WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 18 Jan 2018, 08:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mail Station
BerichtGeplaatst: 23 Sep 2009, 21:13 

Heb inmiddels mijn Synology 107+ geupdate met de nieuwste firmware. Blijkt dat je een mailstation kunt installeren. Fantastisch. Dit is een leuke toegevoegde waarde, echter als niet echt technisch aangelegd kom ik toch voor wat problemen te staan.

Het inmiddels een eigen domeinnaam aangevraagd en geactiveerd, zonder e-mail extra's, puur de domeinnaam.

Mailpackage geinstalleerd op de Synology, alles werkt als ik vanuit mijn oude email adres van Tiscali naar mijn nieuwe emailadres mail. Indien ik mail vanuit mijn nieuwe emaildres krijg ik een foutmelding: Verification failed. Is het mogelijk dat dit met mijn emailinstellingen te maken heeft? Ik werk vanuit Thunderbird en heb bij de pop3 instellingen ingevuld: Diskstation0. Ik heb geen SMTP instellingen ingegeven en heb geen idee welke deze dan moeten zijn. Kan iemand mij op weg helpen. Ik heb geprobeerd om bij SMTP server ook Diskstation0 in te voeren. In dat geval wordt de mail in eerste instantie verstuurd, maar komt terug met als afzender Mail Delivery System, dat de mail niet kon worden verzonden.

Bij gebruikers is alle goed ingeregeld, naam. wachtwoord, basismap, bevoegdheden. In mijn router heb ik de poorten geforwarded voor pop en smtp[/img]

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 11:33 

Volgens mij moet je bij de popserver je eigen domein in voeren bijvoorbeeld: mail.jouwdomein.nl

Je SMTP kan de server van je provider zijn.

Zo staat het bij mij ingesteld en het werkt goed

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 15:54 

den1972 schreef:
Volgens mij moet je bij de popserver je eigen domein in voeren bijvoorbeeld: mail.jouwdomein.nl

Je SMTP kan de server van je provider zijn.

Zo staat het bij mij ingesteld en het werkt goed

Kom er toch niet geheel uit: Wat vul ik exact in, ik heb geprobeerd
mail.mijndomeinnaam.nl maar dit werkt niet. Ik heb SMTP verificatie aangezet, inlkognaam is dan de gebruikersnaam en het wachtwoord het wachtwoord dat ik heb ingevuld bij gebruikers.

Ik heb dus in Thunderbird het volgende ingevuld:
Naam: Mijn eigen volledige naam
Emailadres: Het email adres dat ik wil gebruiken, dus naam@mijndomeinnaam.nl
Servernaam": mail.mijndoeminnaam.nl
Gebruikersnaam: de naam die ik bij gebruikers heb ingevuld

Indien ik nu de SMTP server van mijn provider gebruikt moet ik een gebruikersnaam invullen, deze is afwijkend van die in mijn Synology. Ik kom hier dus niet verder.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 16:14 

[quote="MarcelklimIndien ik nu de SMTP server van mijn provider gebruikt moet ik een gebruikersnaam invullen, deze is afwijkend van die in mijn Synology. Ik kom hier dus niet verder.[/quote]

De gebuikersnaam en het wachtwoord van je Provider moet je daar gebruiken. Het gaat immers over een server van je provider.

Werkt je web mail wel goed? www.mijndomeinnaam.nl/mail?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 16:18 

den1972 schreef:
[quote="MarcelklimIndien ik nu de SMTP server van mijn provider gebruikt moet ik een gebruikersnaam invullen, deze is afwijkend van die in mijn Synology. Ik kom hier dus niet verder.

De gebuikersnaam en het wachtwoord van je Provider moet je daar gebruiken. Het gaat immers over een server van je provider.

Werkt je web mail wel goed? www.mijndomeinnaam.nl/mail?[/quote]

Geen idee of mijn web mail het doet, de link heb ik geprobeerd, maar wat moet ik daar doen. Ik heb een domeinnaam, maar geen emailfunctionlateit erbij. Is dat nodig of kan het ook zonder?

Wachtwoord en gebruikersnaam had ik inderdaad al van mijn provider geprobeerd, maar helaas werkt nog steeds niet

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 16:44 

Ik heb een vast IP van mijn provider. Daar heb ik mijn domeinnaam aangekoppeld.

Vervolgens poort 5000 laten forwarden in mijn router naar mijn synology. En poort 25 ivm mail. Alleen niet alle providers laten poort 25 door. Die van mij wel :)

Als je poort 5000 hebt laten forwarden. Kan je via je domein naam inloggen op je Synology. Zet je er /mail achter kan je inloggen op de webmail versie van mailstation. Inloggen met een account dat is aangemaakt op je Synology

Letop al je aangemaakte gebruikers op je Synology moeten alleen kleine in de gebruikersnaam hebben staan.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 20:23 

den1972 schreef:
Ik heb een vast IP van mijn provider. Daar heb ik mijn domeinnaam aangekoppeld.

Vervolgens poort 5000 laten forwarden in mijn router naar mijn synology. En poort 25 ivm mail. Alleen niet alle providers laten poort 25 door. Die van mij wel :)

Als je poort 5000 hebt laten forwarden. Kan je via je domein naam inloggen op je Synology. Zet je er /mail achter kan je inloggen op de webmail versie van mailstation. Inloggen met een account dat is aangemaakt op je Synology

Letop al je aangemaakte gebruikers op je Synology moeten alleen kleine in de gebruikersnaam hebben staan.

Ten aanzien van dat vast IP en koppelen aan je domeinnaam, hoe gaat dat in zijn werk?

Het portforwarden had ik inderdaad zo staan zoals jij het aangeeft. Ten aanzien van de mail ook zo gedaan, inclusief alle gebruikersnamen nu met kleine letters, helaas nog steeds geen resultaat. Maar we blijven sleutelen.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2009, 22:57 

Kijk ook eens op http://www.synology-forum.nl/

Daar is heel veel te vinden over dit onderwerp

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2009, 11:17 

den1972 schreef:
Kijk ook eens op http://www.synology-forum.nl/

Daar is heel veel te vinden over dit onderwerp

Inmiddels via deze site een stuk verder gekomen. Het bleek dus zo te zijn dat ik mijn domeinnaam moest forwarden. Ik hoefde geen emailaccount aan te vragen. Met dit zogenaamde forwarden bleek ineens dat ik via mijn domeinnaam nu kan inloggen op mijn server. De instellingen die ik heb gebruikt met Thunderbird luiden als volgt;

Uw naam: Eigen naam
Emailadres: emailadres in kleine letters met als toevoeging mijn domeinnaam, in de Synology server heb ik bij gebruikers de gebruikers met kleine naam ingevoerd en de basismap aan hen toegedeeld. vb marcel@mijndomeinnaam.nl
Servernaam: mail.mijndomeinnaam.nl
Beveiligde verbinding gebruiken: Nee
Beveiligde authenticatie gebruiken Nee
SMTP Server ingesteld als de smtp server van mijn provider
Bij geavanceerde instellingen voor de server heb ik het vinkje laten staan .

Instellingen in de Synology server:
Domeinnaam: Mijndomeinnaam
SMTP inschakelen
SMTP autorisatie vereist
Email ontvangst instellingen: alle aangevinkt

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00