WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 20 Jul 2018, 14:18

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Albumart werkt ineens niet meer
BerichtGeplaatst: 28 Nov 2010, 21:12 

Ik heb sinds kort een Squeezebox Touch in combinatie met een Netgear ReadyNAS Duo. In eerste instantie het ik een paar CD’s geript en de wav bestanden opgeslagen in verschillende mappen. Om ook de hoes van de CD te zien als ik deze afspeel heb ik in elke map een file met de naam ‘folder.jpg’ opgenomen.

In eerste instantie werkte dat perfect. Vandaag heb ik de bibliotheek uitgebreid met een groot aantal mappen (lees geripte CD’s). Als ik nu met de squeezebox een map selecteer om te beluisteren wordt de juiste hoesafbeelding niet meer weergegeven. Bij elke CD die ik nu beluister wordt steeds dezelfde afbeelding weergegeven.

De optie om de collectie te wissen en alles opniew te scannen m.b.v. de squeezeserver software lost het probleem niet op. Ik heb op een gegeven moment alle albums van de harde schijf gehaald en één teruggezet in de bibliotheek. Als ik dan dit album afspeel wordt de juiste hoesafbeelding weergegeven. Als ik daarna een aantal albums toevoeg aan mijn bibliotheek werkt het wederom niet goed. De muziek die ik selecteer wordt wel afgespeeld maar de juiste hoesafbeelding wordt wederom niet weergegeven.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet, Rudi

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2010, 13:40 

Even wat aanvullende info.

Ik ben er intussen achter dat de hoesafbeelding van de eerste CD die alfabetisch gezien in de mappenstructuur voorkomt getoond wordt.

Als ik dus de collectie wis en alles opnieuw scan wordt bij elk album dat ik afspeel de hoes van bijvoorbeeld Adele getoond.

Het lijkt erop dat de afbeelding die in desbetreffende map staat in het geheugen wordt gestopt en daar blijft steken.

Wie o wie weet hoe dit opgelost kan worden?

Groet, Rudi

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2010, 02:39 

Een voorstel dat kan helpen is rippen naar FLAC formaat en de album covers in de tag integreren met behulp van het programma mp3tag bv.

http://www.last.fm/user/point7/

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2012, 16:22 

Yep ik heb precies hetzelfde probleem, maar helaas geen oplossing,ik hoop dat iemand een oplossing weet

Rudi schreef:
Ik heb sinds kort een Squeezebox Touch in combinatie met een Netgear ReadyNAS Duo. In eerste instantie het ik een paar CD’s geript en de wav bestanden opgeslagen in verschillende mappen. Om ook de hoes van de CD te zien als ik deze afspeel heb ik in elke map een file met de naam ‘folder.jpg’ opgenomen.

In eerste instantie werkte dat perfect. Vandaag heb ik de bibliotheek uitgebreid met een groot aantal mappen (lees geripte CD’s). Als ik nu met de squeezebox een map selecteer om te beluisteren wordt de juiste hoesafbeelding niet meer weergegeven. Bij elke CD die ik nu beluister wordt steeds dezelfde afbeelding weergegeven.

De optie om de collectie te wissen en alles opniew te scannen m.b.v. de squeezeserver software lost het probleem niet op. Ik heb op een gegeven moment alle albums van de harde schijf gehaald en één teruggezet in de bibliotheek. Als ik dan dit album afspeel wordt de juiste hoesafbeelding weergegeven. Als ik daarna een aantal albums toevoeg aan mijn bibliotheek werkt het wederom niet goed. De muziek die ik selecteer wordt wel afgespeeld maar de juiste hoesafbeelding wordt wederom niet weergegeven.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet, Rudi

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00