WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Nov 2018, 03:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rippen van CD's met Copy Control
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2007, 11:03 

Ik gebruik Exact Audio Copy voor het rippen van CD's, maar af en toe zit er één tussen die beveiligd is met Copy Control, en dan gaat het mis. Heeft iemand een goede oplossing hiervoor?

Berichtenonderwerp: eac of audiograbber
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2007, 09:37 

hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ben van plan de squeezebox met nas aan te schaffen.

ik zal dus mijn cd-collectie naar harde schijf moeten gaan verplaatsen.
als test heb een aantal cd-s via windows mediaplayer geript ( in wav formaat );dit ging snel en kreeg keurig de albuminfo en albumhoezen.

nu lees ik dat het beter is om eac of audiograbber te gebruiken.
ik wil eigenlijk na het rippen niet nog erg veel tijd kwijt zijn om alles te archiveren.

ik wil dus niet alles in mp3 o.i.d. omzetten maar puur hoge kwaliteitsaudio met gebruiksgemak.

wat is wijsheid?

ik hoop snel iets te horen.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2007, 12:07 

Windows Media Player is handig omdat hij gelijk alles ophaald zoals ook de plaatjes.
Maar ik heb gemerkt dat via Media Player (met mijn CD/DVD drive in mijn laptop) nog al eens een foutje maakt. Voornamelijk bij het begin van een nummer.
Met eac lees ik deze CD's dan wel bijna altijd zonder problemen in.
Ik heb in eac dan wel wat opties aangezet voor wat extra controle (ook bijvoorbeeld de optie om eerst de drive op toeren te brengen voordat gestart wordt met rippen). Inlezenn duurt dan ietsje langer maar gaat sneller dan dat je het later weer opnieuw moet doen omdat het niet goed was.
Album informatie kan eac ook gewoon opzoeken op het internet. Alleen album art doet hij niet. Maar tik de naam van de cd en artiest in google in en je heb de album art zo te pakken (vaak zal je 1 van de amozone.xxx sides als resultaat tegenkomen en die hebben dan wel de nodige plaatjes).

Als ik mp3's er van maak voeg ik vervolgens via Tagscanner die plaatjes toe aan de mp3's. Tagscanner gebruik ik ook altijd om de tags te corrigeren.
Zelfs als ik mp3's in zou lezen met Medi Player haal ik ze toch door Tagscanner en zorg dat de tags opnieuw geschreven worden in de juiste formaten. Ik heb ervaren dat de tags die Media Player schrijft ook niet overal even lekker werken. Volgens mij zet hij het plaatje ook niet in mp3's maar alleen als losse bestanden er bij (en veel players kijken in de mp3).

Rob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2007, 12:12 

rkotemp schreef:
Windows Media Player is handig omdat hij gelijk alles ophaald zoals ook de plaatjes.
Maar ik heb gemerkt dat via Media Player (met mijn CD/DVD drive in mijn laptop) nog al eens een foutje maakt. Voornamelijk bij het begin van een nummer.
Met eac lees ik deze CD's dan wel bijna altijd zonder problemen in.
Ik heb in eac dan wel wat opties aangezet voor wat extra controle (ook bijvoorbeeld de optie om eerst de drive op toeren te brengen voordat gestart wordt met rippen). Inlezenn duurt dan ietsje langer maar gaat sneller dan dat je het later weer opnieuw moet doen omdat het niet goed was.
Album informatie kan eac ook gewoon opzoeken op het internet. Alleen album art doet hij niet. Maar tik de naam van de cd en artiest in google in en je heb de album art zo te pakken (vaak zal je 1 van de amozone.xxx sides als resultaat tegenkomen en die hebben dan wel de nodige plaatjes).

Als ik mp3's er van maak voeg ik vervolgens via Tagscanner die plaatjes toe aan de mp3's. Tagscanner gebruik ik ook altijd om de tags te corrigeren.
Zelfs als ik mp3's in zou lezen met Medi Player haal ik ze toch door Tagscanner en zorg dat de tags opnieuw geschreven worden in de juiste formaten. Ik heb ervaren dat de tags die Media Player schrijft ook niet overal even lekker werken. Volgens mij zet hij het plaatje ook niet in mp3's maar alleen als losse bestanden er bij (en veel players kijken in de mp3).

Rob

oke, bedankt.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 28 Nov 2007, 09:43 

ik gebruik een externe dvd-brander om in te lezen ( om loopwerk van mijn laptop te ontlasten ) en probeer nu te rippen;
in windows mediaplayer geen probleem;kan dan nl. kiezen uit loopwerk.
echter wil ik hetzelfde doen in iTunes dan worden alleen de albumgegevens gexporteerd en doet de play en rip functie het niet ( doet het alleen op het interne loopwerk.

kan ik een instelling wijzigen of is dit niet mogelijk?

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2008, 10:59 

lrietveld schreef:
Ik gebruik Exact Audio Copy voor het rippen van CD's, maar af en toe zit er één tussen die beveiligd is met Copy Control, en dan gaat het mis. Heeft iemand een goede oplossing hiervoor?

Dit is alweer een post van een tijdje geleden maar ik ben er ook wel eens tegenaan gelopen en probeer dan gewoon een aantal andere rippers, Winamp, Musicmatch Jukebox, en/of Windows Media Player, doorgaans is er wel eentje die het wel lukt. Mocht je geen behoefte hebben aan het installeren van allerlei andere pakketten (ivm vervuiling van de registry etc.) dan zou je nog kunnen overwegen om het op een virtuele machine te installeren (google op vmware of virtualpc, bijvoorbeeld) maar dat is dan weer meer voor mensen die aardig computerfähig zijn.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2008, 00:32 
Moderator

Citeer:
Ik heb ervaren dat de tags die Media Player schrijft ook niet overal even lekker werken. Volgens mij zet hij het plaatje ook niet in mp3's maar alleen als losse bestanden er bij (en veel players kijken in de mp3).

Mijn indruk is:
"Albumgegevens zoeken" slaat de cover art op in dezelfde folder
"Albumhoes plakken" slaat de cover art op in dezelfde folder en als tag in de files. Het duurt dan ook meestal aanmerkelijk langer als je deze optie gebruikt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00