WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Nov 2018, 13:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 23:33 

Beste,
ik wil een nieuw NAS systeem aankopen. mijn oog valt op Synology omwille van de vele mogelijkheden. Deze zou moeten dienen als DNS server, backup server, file server, itunes server en op termijn ook als storage voor camerabewaking.
Ik denk aan een model DS1515+ omwille van de krachtigere processor en evt transcoding mogelijkheden voor Plex Media Server.
Is dit een goede keuze?

Wat betreft de schijven: zet ik er best WD purples in (met het oog op de camera's) of RED (Pro)?
Klopt het dat er 5 slots zijn en RAID5 gebruikt kan worden?
heeft het zin om voor dit gebruik een SSD cache schijf te gebruiken + 4 harde schijven?

alvast bedankt om me op weg te helpen.
mvg,
Xavier

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2015, 12:09 
Admin

De DS1515+ is een mooie krachtige NAS en zeker geschikt voor de gewenste functionaliteiten.

De Purple schijven zijn voorzien van speciale firmware dat als deze continue worden belast met schrijf acties. Dit is bijv. bij continue camera opnames ideaal.
De Red schijven zijn meer normale schijven, ook zeker geschikt voor 24/7 gebruik maar minder voor continue belasting. Wel ideaal als je de camera's bijv. instelt met bewegingsdetectie en deze niet continue opnemen.
De Red Pro is kwalitatief net een stapje hoger. Met een hoger toerental halen deze betere prestaties en de schijven hebben bovendien 5 jaar garantie. Een nadeel is wel dat de geluidsproductie wat hoger ligt.

De SSD cache kan interessant zijn voor nog betere lees/schrijf prestaties. Je levert wel in op de maximale capaciteit en niet elke functie haalt het voordeel uit de SSD.

Qua configuratie is RAID 5 de meest gebruikte optie omdat dit efficiƫnt veiligheid en capaciteit biedt. RAID is echter geen back-up en het is sterk aan te raden de belangrijkste data nog op een 2de locatie te hebben.

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2015, 23:05 

WifiTom schreef:
De SSD cache kan interessant zijn voor nog betere lees/schrijf prestaties. Je levert wel in op de maximale capaciteit en niet elke functie haalt het voordeel uit de SSD.

Qua configuratie is RAID 5 de meest gebruikte optie omdat dit efficiƫnt veiligheid en capaciteit biedt. RAID is echter geen back-up en het is sterk aan te raden de belangrijkste data nog op een 2de locatie te hebben.

bedankt Tom,
gebruik zal mixed zijn:
- backup store voor crashplan on-site backup (offsite backup gebeurt ook)
- media store voor itunes films en muziek (occasioneel lezen)
- registreren van camerabeelden (met bewegingsdetectie)

Ik neem aan dat daarvoor de WD Red's volstaan?
Indien SSD toch verschil kan maken ivm streaming film/muziek tijdens bijv backup schrijven is deze https://www.wifimedia.eu/256gb-samsung-p-6887.html dan aan te raden met WD Reds van 4 of 5 TB?

Heb je overigens nog een aanbeveling voor indoor en outdoor PoE camera's met bewegingsdetectie en nachtzicht die goed samenwerken met Synology? zorgt de synology surveillance app dat ik dan melding kan krijgen op mijn iphone en de beelden dan remote kan raadplegen?

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2015, 10:14 
Admin

De Red's zijn dan inderdaad een prima keuze.

De Samsung SSD staat op de compatibiliteitslijst van Synology als geschikt voor SSD Cache:
https://www.synology.com/en-us/compatibility/hd/DS1515+

Hier kan je ook goed zien welke IP camera ondersteund worden:
https://www.synology.com/en-us/compatibility/camera
Als je de volledige functionaliteit van de Surveillance Station van Synology wilt gebruiken is het aan te raden om camera's van deze lijst te pakken.
Je kan de een App installeren op je smartphone/tablet en deze een pushmelding of email laten sturen bij bewegingsdetectie.
Daanraast kan je uiteraard live beelden bekijken met deze App.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00