WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 15 Dec 2018, 05:38

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 Dec 2011, 21:44 

Beste mensen,

Sinds enkele jaren heb ik sinds volle tevredenheid een QNAP TS-119 met daarop een Touch, Classic en Radio draaien. Op wat kleine verbindingsprobleempjes zo nu en dan werkt alles top. Echter, sinds ik vorige week een nieuwe versie van de squeezecenter erop heb gezet (7.6.1) heb ik, nadat de boel een paar dagen feilloos draaide, een probleem. Want: van de een op de andere dag kan ik de muziek in mijn muziekmap niet meer spelen. Zowel de touch, classic als radio spelen zonder problemen internetradio. En ze herkennen ook alle drie de muziekmap met al mijn muziek. Sterker nog, ik kan er gewoon heen navigeren en van elk album worden ook de mp3s weergegeven. Als ik echter op play druk beginnen de apparaten niet met spelen. In de schermpjes komen wel de tracknummers + de albumhoes maar het bestand zelf wordt niet afgespeeld!

Ik heb inmiddels al diverse malen opnieuw squeezecenter geinstallleerd, de QNAP aan en uit gezet etc etc. Niks werkt! En dat is behoorlijk frustrerend.....Voor ik ga bellen met de jongens van wifimedia: heeft één van jullie een tip?

Alvast erg bedankt!

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2011, 12:31 
Moderator

Rechten op de mappen gewijzigd? Advanced rechten in microsoft netwerken ingeschakeld?
De everyone user moet minimaal leesrechten hebben op de bestanden.

TS-459Pro II, 2x Samsung Spinpoint F2 HD154UI 1.5TB in Raid 1. (buildbox)
TS-212, 2x seagate 500gb (testgedrocht voor al mijn wazige creaties...)

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2011, 15:21 

Mhh, zou kunnen. Ik ga het vanavond even uitvogelen en laat weten of het gelukt is. In ieder geval bedankt voor de reactie.

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2011, 22:05 

Tot op heden niet gelukt. En het vreemde is: in de webinterface van squeezecenter geeft ie aan dat de nummers gewoon gespeeld worden. De tijd loopt ook gewoon mee bij de liedjes....maar: geen geluid! De muziekbalk in de touch (en de radio en de classic) blijft gewoon op nul staan maar ook daar loopt de tijd wel gewoon mee. Het lijkt er dus op dat de liedjes wel gespeeld worden?

Aan de rechten heb ik trouwens het een en ander proberen te wijzigen. Maar dus geen resultaat. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag..... :D

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2011, 23:48 
Moderator

Ohhh hij speelt wel daadwerkelijk af. Staat de touch wel als devicein de rechterbovenhoek van de webpagina?
Staat het volume niet gewoon gemute? Of een kabeltje naar de speaker los of i.d?
Je kunt natuurlijk even squeezeplay op je pc/laptop installeren en dan testen of je daar wel geluid krijgt. Als dat wel werkt moet je het echt in de touch zoeken en niet in de server config

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2011, 14:16 

Grrrrrr :evil: Nondeju! Squeezeplay geinstalleerd en ook daar wordt de muziek niet afgespeeld. En nee: er zit geen kabeltje los en het apparaat staat niet op mute...was het maar waar.... :)

Als ik naar mijn muziekbestanden surf op de QNAP en ze dan aanklik worden ze trouwens wél afgespeeld in Windows Media Player. Kortom: op elke squeezebox in huis (touch, radio + classic) heb ik hetzelfde probleem. Ik kan via de apparaten gewoon naar mijn bestanden scrollen, zie zelfs de mp3's staan maar als ik dan op play druk wordt wél de albumhoes weergegeven maar spelen de apparaten de bestanden simpelweg niet af. In de webbrowser van squeezecenter loopt de tijd trouwens wél bij een liedje maar komt er ook geen geluid uit. Mhh...zo maar even versie 7.1 installeren en kijken wat er dan gebeurt.....

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2011, 17:02 

Update (voor de geinteresseerden...:)): heb zowel de touch als de classic als de squeezebox radio uitgezet. Daarna alle oude software van de NAS afgehaald en vervolgens versie 7.1 geinstalleerd op de QNAP. Alles gaat dan goed: hij installeert, ik krijg het startscherm van squeezecenter te zien, hij scant alle muziekmappen....Als dit klaar is en ik dan naar Squeezeplay ga dan kan ik, net als bij de fysieke apparaten, gewoon door mijn muziekmap scrollen. Maar als ik dan op play druk begint het oude probleem: hij geeft aan dat het lied wordt gespeeld maar er komt geen geluid uit. Uit geen enkel apparaat. Bij Squeezeplay krijg ik na circa 10 seconden trouwens de melding 'connection reset by remote host' te zien.

Doet dit iemand bekend in de oren klinken?

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2011, 10:16 

Update numero 2: het is opgelost! Na opnieuw alles geinstalleerd te hebben werkt de boel weer....Vraag me niet hoe, maar het werkt... :D Bedankt voor de tips hier trouwens!

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2011, 15:58 
Moderator

vrrrreeeemmmd probleem, maar ben blij dat het met een reinstall is opgelost.

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2011, 17:54 

Gruwelijke gruwel! Ik heb 1 dag kunnen genieten van een werkend systeem. Plots houd ie er vandaag gewoon weer mee op en heb ik hetzelfde probleem. Ook via squeezeplay kan ik de liedjes niet afspelen maar dus wel gewoon scrollen in mijn muziekmap.

Dit is echt raar, ook omdat ik een soortgelijk probleem nergens tegenkom. Kan het heel misschien zo zijn dat mijn virusscanner (die om de zoveel uur update) iets doet waardoor de liedjes niet meer gespeeld worden? Of is mijn NAS misschien gewoon gaar? Ik kan geen logische oplossing bedenken waarom tot vanmorgen de liedjes wel werden afgespeeld en daarna, zonder dat ik zelf iets doe, niet meer.

Nou ja, mochten jullie nog mogelijke ideeen hebben wat de oorzaak kan zijn van dit euvel dan houd ik mij aanbevolen.... :D

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2011, 20:19 

Virus scanner moet het niet zijn, die draait op je pc, niet op je NAS.

Na installatie zal je bij de eerste keer de webinterface te hebben gebruikt de nodige vragen hebben gehad (paden etc.).
Heb je daarna nog instellingen veranderd. Paden, ondersteunde bestanden en hoe ze te converteren etc. Of het volume vastgezet op een fixed volume (0).
Heb je nog plugins toegevoegd?
Als je squeezebox server stopt en weer start doet hij het dan wel weer?
Als je de collectie wist en opnieuw laat scannen, ziet hij dan nog steeds alle bestanden (als er geen rechten meer zouden zijn zou de collectie dan leeg moeten blijven)?
Zijn er meldingen in de logboeken te vinden die iets met het probleem te maken kunnen hebben (mogelijk eerst een herstart en vanaf daar alle meldingen in de logs volgen).

Meer vragen dan oplossingen, maar hopelijk help het om het probleem te vinden.

Rob

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2011, 22:49 

Dag Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik pieker me suf of ik iets veranderd heb maar weet vrijwel zeker dat ik niets heb veranderd. Om jouw vragen te beantwoorden:
- herstarten van squeezeboxserver helpt niet
- als ik collectie wis en weer opnieuw laat inlezen herkent ie alle liedjes, dus aan de rechten ligt het niet
- in de logboeken vind ik vooralsnog niets vreemds. ik zal eens kijken of ik logboeken hier in een bericht kan plakken.

Op het gevaar af een domme opmerking te maken: ik kan op de NAS nergens squeezeboxserver terugvinden. Toen ik nog via SSOTS draaide stond ie altijd onder 'public'. Daar staat nu niets meer. Eigenlijk heb ik geen flauw idee waar sb-server dan zou moeten draaien. Ik heb alles trouwens gewoon via de webinterface van de NAS geinstalleerd (via QPKG).

Mhh, zou het zo kunnen zijn dat sb-server ergens anders op het netwerk geinstalleerd is?

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 10:37 
Moderator

Nee, De nas heeft een groot aantal systeemfolders welke niet zichtbaar zijn via de verkenner. Lms word in zo'n folder geinstalleerd.

Ik zit eerder aan een probleem in je netwerkconfiguratie te denken.
- klot het subnetmasker van de nas
- klopt de gateway
- is er niet een speed/duplex mismatch
- kabeltje van de nas rot?
- nas dubbel aangesloten op hetzelfde netwerk?

Als je in de admin interface van de nas kijkt, kun je onderin bij systeminfo de netwerk statistieken bekijken. Zijn er errorpakkets op de interface?

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 14:29 

SL1000,

Je vragen beginnen voor mij wat op abacadabra te lijken.... :wink: Tja, ben maar een huis-tuin-keuken gebruiker he...

Je eerste drie vragen kan ik niet beantwoorden. Laatste drie wel:
- de kabel is niet rot
- nas dubbel aangesloten zou kunnen -> bij 'netwerken' in windows zie ik de NAS 2x staan. Zowel bij 'andere apparaten' als bij 'computer'
- er zitten geen errorpakkets bij de netwerkstatistieken. Zie ook schema hieronder.

Poortstatus
Poortnr. Poortstatus IP Adres MAC Adres Pakketten Ontvangen Pakketten Verstuurd Slechte Pakketten
Ethernet 1 Up 192.168.0.199 00:08:9B:8C:5E:7D 8145480 7759397 0

Ga zo ff proberen of een van de wifimedia-medewerkers mee kan kijken in de pc. Laat wel ff weten wat hieruit komt.

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 17:20 
Moderator

Prima, en anders wil ik ook nog wel ff meekijken hoor :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00