WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 22 Okt 2018, 01:47

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Audioenine A2: rommelig laag
BerichtGeplaatst: 21 Mar 2008, 19:52 

Sind een week heb ik een setje Audioengine A2 op mijn buro staan. Het valt mij op dat het laag vrij rommelig wordt. Zelfs met zeer gering volume mist het laag zeer veel detail. Wat is hiet aan te doen?

Ik gebruik de set samen met een SqueezeboxV3

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 31 Mar 2008, 01:42 
Moderator

Hoi,

Zelf heb ik ook de audioengine A2 geruime tijd beluisterd, en ben vanwege mijn goede ervaring met deze speakers door gaan sparen voor de A5`s die ik inmiddels in bezit heb.

Dat er detail wegvalt bij de lage tonen is mij eigenlijk niet echt opgevallen. Bij welke genre`s muziek valt het je op dat de lage tonen veel detail missen?

Mijn eigen ervaring (genres reggae en hiphop) met de A2`s is juist dat ze een hele volle klank hadden in de lage tonen die in harmonie met de hogere tonen de muziek tot één geheel maakte.
Maar die ervaring kan ook komen doordat ik ben overgestapt van een 5.1 systeem naar de A2`s zodat een losse subwoofer wegviel.

Misschien binnenkort hiet toch maar eens de proef op de som gaan nemen en de A2`s maar weer eens ansluiten.
Misschien valt het me ook wel op, wanneer ik met een ander oor, nog eens kritisch naar deze speakers luister

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2008, 14:15 

WifiOnno schreef:
Hoi,

Zelf heb ik ook de audioengine A2 geruime tijd beluisterd, en ben vanwege mijn goede ervaring met deze speakers door gaan sparen voor de A5`s die ik inmiddels in bezit heb.

Bevallen de A5's? Ze krijgen overal (audiowebsites en -blaadjes) erg goede reviews, maar ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen. Heb sinds ik verhuisd ben niet echt de ruimte meer voor een versterker.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2008, 01:44 
Moderator

Citeer:
Bevallen de A5's? Ze krijgen overal (audiowebsites en -blaadjes) erg goede reviews, maar ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen. Heb sinds ik verhuisd ben niet echt de ruimte meer voor een versterker.

Jazeker! De A5`s hebben een aardig vermogen en kunnen erg veel detail weergeven. Met name merkbaar wanneer er veel dynamiek in de muziek is en er meerde instrumenten te gelijkertijd spelen. Bij een goede bron (MP3 320Kbp/s of FLAC) zijn alle instrumenten goed van elkaar te onderscheiden.
Met name ben ik te spreken over de verdeling tussen de bass en de trebble. Zelf luister ik voornamelijk reggae en soms hiphop en voor deze genres zijn deze speakers echt geweldig. Maar ook pop en rock klinken zuiver en pitttig. Dit komt vooral door de stevige bass weergave die deze speakers bieden.

Als je nog specifieke vragen hebt dan beantwoord ik ze graag voor je. Je kunt ze kwijt in dit topic, maar je mag ze ook mailen naar sales@wifisound.nl (vermeld dan even in de titel dat de mail gericht is naar onno)

Gr Onno

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2008, 08:44 

Ik heb ook een set A5's gekocht en ben er erg over te spreken. Ik luister voornamelijk naar metal en classic rock, ik ben nog aan het overwegen of het de moeite waard is om mijn collectie met een hogere bitrate te gaan rippen (128 kbps momenteel) maar de kwaliteit van de luidsprekersuit zich momenteel al. Ik ben net vader geworden dus ik heb nog geen hoge volumes uitgeprobeerd maar op normaal volume zijn ze een genot om naar te luisteren.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2008, 00:11 
Moderator

Scorn schreef:
Ik heb ook een set A5's gekocht en ben er erg over te spreken. Ik luister voornamelijk naar metal en classic rock, ik ben nog aan het overwegen of het de moeite waard is om mijn collectie met een hogere bitrate te gaan rippen (128 kbps momenteel) maar de kwaliteit van de luidsprekersuit zich momenteel al. Ik ben net vader geworden dus ik heb nog geen hoge volumes uitgeprobeerd maar op normaal volume zijn ze een genot om naar te luisteren.

Het verschil tussen 128 kbps / 320 kbps en zelfs 320 kbps en FLAC is goed waarneembaar op de A5`s!
Dus opnieuw rippen heeft zeker zin! Omzetten van MP3 naar FLAC echter niet.

Succes :wink:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00