WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Jan 2018, 14:37

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2012, 11:12 

Ik heb een squeezebox Touch. Ik heb nu een duet erbij aangeschaft. De controller aangemeld op de Touch ging probleemloos. Ik kan echter de eigen receiver van de duet niet aan de gang krijgen. Als ik hem aan de stroom hang gebeurt er niets. De voeding is goed (nagemeten). Als ik op de knop voorop druk, krijg ik geen lampje te zien. Is hij gewoon kapot, of moet hem toch instellen met de controller? Ik dacht namelijk, dat ik de controller op meerdere receivers aan kon melden. Ik zie deze optie ook niet op het display van de controller?

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2012, 13:01 

in ieder geval kan de controller van de Duet gewoon een Touch bedienen, die combi gebruik ik ook, veelal gesynchroniseerd zodat je uit beide installaties "exact" tegelijkertijd dezelfde muziek hoort.

De Receiver van de Duet moet wel een eigen netwerkverbinding hebben, kijk daar eerst eens even na, het zou zomaar kunnen zijn dat daar de eerste bron zit waarom het lampje in het logo aan de voorzijde zicht niet in wit / rood / blauw laat zien. (kleur al naar gelang status)

De controller zoekt via het netwerk contact met zowel de Touch als met de receiver, het is dus wellicht het eenvoudigst om de Touch dan even van spanning af te halen zodat je zeker weet dat je communiceert met de Receiver.

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2012, 14:28 

De receiver van de duet stond hiervoor op het netwerk van de vorige eigenaar. Hij moet dus aangemeld worden op mijn netwerk. Blijkbaar kan dat alleen door eerst weer de console te koppelen aan de receiver?? Ik zou tenminste niet weten hoe je de receiver anders aan moeten melden op je netwerk. Of kan dat wel? Dus dien ik de console terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan beide (reciever & touch) opnieuw aanmelden?

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2012, 23:24 

Om de receiver in te stellen, houd de knop aan de voorkant wat langer ingedrukt.
Je reset dan de receiver, dus terug naar fabrieksinstellingen. Volgens mij knippert hij dan op dat moment rood.
Vervolgens kan je de receiver instellen met de controler.
Op de controler moet in de lijst van spelers dan de receiver verschijnen. De controler communiceert dan rechtstreeks met de receiver draadloos (dus niet via je router etc.)
De naam van de receiver kan dan nog een soort random naam zijn of die van de vorige eigenaar. Als je de receiver dan selecteer zullen de nodige vragen komen zoals hoe je het netwerk gedeelte wil inrichten.

Rob

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00