WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Mei 2018, 02:59

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2008, 22:53 

Hallo,
ik heb een ReadyNAS NV+ met 1.3TB (512MB) en Squeezecenter 7
Ik heb 10K songs via m'n Itunes bibliotheek.

Het is ENORM traag. Genres of playlists afspelen is een genot, maar een artist opzoeken of een track skippen gaat zo tergens langzaam....

Het was sneller om in mijn CD kast de CD te vinden en deze in de CD speler te stoppen, in de tijd van LPs had ik ook nog wel kant A + B kunnen schoonmaken voordat de naald erop ging... Why o why?

Kan iemand mij helpen ? Het geheugen verdubbelen? ik gebruik een Orange Livebox als router, is dat het? iets anders? HELLUP!

PS : voor SC 7 was het ook al traag, alleen is het nu NOG langzamer...

Mark

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2008, 08:50 

Ik heb hetzelfde en heb maar besloten om me er niet al teveel van aan te trekken. Mijn readynas NV+ heeft 1GB intern geheugen dus dit zal je problemen niet volledig op kunnen lossen. Ik vermoed stilletjes dat bij de keuze voor het processortje van de readynas de nadruk lag op efficient/laag energieverbruik en niet op performance.
Ik heb overigens geen oranje levende doos maar gebruik een DLink wireless router en een netgear switch.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2008, 10:13 

Ik neem aan dat jullie squeezecenter op je pc gebruiken om je muziek, artiesten etc. te kiezen. Ook ik vind dat erggggg langzaam gaan. Echter het opzoeken van artiesten etc. via de squeezebox (classic) die ik heb, gaat super snel. :D
Ik gebruik de pc squeezecenter webinterface eigenlijk nauwelijks vanwege die traagheid. Als ik muziek op de pc wil beluisteren gebruik ik de mediaplayer winamp (muziekbestanden op een synology ds107+) die ook snel is.
Ik hoop dat dit probleem ooit verholpen wordt want het is eigenlijk zot dat een squeezebox het wint van een pc. :lol:

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2008, 13:28 

wowo schreef:
Ik neem aan dat jullie squeezecenter op je pc gebruiken om je muziek, artiesten etc. te kiezen. Ook ik vind dat erggggg langzaam gaan. Echter het opzoeken van artiesten etc. via de squeezebox (classic) die ik heb, gaat super snel. :D
Ik gebruik de pc squeezecenter webinterface eigenlijk nauwelijks vanwege die traagheid. Als ik muziek op de pc wil beluisteren gebruik ik de mediaplayer winamp (muziekbestanden op een synology ds107+) die ook snel is.
Ik hoop dat dit probleem ooit verholpen wordt want het is eigenlijk zot dat een squeezebox het wint van een pc. :lol:

Nope, als ik speellijsten in wil laden (grote speellijsten van meer dan 800 songs) op mijn SBC of mijn hele collectie random wil af laten spelen (15K+ songs) dan is hij soms tot een halve minuut stil en reageert niet op input van de afstandsbediening, zodra hij begint is de bediening weer zo responsief als je mag verwachten. Hetzelfde heb ik overigens nauwelijks bij het zoeken naar artiesten of albums of bij het afspelen van een enkel nummer of album als ik er naar gezocht heb. Zodoende lijkt het er niet op dat er een probleem met de connectiviteit is maar meer dat er veel van een processor gevergd wordt.
De webinterface van Squeezecenter op de readynas is ook traag maar daar zie je nog dat er wat gebeurt, dat is voor de ervaring een stuk prettiger.

pi * z * z * a

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00