WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Jan 2018, 17:23

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: SABnzb+ op ReadyNAS+
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2008, 21:37 

Hoi,

Ik heb een tijdje nu de Ready NAS+ en ben te vreden maar zou graag usenet willen gebruiken dmv SABnzb+ Ik zag in een andere topic dat bij de syntology of zo het al mogelijk is maar hoe ze dit doen ik voor mij abra cadabra. Ik iemend op de hoogte welke stappen ik moet nemen voor installatie?

Een link of een klein manualtje zou welkom zijn.

PS Rick,
Als jullie het kunnen wil ik voor de installatie graag betalen en kom vanuit Rijswijk weer naar Arnhem.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2008, 10:48 

Ik heb op de readynas forums wel eens iets gezien over installatie van een usenet client op de readynas, vergt echter wel geavanceerde linux kennis. Ik zit nu op mijn werk en heb niet de tijd om hier verder naar te kijken, misschien dat ik van het weekend nog even naar een linkje ga graven.

Berichtenonderwerp: SABnzb+ op ready NAS
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2008, 08:26 

Hoi,

Dat dacht ik al de kennis van Linux, wel dat wordt dus een probleem denk ik, ben hierin echt een nono. Maar alle info is welkom hoe het te doen. Had wel al veel op synology site gevonden maar of dit identiek is geen idee. Benieuwd naar je info.

Berichtenonderwerp: Re: SABnzb+ op ready NAS
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008, 17:23 

Civelizedman schreef:
Hoi,

Dat dacht ik al de kennis van Linux, wel dat wordt dus een probleem denk ik, ben hierin echt een nono. Maar alle info is welkom hoe het te doen. Had wel al veel op synology site gevonden maar of dit identiek is geen idee. Benieuwd naar je info.

Zorg er dan voor dat je heel zeker weet dat je dit wilt voordta je het probeert. Zorg in ieder geval voor een backup van je data!
In ieder geval, als je dit topic op de readynas forums doorneemt dan komt geloof ik alles wel zo'n beetje aan bod.

pi * z * z * a

Berichtenonderwerp: re
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008, 20:07 

Wel hoop gelezen maar het geheel wordt er niet duidelijker op. Linux is niet mijn ding, Back up zou geen probleem zijn maar hoe ik moet beginne des te meer.

Misschien toch maar wat geld er tegen aan gooien bij de Wifisound mensen. Mocht je toch nog iets hebben, een eenvoudige manual ;-) dan hou ik me aanbevolen. Het is wel een grote wens van me om dit op de NAS te hebben en hem er voor te gebruiken.

Thnx indiedergeval voor je reply's, als er andere zijn die info hebben graag reactie.

Berichtenonderwerp: USENET op RADY NAS+
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2008, 17:08 

Hoi idereen van WifiSound en het forum,

In 1 van de bovenstaande antwoorden zit een link (http://www.readynas.com/forum/viewtopic ... 18&t=12774 ) met verwijzing naar de ReadyNAS forums. Hier wordt gesproken over HellanNZB een applicatie of ad-on die via SSH draait. Ook SAB NZB zou een mogelijkheid kunne zijn.

Weet iemand hoe dit te installeren valt of dat er inmiddels andere mogelijkheden voor USENET AB.groups zijn?
Ik zit heir al een tijd mee te stoeien maar mijn Linux kennis is minimaal.

Zag nu dat bijv de HD Digitech HDX1000 usenet on-board heeft, dit is wel een toekomstige aankoop maar is het deze ad-on iets te doen.

Benieuwd of iemand een soort van manual kan leveren of tool voor dit geval, er is klaarblijkelijk heel veel vraag naar gezien alle topics op diverse forums.

Weet jij al een oplossing Rick?

Greetz Marc[url][/url]

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2009, 21:03 

Post is al wat ouder, maar ik wilde jullie toch niet onthouden hoe je simple NZBget kunt installeren op je Netgear duo zodat je gemakkelijk uit de nieuwsgroepen kunt dowloaden met NZB bestanden.
Je hebt RAIDiator 4.1.3+ of hoger nodig op je Netgear.
We hebben 2 bestanden nodig om NZBget te installeren; PHP en NZBget.

Open je Netgear frontview in je webbrowser en ga naar System -> Update -> local, kies nu als eerste het PHP bestand dat je net hebt gedownload en installeer het.
Herstart je Netgear nu System -> Shutdown -> Shutdown and reboot device
Als hij is herstart installeer dan het NZBget bestand op de zelfde manier als we net PHP hebben geinstalleerd, herstart de Netgear wederom.

Klaar is kees, nou ja bijna dan.
Je moet nog je newsserver, user, password etc... instellen in het bestandje \addons-config\Nzbget\nzbget.conf .

Webinterface van NZBget kun je vinden onder http://hierJouNetgearNasIp/nzbget/

Have fun.

Ps Voor de echte liefhebbers die nog meer addons willen toevoegen; http://readynas.com/forum/viewforum.php?f=47

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00