WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Nov 2018, 14:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 Mar 2008, 20:33 
Admin

Nieuw voor onze gewaardeerde klanten:

http://forum.wifisound.nl/handleiding/S ... pgrade.pdf

Let op het bestand is 6.5 Mb groot, maar dat komt door de vele plaatjes.

Indien je firmware versie 517 hebt, met Disk Station Manager 2.0 werkt het ook, doch zien de schermafdrukken er uiteraard net iets anders uit.

Zodra de 517 firmware of hoger geen beta meer is, zullen we melden hoe je kunt upgraden naar deze firmware en de SqueezeCenter kunt herstellen.

Op een Apple schijnt de upgrade met Safari niet te werken, gebruik hiervoor FireFox!

[14-04-2008] Versie 1.1: Kleine update nav versie 10 en tips van klanten.

Bob

Laatst gewijzigd door WifiBob op 14 Apr 2008, 20:55, 4 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 12 Mar 2008, 09:43 

Top! Mooie service van jullie dit soort pdf's. Alles werkt, alleen wordt bij mijn DS207 niet de armv5telj geaccepteerd maar de ppc versie. Snap het verschil niet helemaal, maar alles werkt.

Nu nog even de Duet afwachten. Hoop dat de postbode mij deze week blij maakt ;-)

Groeten,
Erik

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 12 Mar 2008, 13:31 
Admin

Klopt, de 'gewone' 207, dus niet de plus versie, beschikt over een andere processor, een power pc processor. Dat geldt ook voor de 107. Alle + modellen hebben de snellere arm processor.

Bob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 12 Mar 2008, 18:54 

Hebben jullie de duet ism een DS al getest? Werkt het een beetje soepel?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 12 Mar 2008, 20:39 

Prima handleiding! Werkt goed op mijn 207+.
Hoewel aangegeven wordt dat er geen eaDir patch inzit heb ik daar geen last van.
Afspelen van M4A bestanden lukt nog steeds niet.
De alfabetische indexering loopt van 0-Z, vreemde karakters daarna worden niet gezien (β,γ etc.) en opgeborgen onder X. Bij versie 6.5.4 was dit wel in orde.

BerichtGeplaatst: 13 Mar 2008, 16:09 

Installatie op DS107+ prima verlopen. Wel het volgende klein probleempje gehad:

Bij de map drive wizard van de synology assistant was de shared folder Squeezecenter niet zichtbaar , wel de verouderde folder Slimserver.

Nadat ik de synology server geheel uit en weer aan had gezet (stroom uit), kwam in de synology assistant wel de mogelijkheid om met de Squeezecentermap een netwerkshare op te zetten.

Misschien kan je in de installatie handleiding vermelden om nadat alles correct is verlopen de synology geheel uit en weer aan te zetten.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2008, 14:48 

Geweldige handleiding. Onder het mom van 'if it aint broke dont fix it' was ik niet van plan de update uit te voeren. Deze handleiding was echter zo duidelijk dat ik het erop ging wagen. Tevens ook de firmware van de DS107+ een upgrade gegeven na research te doen of dit met SSODS zou werken. Dit natuurlijk NA verwijderen van slimserver en SSODS v2. Werkt vooralsnog vlekkeloos en ziet er stukken beter uit, werkt ook zeer prettig. Al gaat de handleiding uit van de oude disk station manager, werkt de nieuwe ook intuïtief.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2008, 21:51 

Alle updates gaan goed, echter het lukt niet om m4a werkend te krijgen, ook na het installeren van de custom-convert.conv blijft de Squeezebox aangeven dat hij het bestand niet kan afspelen. Bijvoorbeeld mp3 gaat wel goed.

DSM 2.0 - 0590
SSODS 3.10

Iemand nog een idee?
gr. braampie

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008, 00:08 

braampie schreef:
Alle updates gaan goed, echter het lukt niet om m4a werkend te krijgen, ook na het installeren van de custom-convert.conv blijft de Squeezebox aangeven dat hij het bestand niet kan afspelen. Bijvoorbeeld mp3 gaat wel goed.

DSM 2.0 - 0590
SSODS 3.10

Iemand nog een idee?
gr. braampie

onderstaand recept werkt:

The default SSODS install doesn't come with the right conversion rules to be able to play AAC files (aka m4a).

The easiest way to enable it, and to get a system that continues to play AAC files after an upgrade, is to add a custom-convert.conf file in your Squeezecenter directory. Here's what I use in mine:

# Custom conversion settings for playing AAC
# http://forums.slimdevices.com/archiv...p/t-28437.html

mov mp3 * *
[mplayer-stdout] -really-quiet -vc null -vo null -cache 128 -af volume=0,resample=44100:0:1,channels=2 -ao pcm:nowaveheader:file=- $FILE$ 2>/dev/null | [lame] --silent -r -x -q $QUALITY$ -b $BITRATE$ - - 2>/dev/null
mov flc * *
[mplayer-stdout] -really-quiet -vc null -vo null -cache 128 -af volume=0,resample=44100:0:1,channels=2 -ao pcm:nowaveheader:file=- $FILE$ 2>/dev/null | [flac] -cs --endian=little --channels=2 --sign=signed --bps=16 --sample-rate=44100 --compression-level-0 - - 2>/dev/null
mov wav * *
[mplayer-stdout] -really-quiet -vc null -vo null -cache 128 -af volume=0,resample=44100:0:1,channels=2 -ao pcm:nowaveheader:file=- $FILE$ 2>/dev/null

All those [mplayer-stdout] commands need to be on one long line each.

N.B. Na wijzigen van de conf file het zaakje opnieuw booten en bij file types de mplayer-stdout aanzetten.

Succes!

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008, 18:35 

Ik heb van mijn Synology DS207+ de firmware geupdated naar versie DSM 2.0-0590, in de hoop dat de hibernation beter gaat werken.
Resultaat: wel een mooiere interface, maar de de squeezebox kan opeens geen verbinding meer met de NAS maken, en verder is SSODS ook onzichtbaar in het menu (overigens was dat in de oude versie ook het geval, maar toen werkte alles wel...). Maar als op de disk manager kijk, staat SSODS er wel op...
Wat nu? Opnieuw installeren volgens de onlangs geposte pdf (waarin nog van de oude Synology firmware is uitgegaan), en net doen of SSODS er niet op staat?
warna oosterbaan

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008, 19:23 
Admin

Dat hangt ervan af welke versie je had draaien. Een herinstallatie volgens de handleiding kan geen kwaad. De schermafdrukken komen dan niet helamaaal overeen, maar het werkt verder wel.

Bob

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008, 22:11 

Ok, maar hoe ik deïnstalleer ik slimserver en ssods? gewoon wissen via "mijn computer"? (die ziet de bestanden namelijk wel).

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2008, 22:36 
Admin

Dat zou voldoende moeten zijn als de SlimServer niet meer draait en ook de SSODS niet meer benaderbaar is.

Bob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008, 00:30 

Hoi sebassie, dank voor jouw reactie.

Nadat ik de custom-convert.conf heb geplaatst, alles opnieuw heb opgestart en bij file types in SqueezeCenterde keuze op mplayer-stdout instel krijg ik de volgende foutmeldingen:

Required binary was not found: mplayer-stdout for mov-flc-*-*
Required binary was not found: mplayer-stdout for mov-mp3-*-*
Required binary was not found: mplayer-stdout for mov-wav-*-*

Ondanks deze meldingen staat de mplayer-stdout wel in de bin directory van ssods.

SC 7.0 ; SSODS 3.10 ; DSM 2.0 - 0590

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008, 07:14 

m4a werkend gekregen

door in de custom-convert.conf [mplayer-stdout] te vervangen door [mplayer-stdout-ds] is het gaan werken.

gr. braampie

SC 7.0 ; SSODS 3.10 ; DSM 2.0 - 0590

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00