WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 11 Dec 2017, 21:56

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 Apr 2012, 15:43 

Hallo,
Mijn situatie; een netwerk draadloos en bekabeld een marantz audio en video installatie met als laatste toevoeging een surround netwerk versterker de sr 5006 van marantz.
de marantz versterker is via de kabel aangesloten in het netwerk en zover ik heb kunnen beoordelen werkt dit naar behoren internet radio en dergelijke.
pc’s en hifi installatie staan in 2 verschillende ruimtes. En de marants is vanaf de windows pc’s gewoon te bedienen.
Als ik via het menu van de marantz naar netwerkserver ga vind hij de aangesloten computers.
en ook de afbeeldingen , muziek die op pc staan.
Dus goed zou je denken.
Maar wat mij tegenvalt is dat de informatie erg onoverzichtelijk op het scherm van de tv wordt getoond.
Stel dat 1000 afbeeldingen zijn gevonden staan deze in een lijst waarvan de eerste 5-10 getoond worden, dus moet je door deze lijst scrollen om iets te zoeken.
Wat ik zou willen, vanaf de pc of via het tv scherm, die op de marantz is aangesloten bijvoorbeeld windows media player of iets dergelijks te kunnen gebruiken om afbeeldingen muziek en films af te kunnen spelen via de Marantz.
in itunes is ook het Airplay symbool niet te vinden en zeker de marantz niet.
Ben al bezig geweest met xbmc maar ja dat staat op de pc en daar vandaan kom ik niet bij de marantz.

Mijn vragen, wie kan mij verder op weg helpen om een bruikbaar systeem te krijgen.

Ik heb niet al te veel verstand van deze zaken maar leer graag van anderen.
Moet ik iets naar de Marantz downloaden ? vraag mijzelf af of dat wel de juiste weg.
Of eventueel een ander stuk hardware in het netwerk plaatsen, liefst doe ik het voorlopig met de huidige apparatuur heb ook nog een laptop(zonder hdmi) beschikbaar.
zodat ik eerst kan kijken hoe alles werkt en dan kan er altijd nog iets anders aangeschaft worden.
wie helpt mij verder op weg.

BVD Ton

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2012, 14:45 
Admin

Hey Ton,

De Marantz is beperkt als mediaspeler en de beste oplossing is misschien het plaatsen van een andere mediaspeler aangesloten op de Marantz en tv. De Marantz is helaas beperkt in de menu's en een aparte mediaspeler bied meer functionaliteit en betere/overzichtelijkere menu's.

Voor zover ik weet kan je de Marantz niet softwarematig aanpassen daarom heb je echt extra hardware nodig.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00