WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 13 Dec 2017, 23:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Logitech squeezebox wanproduct?
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2013, 11:13 

Ik heb nu een jaar of 4 een NAS met Squeezebox en receiver en controller en nog steeds alleen gedoe ermee.
-Radio valt regelmatig weg.
-Volgorde op artiestnaam geindexeerde nummers klopt niets van.
-Volume hard/zacht zetten reageert veel te langzaam
-Geen equalizer mogelijk
Heeft iemand anders deze ervaringen ook en een oplossing (behalve weer iets nieuws kopen).
Updates installeren en bijhouden doe ik al jaren, wifi-router al vervangen etc. alles. Niets mag baten.

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2013, 16:33 

Nee hoor, alleen dat van de radio klopt.
Verder een uitstekend product dat ik zo weer zou kopen als het nog bestond.

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 10:03 

Ik vind het een perfect product. :D
Jammer dat het EOL is. Bij mij begint bij sommige het schermpje problemen te vertonen.

Heb je het apparaat bedraad (LAN) of draadloos aangesloten? In het laatste geval kunnen veel bronnen in de omgeving storingen veroorzaken.

Wilco

BerichtGeplaatst: 02 Mei 2015, 09:46 

Ik baal er nog steeds van dat het er niet meer is....... Volgens mij is de overname door Logitech de doodsteek geworden.... Wat mij betreft mag Slim devices het zo weer in de markt zetten. Zelfs als Squeezebox 3. Goede muziek kwaliteit heeft al die fancy menuutjes en uiterlijke niet nodig.

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2015, 22:20 

Bij mij thuis staan een Duet en een Touch. Beide hebben lange tijd voor muzikaal behang maar vaak ook voor pleziermuziek gediend. Met de Duet was ik uiteindelijk snel klaar, regelmatig storingen en een onprettige trage bediening. De Touch is een totaal ander verhaal, prettig in bedienen, weinig storingen en een redelijke muziekkwaliteit. het wegvallen van radiokanalen kan aan de uitzendende zijde liggen, de muziek moet tenslotte ook ergens vandaan komen, een drukbezette server elders kan ook voor storingen bij jou zorgen. Verder kun je best de buffer wat groter instellen, dan krijg je vanzelf minder storingen.

Ik ervaar het als een zegen dat Logitech de stekker eruit heeft getrokken, meestal waren de updates niet al te best. Het apparaat, met name de Duet, weer aan de gang krijgen met de nieuwe instellingen was af en toe best een uitdaging. simpelweg aanzetten gaf niet per definitie de gewenste muziek als reactie. Het hobby gehalte wat van de klant werd verwacht was hoger dan de modale consument verwacht.

Uiteindelijk is de App, de interface het belangrijkste deel van de installatie die de ervaring bepaalt, met de komt van een Android en IPad ben ik daar een stuk positiever over dan met de originele Duet, en mindere mate Touch, bediening.

Overige zaken zoals bijvoorbeeld het ontbreken van een equaliser, tja ik heb geen enkele versterker in huis met toonregeling, voor mij is dat als vloeken in de kerk.
Uiteindelijk heeft de wens om zonder dralen muziek te kunnen draaien erin gezorgd dat de Duet ergens op zolder ligt, de Touch in de keuken staat en om muziek te luisteren er een echt muzikaal alternatief in huis is gekomen. Ik vind wel dat de muzikale kwaliteiten van de squeezboxen zeker op kunnen tegen het gehypte Sonos gebeuren, dat is voor echt muziekbehang.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00