WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 11 Dec 2018, 12:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 Feb 2010, 11:34 

Op 23 jan de Netgear Stora besteld incl. 2 hdd's en een Netgear GS105 gigabit switch.
Gisteren alles geïnstalleerd en alles leek te werken, maar....het blijkt dat als mijn Stora is aangesloten ik geen internetverbinding meer heb.
De Stora is wel zichtbaar en ik kan er bestanden op plaatsen.
Setup: Ziggo modem -> Belkin pre-n router -> Netgear Switch -> 1 pc en mijn Stora. Aan mijn router heb ik nog mijn Sitecom NAS (MD255) aangesloten en die werkt nog prima.
Ik heb me willen registreren op het Netgear forum maar dit lukt niet, al mijn mailadressen pakt ie niet??????
Wat is hier het probleem? Kan nog nergens een oplossing vinden en op het Netgear forum stond eenzelfde probleem, ook zonder oplossing.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2010, 20:53 

Probleem is opgelost. Wat heb ik gedaan:
heb de Stora desktop software gedeïnstalleerd, pc opnieuw opgestart, vervolgens de mcafee firewall, bestands en script beveiliging uitgeschakeld. Hierna de laatste nieuwe stora desktop software van de netgear site geïnstalleerd. Hierna werkte alles prima. Na een kwartiertje de firewall, bestands en script beveiliging weer ingeschakeld. Tot nu toe werkt alles zoals het zou moeten.
Aanvulling 10/02
Probleem is toch nog niet helemaal opgelost. Internet hangt toch nog af en toe. Mijn router loopt gewoon vast. Wordt er gek van. Probeer nog maar weer eens wat.
Trouwens jammer dat niemand met een mogelijke oplossing komt.

Berichtenonderwerp: probleem niet opgelost
BerichtGeplaatst: 13 Feb 2010, 18:52 

Ik dacht dat het probleem dus weg was, maar helaas. Ik kreeg toch steeds weer het probleem dat mijn router vast hing, dus reset op reset. Ik kreeg outlook problemen en ook het syncen van mijn smartphone lukte niet meer. Dan maar image terug gezet en Stora niet meer aangesloten. Het syncen van mijn smarphone gaat nog steeds niet, maar ja. De Stora maar eens zonder eigen software aangesloten en jawel, weer hangt mijn router. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Netgear maar weens eens gemaild voor een oplossing, maar als dit niks wordt dan gaat het apparaatje mooi retour wifimedia.

BerichtGeplaatst: 23 Feb 2010, 11:49 

Na een hoop speurwerk op internet toch nog maar eens een paar eigen dingen geprobeerd.
NAS harde reset en opnieuw ingesteld. Instellingen van mijn router nog maar eens goed nagelopen en toen bleek dat in het gedeelte van de Firewall, Virtual Servers, ik daar de portforwarding kon instellen. Dit gedaan zoals de bedoeling zou moeten zijn.
Probleem lijkt momenteel opgelost. Sinds gisterenavond doet mijn router het naar behoren en is mijn NAS te benaderen, ook via internet. :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00