WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 17 Okt 2018, 09:40

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2010, 11:56 

Momenteel ben ik in het bezit van een Dune Center met 2x eSATA en gewone LAN (geen 1 gigabit lan module).
Mijn pc heeft wel een gigabit LAN en Cisco WRT610N router ook.

Nu stream ik middels een Sharkoon quickport unit ik de films naar de Dune. Nu lijkt me een NAS systeem wel interessant, maar geen idee wat een juiste is en hoe dit icm met Dune HD configuratie het beste werkt/aan te sluiten is.

De volgende lijken mij wel interessant:

QNAP TS-419P Turbo NAS (http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=127)
READYNAS NVX PIONEER EDITION RNDX400E (http://netgear.com/Produc...ReadyNASNVX/RNDX400E.aspx)

Wie kan mij advies geven. Beiden hebben dubbele LAN aansluiting. Vraag me alleen dus af of deze snel genoeg zijn op HD content streamen

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2010, 08:45 

Mijn Readynas NV+ is snel genoeg om HD te streamen dus dat zal met beide andere producten ook geen probleem vormen.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2010, 21:16 

Scorn schreef:
Mijn Readynas NV+ is snel genoeg om HD te streamen dus dat zal met beide andere producten ook geen probleem vormen.

Ik heb momenteel een test systeem draaien met unRAID. Via SMB op de Dune Center kan ik deze benaderen. MKV afspelen gaat zonder problemen. Nu heb probeer een Bluray BBC LIFE (geen iso, maar complete structuur) af te spelen.
Tijdens spelen begint de dune te stotteren en loopt geheel vast. Vreemde is als ik de losse mts file speel...dan gaat dit probleemloos.

Heeft iemans idee waar dit aan kan liggen. Overigens heeft de laatse versie van unRAID wel de optie voor NFS, alleen als ik via de Dune een nieuwe network share wil aanmaken krijg ik de melding dat die geen verbinding met de share kan krijgen.

Net ff getest met bluray Mission Impossible en die loopt vlekkeloos...ook de bluray The Rock gaat prima
Vervolgens test ik The Fast and The Furious 4. Begint met stutteren in begin scene en geluid valt weg. Dune loopt ook volledig vast.
Ook getest met bluray ISO the league of extraordinary gentlemen. Daar hapert ie al met het laden van het menu
Stargate bluray hapert ook middels streamen via unraid server.
Wanneer ik deze haperen blurays via mijn sharkoon afspeel, dan ondervind ik geen problemen.
Kan dit te maken hebben met SMB protocol.

Ik vraag me ook af of via een normale NAS zoals van netgear of qnap dezelfde problemen er zijn?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00