WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 23 Jul 2018, 19:34

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2012, 16:14 

ALs ik zo op de site van logitech kijk zie ik sinds vanmiddag dat er geen squeezeboxen meer op voorkomen.
Wel is er een link naar de ultimate ears smart radio. Dit ding lijkt verdacht veel op de squeezebox radio, maar ik kan nergens meer ontdekken of er nog met server software gewerkt kan worden.

Jammer dat met met dit topklasse systeem stopt !!

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2012, 11:07 
Admin

edit: Mijn vorige bericht bevatten wat fouten omtrent dit onderwerp.

Logitech zal Squeezebox uitfaseren en omzetten in UE producten(een nieuwe "brand" van Logitech. De Smartradio is hardwarematig gelijk aan de Squeezebox Radio echter zullen softwarematig veel veranderingen plaatsvinden.

-Geen LMS meer
-Makkelijkere interface
-Minder opties
-Incompatibel met SB producten zoals de huidige Touch.

De verwachting is dat je je SB radio kan "upgraden" naar de UE radio versie qua software.

Meer informatie vind je hier:
http://forums.slimdevices.com/showthrea ... ebox-Radio

Let op dit is nog geen definitieve informatie en mogelijk verandert er nog het een en ander.

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2012, 19:12 

Ik heb het gelezen op het forum..... jammer dat zo'n goed product er mee stopt.
Wat te denken aan die mensen die zo'n dure transporter hebben en er ook geen nieuwe firmware meer voor krijgen. Gelukkig blijft het systeem wel werken met de huidige LMS versie. Gebruikers doen er goed aan nu nog een kopie te downloaden en met je leven te bewaken, want wat moet je als je pc of nas vast loopt en je moet noodgedwongen opnieuw installeren en er is geen server software meer.... dan heb je helemaal niets meer aan de players.
En mysb.com zal er binnenkort dan ook wel mee op houden dus hoef je daar ook geen geluid meer uit te verwachten.

Ik vraag mij dan ook af of het slim is om nog een touch in spare te nemen omdat hier toch wel dagelijks gebruik gemaakt wordt van minimaal 2 sb3's en een Boom, welke op zowel een server met ruim 100000 titels verbonden is als op sb.com, daar waar er alleen maar internet radio nodig is.

Gaat wifi media de prijzen nog laten zakken nu bekend is dat het om uitlopende producten gaat ?

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2012, 19:38 
Admin

Het zal wel meevallen allemaal. Op dit moment is veel speculatie terwijl ik denk dat we nog jaren kunnen genieten van deze producten.

Mysqueezebox.com zal nog een aantal jaren online blijven en LMS wordt nog ontwikkelt voor Windows 8. Daarnaast blijven er kleine bugfixes en patches komen in de toekomst. Dit alles kan je lezen in die topic beantwoord door een Logitech Engineer.

Ook de mirrors en download sites zullen waarschijnlijk nog jaren in de lucht blijven.

De prijzen zitten op dit moment al erg laag. Op deze producten zitten helaas geen grote marges en aangezien dus nog altijd gewilde top producten zijn zal een grote pricedrop niet snel plaatsvinden(denk ik).

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2012, 23:57 

Nou dan wachten we het maar een beetje af hoe het zal gaan verlopen.
feit is en blijft dat men gestopt is met de producten.
Wat mij opviel is dat nog lang niet elke verkoper hier van op de hoogte is. Toen ik vanmiddag in een grote zaak in Rotterdam was... MM ;-) raakte ik in gesprek met de verkoper in de Logitech hoek. Deze verkoper is niet van de winkel maar in dienst van Logitech en hij kon mij niets vertellen van de stop van de SB producten en de nieuwe UE lijn die Logitech nu aan het op zetten is. Dat bevreemde mij wel.

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2012, 19:58 

Ik geef dit berichtje maar weer een een schop naar boven en heb gelijk een vraag aan de heren van Wi-Fi media of er wat meer nieuws te vertellen valt over het squeezebox project. bv. of mysqueezebox.com nog online blijft want dat is nu heel onzeker en ik kan me voorstellen dat het heel wat producten via die server draaien omdat ze lang niet allemaal van een lokale server gebruik willen maken.

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2012, 15:17 
Admin

Dit is het laatste officiele bericht van Logitech:

http://forums.logitech.com/t5/Squeezebo ... d-p/884530

Citeer:
Dear Logitech Squeezebox owners,

We’ve recently announced our new brand, Logitech UE, and with it merging the design/engineering capability of Logitech with the music know how of Ultimate Ears. We are positioning this new brand to serve music lovers across a wide range of music listening devices, and amongst them the Logitech® UE Smart Radio.

The Logitech® UE Smart Radio is a dedicated music device that can play Internet Radio, online music services and music from your PC or Mac – all in one simple, unified interface.

As you may notice, it is the same industrial design as the Squeezebox Radio. None the less, some significant changes have been made

First of all, the new Logitech® UE Smart Radio now comes with a rechargeable battery that lets you take your music with you around the home, with up to six hours of continuous playback. The software has been fully redesigned to provide easier setup along with more intuitive navigation and engagement ability on the radio itself and from our entirely new mobile apps, “Logitech UE Smart Radio Controller for iOS and Android.” Lastly, our new product website (www.uesmartradio.com) has been redesigned to focus on seamless setup of Music services and personal music libraries.

Important for you to know, the Logitech UE Smart Radio can play alongside your Logitech Squeezebox products, but will operate and be controlled as two separate systems. The team is working hard on releasing in a few weeks an optional software update for existing Squeezebox Radio users. This update will allow Squeezebox Radios to upgrade to the new Logitech UE Smart Radio experience.

Rest assured that the Squeezebox platform you’ve been enjoying over the years will continue to provide you access to a rich world of music and we’ll continue to address any questions or troubleshooting on our Logitech.com support page:http://www.logitech.com/en-us/support/speakers-audio

For more information about the Logitech UE Smart Radio, please visit our website at: www.logitechUE.com/smartradio

We value providing you the best in dedicated music access in your home, and wish you an enjoyable music discovery experience.

The Logitech UE Smart Radio team

BerichtGeplaatst: 25 Okt 2012, 15:32 

Tja, gelukkig blijven ze dus (voorlopig) nog wel support geven.

In elk geval is MySB vandaag al heel de dag down en is er dus geen zender te ontvangen, maar da's een heel ander verhaal....

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00