WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 24 Okt 2018, 02:26

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Squeezebox vindt DS508 niet!
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2008, 11:49 

Eerste berichtje hier.

Recent heb ik via wifisound een ds508 gekocht, voornamelijk om muziek te streamen via de squeezebox.
Nu ben ik bezig met de configuratie van alles, maar dat wil niet lukken! Hoe simpel het instaleren van squeezecenter was op een pc hoe moeilijk het is op de DS508.
Squeezecenter was voorgeïnstalleerd door Wifisound, op poort 9002 Waarom niet de standaard poort 9000 is me niet duidelijk! Nu wil mijn squeezebox het squeezecenter op de DS508 maar niet vinden! Steeds de boodschap "can't find squeezecenter."
Ik vermoed dat het niet standaard poortnummer er voor iets tussen zit, maar dat ben ik niet zeker.

Ik heb pogingen gedaan met de squeezebox via Wifi en via ethernetkabel, met telkens hetzelfde negatieve resultaat!
Squeezenetwork werk wel perfect, maar daar komt squeezecenter ook niet in tussen.

Het enige verschil wat ik vind tussen de squeezecenter op mijn pc en de DS508 is het poortnummer ! Dat poort nummer kan ik in squeezecenter wel aanpassen naar poort 9000, maar bij het herstarten staat alles weer op poort 9002. Vermoedelijk moet ik het boeltje volledig herinstalleren als ik de poort echt wil wijzigen.

Verder is de installatie vrij simpel LinksysAM200 ADSL modem in 'bridge only' naar Linksys WRT160N router met dhcp (static DHCP voor de DS508).De WRT160N hangt aan een netgear GBit switch. Beide gigabit poorten vd DS508 zijn met loadbalancing ingesteld.

Wat zie ik over het hoofd?????

Wim

:?:

Berichtenonderwerp: Re: Squeezebox vindt DS508 niet!
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2008, 14:30 

Wim J schreef:
...Wat zie ik over het hoofd?????

Kijk eens op poort 9099 , SSODS <Status>
of SqueezeCenter daadwerkelijk gestart is?
(onder <Instellingen> kun je zien of die automatisch moet starten, of juist niet)

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2008, 15:34 
Admin

Als dit niet werkt dan moet de SqueezeCenter even opnieuw geinstalleerd worden. Het makkelijkste is dan om het via de nieuwste firmware te doen.

Berichtenonderwerp: Re: Squeezebox vindt DS508 niet!
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2008, 17:03 

henk50 schreef:
Wim J schreef:
...Wat zie ik over het hoofd?????

Kijk eens op poort 9099 , SSODS <Status>
of SqueezeCenter daadwerkelijk gestart is?
(onder <Instellingen> kun je zien of die automatisch moet starten, of juist niet)

Krijg weinig reactie op poort 9099. Maar via de web-interface vind ik onder package-management RUN naast Squeezecenter 7.2. Ik heb deze al gestopt en opnieuw gestart, helaas zonder resultaat! Ik kan perfect aanloggen op squeezecenter 7.2 op xxx.xxx.xxx.xxx:9002 maar ook daar krijg ik steeds de boodschap dat er geen squeezebox gevonden is.

Met squeezecenter op een pc werkt het onmiddellijk, met de DS508 niet aan de praat te krijgen.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 05 Okt 2008, 19:37 

Is SSODS wel vooraf geinstalleerd (door wifisound)?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008, 09:52 

henk50 schreef:
Is SSODS wel vooraf geinstalleerd (door wifisound)?

Het lijkt me bij de DS508 net iets anders in elkaar te zitten. Ik vind niks wat naar SSODS (SlimServer On Disk Station ?) verwijst.
Ik heb onder de package management tab Squeezecenter 7.2 staan, met daarnaast de vermelding RUN.
Dat lijkt me OK te zijn, maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Dus als SSODS geïnstalleerd moest zijn, dan heb ik 10€ teveel betaald,....

Wim

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008, 17:27 

op http:// ipadres:9099 krijg ik geen antwoord

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008, 17:58 

Wim J schreef:

Het lijkt me bij de DS508 net iets anders in elkaar te zitten. Ik vind niks wat naar SSODS (SlimServer On Disk Station ?) verwijst.
Ik heb onder de package management tab Squeezecenter 7.2 staan, met daarnaast de vermelding RUN.
Dat lijkt me OK te zijn, maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Dus als SSODS geïnstalleerd moest zijn, dan heb ik 10€ teveel betaald,....

Wim

Na recente firmware upgrade van mijn DS207+, heb ik de overstap gemaakt van SSODS naar Squeezecenter, via het door Synology beschikbaar gestelde "pakket".
Installatie via "pakketbeheer" in Disk Station Manager 2.0. (menu is bij in het Nederlands)
Bij mij staat staat dus een vergelijkbare tab als bij jou, met status "uitvoeren" en "beheerpagina" verwijzend naar het IP adres van de DS-207+ en ook poort 9002.
Blijkbaar is dit poortnummer gekoppeld aan deze versie van de firmware en het squeezecenter pakket. Voor de upgrade namelijk verliep het beheer bij mij óók via poort 9000.
Omdat de squeezebox (type Classic), na de upgrade gewoon weer herkend werd, vermoed ik dat het poortnummer niet het probleem is.
Op het scherm van de squeezebox echter werd bij mij gevraagd om een "firmware-upgrade" uit te voeren. Volgens de instructie heb ik >3 sec op de brightnessknop gedrukt, waarna alles weer werkte. (moest natuurlijk wel wachten tot alle muziek op de DS207 opnieuw "gescanned" was).

Vriendelijke groet.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2008, 20:05 

squeezebee schreef:

Na recente firmware upgrade van mijn DS207+, heb ik de overstap gemaakt van SSODS naar Squeezecenter, via het door Synology beschikbaar gestelde "pakket".
Installatie via "pakketbeheer" in Disk Station Manager 2.0. (menu is bij in het Nederlands)
Bij mij staat staat dus een vergelijkbare tab als bij jou, met status "uitvoeren" en "beheerpagina" verwijzend naar het IP adres van de DS-207+ en ook poort 9002.
Blijkbaar is dit poortnummer gekoppeld aan deze versie van de firmware en het squeezecenter pakket. Voor de upgrade namelijk verliep het beheer bij mij óók via poort 9000.
Omdat de squeezebox (type Classic), na de upgrade gewoon weer herkend werd, vermoed ik dat het poortnummer niet het probleem is.
Op het scherm van de squeezebox echter werd bij mij gevraagd om een "firmware-upgrade" uit te voeren. Volgens de instructie heb ik >3 sec op de brightnessknop gedrukt, waarna alles weer werkte. (moest natuurlijk wel wachten tot alle muziek op de DS207 opnieuw "gescanned" was).

Vriendelijke groet.

En de winnaar is,.... SQUEEZEBEE!
Ondanks het feit dat ikgeen melding kreeg met het verzoek om een "firmware-upgrade" uit voeren heb ik toch eens lang op de brightness knop geduwt.
De melding was: "upgrade-error: bad-state"
Ik vreesde reeds het ergste, maar kijk!: Het werkt !!!

De Squeezecenter werd in 'no-time' gevonden en ik kon muziek luisteren. Meer moet een mens niet hebben.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00