WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 17 Jul 2018, 06:05

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 Mei 2010, 14:20 

Ik heb recent een QNAP TS-219P via Wifimedia aangeschaft (keurige levering btw. :wink: ) en ben begonnen met rippen van mijn CD-collectie middels EAC in FLAC formaat. Bij de instellingen van EAC gekozen voor tracknummers en titel ( dus %N %T). Maar de Twonkymediaserver van de QNAP zet alles in alfabetische volgorde en toont de tracknummers niet. Verwarrend, zeker als je van bijvoorbeeld een opera alles in shuffle te horen krijgt. Foobar2000 geprobeerd, hetzelfde. Iemand advies?

Groet,

Jof

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2010, 21:02 

Twonky kijkt wel naar tracknummers als ze beschikbaar zijn.
De vraag is, zijn de tracknummers wel in de tag informatie van de bestanden gekomen.
EAC heeft volgens mij standaard geen flac (eac al een tijd niet meer gebruikt). Dus dan zal je van een external compression gebruikmaken. Is die wel juist geconfigureerd om de tags te schrijven.
Als er geen tags aanwezig zijn zal twonky de naam uit de filenaam proberen te halen.
Ik gebruik altijd dbPoweramp of Media Monkey. Die zou je ook kunnen gebruiken.

En waarmee speel je de muziek af. Kan zijn dat je gebruikte player geen rekening houd met tracknummers en alfabetisch sorteerd.
Maakt ook uit hoe je door je muziek bladerd. Als je alle nummers van een artiest ziet zal dat normaal alfabetisch zijn. Je moet echt naar een album bladeren. Anders zal tracknummer niet gebruikt worden.

Rob

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2010, 13:43 

Bedankt voor je antwoord Rob,

Als external compression gebruik ik FLAC frontend. Geïnstalleerd zonder iets aan de instellingen te hebben gewijzigd. Het kopje Tag Conf. staat in "auto detect"...
Ik gebruik nu een WD TV live mediastreamer. Maar als ik de Twonky mediaserver van de QNAP open zie ik hetzelfde gebeuren bij het openen via "folder", ook alfabetische volgorde. Als ik open via artist of album dan wordt de volgorde wel correct weergegeven maar ook zonder track nummers. Maar ik prefereer zoeken via folders, is voor mij overzichtelijker.
Ik had EAC ingesteld volgens de handleiding ook hier op het forum beschreven. Leek mij HET programma. Maar ik zal nu dbpoweramp en media monkey ook uitproberen.

Bedankt voor je advies :D

Groet,

Jof

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00