WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 23 Apr 2018, 11:44

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Synology DS213 gaat niet uit.
BerichtGeplaatst: 03 Apr 2014, 10:34 

Per ongeluk drukte ik op de copyknop ipv de powerknop. Ik kan mijn NS nu niet meer via het menu bereiken, ik log in en krijg de boodschap dat hij bezig is en dat hij bijna klaar is, dat doet hij nu al 24 uur. Het powerlampje blijft daarbij steeds flikkeren. Wie kan mij helpen? Via verkenner kan ik wel in de mappen.

Berichtenonderwerp: Re: Synology DS213 gaat niet uit.
BerichtGeplaatst: 03 Apr 2014, 14:48 
Admin

Hey,

Helaas is dit een bekend probleem. Hieronder vind je de informatie van Synology over hoe dit kan worden opgelost.

Citeer:
If your DiskStation/RackStation shows either or all of the symptoms below, it is probably hacked:

- Power LED light blinks blue
- Cannot log in DSM. Error message: "System is getting ready..."
- Synology Assistant shows "Starting Services..."

Please refer to our announcement released on Feb. 14:

http://www.synology.com/company/news/article/437

You need to upgrade to DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) to patch this security vulnerability. There are currently three solutions to this issue:

[Solution 1] Use a spare disk - the original settings and the the volume will stay intact

- Remove all disks when power is off.
- Insert a spare disk to your DiskStation/RackStation, boot up and install DSM 4.3 3827(or the latest version of DSM for your model), then power off.
- Remove the spare disk, and insert the original disks back.
- Synology Assistant will show "Migratable" now. Please right click DiskStation in Assistant > Install.
- Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) on the original disks.

[Solution 2] Reinstall DSM - (If all services are running except logging on DSM GUI) some settings will be lost, but the volume will stay intact

Please follow the Sec. 3 of the tutorial below to reinstall DSM:
http://www.synology.com/support/tutorials/493#t3

Please ensure you Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model)

[Solution 3] Boot up without disks and contact us

Please perform the following actions:
- Remove all disks and try to install DSM with Synology Assistant.
The process will stop at a point where telnet port 23 is enabled.
- Insert all disks back to DiskStation/RackStation while the power is still on.
- Make sure port 23 of your DiskStation is accessible from Internet.
(Port forwarding for port 23 must be set up properly.)
- Provide your WAN IP or DDNS name and admin's temp password to us. ( we will remove the 3rd-party )
- Once the DiskStation/RackStation can boot up properly, please manually Install DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) asap.

If you use [Solution1] or [Solution2], after installing the latest DSM with security fixing, please go to the shared folder "Homes" > "admin" to remove the file named ".profile" if any. This 3rd-party file will affect database working.

Upgrading to DSM 4.3 3827 (or the latest version of DSM for your model) is required to fix this issue. If you do not upgrade, the DiskStation/RackStation may be hacked again. We are sorry for your inconvenience.

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2014, 19:22 

Ik heb niet de indruk dat het dat is, nu ik weet waar de resetknop zit, heb ik dat maar eens eerst gedaan en zie het blauwe lampje knippert niet meer, maar inloggen gaat ook nog niet, ik krijg nog steeds de boodschap dat ik even moet wachten. Ik heb ook geprobeerd de Nas uit te zetten, maar dan gaat het blauwe lampje eer knipperen. Een screenprint gaat hierbij. Hebben jullie overigens ook een tekst in NL, het is voor mij moeilijk om al die technische kreten te moeten vertalen.

M.vr.gr., Maarten

Bijlagen:
Bestandscommentaar: screenprint inloggen NAS
nas.JPG
nas.JPG [ 41.85 KiB | 3213 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 09:43 
Admin

De melding "het systeem is bijna klaar" is gelijk aan de melding uit mijn vorige post "Cannot log in DSM. Error message: "System is getting ready..."

Een herinstallatie van DSM is de enige oplossing. Als je er niet helemaal uit komt kan je altijd met de NAS in de winkel langskomen of deze opsturen(eerste aanvraag aanmelden via http://rma.wifimedia.eu)

Op deze pagina vind je een nederlandstalige handleiding:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493#t3
Kijk goed naar hoevaak/hoelang je de reset knop ingedrukt moet houden. Te lang ingedrukt houden betekent ook dat je data wordt verwijderd.
Het is tevens te adviseren om een back-up te maken.
Daarnaast zullen de meeste instellingen van DSM naar de standaardwaarde zijn gereset.

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2014, 21:51 

Hallo Tom,

Het lukt me niet om het op te lossen, donderdagmiddag ben ik rond 2 uur in de buurt van Arnhem, kan ik dan even langs komen?

M.vr.gr. Maarten

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2014, 10:49 
Admin

Hey Maarten,

Geen probleem kom gerust langs in de winkel. Dit valt vaak binnen 30 minuten op te lossen dus je kan er op wachten als je wilt.

Let op dat een back-up van de belangrijke data altijd verstandig is. Ondanks dat ik geen problemen voorzie ik er nooit garantie over je data te geven.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00