WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 16 Okt 2017, 23:56

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2009, 14:35 

Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb.

Ik gebruik een set speakers die ik goedkoop tweedehands op de kop heb weten te tikken.

Afbeelding

Vrij kleine speakers met een reusachtige bass weergave. Dankzij het ingebouwde mfb systeem. Het type is 22rh541 en levert zo'n 40 watt.

Zoals gezegd zijn ze nog steeds volop voor weinig op div markten te vinden. vaak is het nodig om ze even door een expert na te laten zien, maar dan heb je ook wat.

Afbeelding

blauwe lampjes in de boxen zijn overigens niet origineel, deze zijn standaard rood.

Mocht je met alle geweld het uiterste uit je squeezebox willen halen , en je helemaal willen aanpassen aan het digitale tijdperk dan bestaat er ook een nog luxere oplossing in de vorm van echte vol digitale speakers.

Afbeelding

Je ziet het goed, deze speakers worden direct op de digitale , coaxiale uitgang van de squeezebox aangesloten. Op de foto staat het type dss940 afgebeeld, een van Philips.

Afbeelding

En zo ziet de digitale aansluiting er dan uit achterop. De ijzeren plug is voor de termination (afsluiting) van het digitale signaal.

Aan het gebruik van deze digitale speakers in combinatie met de squeezebox zit een klein nadeeltje t.o.v. het gebruik van de eerder genoemde mfb boxen : de digitale box start met een eigen volume instelling van -40dB zodat je meestal met de ab van de speakers de zaak iets wat harder wilt zetten.

Voordeel van alle genoemde boxen is dat ze na gebruik vanzelf op st-by springen.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010, 09:49 

Ik heb zelf Quad luidsprekers, de passieve dan weliswaar, maar zij hebben ook een aantal actieve varianten, te weten de 11L2 Studio Active

Afbeelding

Of de iets duurdere variant, de 12L2 Studio Active die ziet er bijna hetzelfde uit, heeft iets grotere woofers voor meer laag. Ook is er een 9L Active, maar die ken ik niet. De prijzen varieren van € 700 - € 1.350 per paar.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010, 14:31 

Dit zijn mijn speakertjes die op de SB3 staan, de Genelec 1030A

Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00