WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Jan 2018, 17:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 Dec 2011, 23:18 

Valt er in het algemeen iets te zeggen over hoe lang het normaal gesproken zou moeten duren voor de Logitech Touch verbinding heeft met de muziekcollectie op mijn NAS?
Ik heb het geklokt en meestal duurt het tussen de 20 en de 40 seconden voor mijn muziekcollectie op het scherm verschijnt.
Daarna een artiest selecteren en je bent zo nog eens 20 seconden verder.
Soms geeft de Touch aan, dat er geen verbinding mogelijk is.

Ik werk met een Netgear ReadyNas (1 Tb), de Logitech Touch en een Cisco E4200 router (en op de kinderkamer staat mijn 'oude' Logitech Duet). Heb de router zelfs buiten de meterkast gehangen, zodat er vrij zicht is tussen router en Touch (maar ja, da's eigenlijk niet het principe van draadloos, toch )

Zijn er een soort algemene instellingen voor deze opstelling?
Ligt het aan de beveiliging van de Cisco?
Heeft het zin om de Touch via de router exclusief toe te staan (via Mac adressing) gebruik te mogen maken van die router (nu gaat het gewoon via een wachtwoord)

Heb deze vraag ook gepost in het Logitech-subforum (voordat ik gezien had dat er een apart forum voor Netgear ReadyNAS gebruikers was :oops: ) en daar werd door iemand gesuggereerd, dat de database wellicht te groot zou kunnen zijn voor het beperkte werkgeheugen van deze NAS en dat het daardoor zo lang duurt voor er verbinding is.
(ongeveer 30.000 titels en bijna 150 Gb aan muziekbestanden). Weet niet of dat het nou is. Direct verbinden met de netwerkschijf via een bekabelde pc in het netwerk geeft direct resultaat.

Hoop dat jullie me kunnen helpen...

PS Aanvulling op mijn eigen bericht: ik zag in de shop, dat er een geheugenuitbreiding te koop is voor deze NAS. Daardoor zou het interne geheugen van 256 MB naar 1 Gb gaan. Iemand enig idee of dit werkelijk zoden aan de dijk zet qua snelheidsverbetering?

BerichtGeplaatst: 27 Dec 2011, 11:26 

Geheugen, het kan heel veel uitmaken.
Als ik bijvoorbeeld op mijn nas kijk zie ik dat het slimserver.pl process al 224Mb gebruikt. Dit met iets van 22000 bestanden.
Na herstart zit dat altijd wel wat lager maar naar verloop van tijd is een gebruik van 200Mb vrij normaal (met mijn collectie).
Met 256Mb zou dat dus te krap worden (uitgaande dat de rest van de draaiende software ook nog wat nodig heeft).
Met mijn al wat oudere NAS (Synology 209+) die ook maar een 800Mhz processor heeft (PowerPC type) heb ik echter geen enkel probleem. Maar de NAS heeft wel 512Mb geheugen. De reden waarom ik in het verleden voor de + heb gekozen, geheugen.
Op het moment dat zaken niet meer in het geheugen gaan passen kan de performance echt goed in elkaar klappen.
Kijk dus eens naar het geheugen gebruik (geen idee of Netgear daar voorzieningen voor heeft).
Je kan Squeezebox server ook eens instellen op een ander path zodat hij maar een gedeelte van je collectie ziet. Na een complete nieuwe scan (en een reboot om er voor te zorgen dat al het geheugen weer echt beschikbaar is) dan eens testen of het dan wel lekker snel werkt. Werkt het dan wel snel met een kleinere collectie heb je grote kans dat het geheugen echt het probleem is.

Rob

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2011, 12:38 

Bedankt, Rob!
Heb je advies opgevolgd en ik was er heel snel uit.
Tijdelijk de muziekbestanden verplaatst tot ik nog een paar mappen over had.
Opnieuw gescand en zie daar: klikken en verbinding!
Het lijkt me duidelijk, dat het aan het beperkte geheugen van de Netgear ligt.
Bedankt voor het meedenken!

Remco

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00