WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 17 Jul 2018, 05:34

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: iTunes Afspeellijsten via Sonos
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2009, 17:56 

Hallo

Ik heb een apple macbook pro met itunes. Al mijn muziek staat op een synology NAS. Nu wil ik uit itunes de gewone afspeellijsten, de slimme afspeellijsten en de genius mixen op mijn sonos systeem (bridge + ZP) af kunnen spelen. Echter krijg ik dit niet voor elkaar. De lijst geimporteerde afspeellijsten blijft maar leeg.

Kan iemand mij vertellen ho eik dit voor elkaar krijg.

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009, 16:28 

Je dient je iTunes-library bestanden ook naar de NAS te verplaatsen/copieren.

Als je iTunes opstart met de SHIFT knop ingedrukt kan je 'm laten wijzen naar een specifieke library-file.

Zie ook http://forums.sonos.com/showthread.php?t=14919

Your music library can be located on the NAS, but unless you specifically moved them, your iTunes library config files are still in the default directory. These file(s) contain the playlist information, as well as other data.

If you are on a PC, do the following (Mac users should google "Moving iTunes Library files to NAS" or something similar):

In the iTunes default directory (usually C:\user\username\music\iTunes or something like it), search for the files 'iTunes.itl' and iTunes.xml'. Copy these files to the library on the NAS drive (you can put it anywhere, I have mine in \\NAS\SHARENAME\iTunes).

Next, close iTunes if it is open, then double-click the iTunes icon while holding down the 'Shift' key. A dialog box will open asking you to choose a new location for your library files. Browse to the library file (iTunes.itl) on the NAS drive and select it. All your iTunes playlists will now be saved to the Sonos share, and a reindex of Sonos should import them.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009, 19:31 

Ik kan het hele bestand itunes.itl niet vinden. Is deze altijd aanwezig? Als ik opstart met de shift in start itunes normaal op (zonder dialoog venster). Heb nu via voorkeuren de lokatie gewijzigd maar zonder resultaat.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 17 Dec 2009, 09:40 

Ik heb hetzelfde issue als sonosnewbie1; mijn iTunes afspeellijsten waren niet zichtbaar op de SONOS nadat ik alle muziek verplaatst had naar mijn NAS.

Ik wist dat de SONOS de iTunes library.xml nodig heeft, maaaarrrrrr......nu komt het probleem: ik werk nog met Windows 2000 en een oudere iTunes versie (ik denk 6).
iTunes kan niet verder worden ge-upgrade onder W2000, dus ik zit even aan deze versie vast.

Deze iTunes versie kan niet worden opgestart met de SHIFT toets ingedrukt om de library te verplaatsen (zover ik weet tenminste).
Hierdoor kan de iTunes lib niet bij de muziek op de NAS geplaatst worden en is dus niet zichtbaar voor de SONOS.

De situatie is dus:
* Muziek staat op NAS\Muziek\
* iTunes lib staat ergens op C:\my Music\iTunes\

Om de playlists van iTunes op de NAS te zetten dacht ik heel slim te zijn door (in iTunes) met de muis op de playlists te staan en dan te kiezen voor "export" en dan als .xml de playlist op de NAS te zetten.

Zo heb ik bijv een playlist "CD singles.xml".

Helaas blijkt dat niet te werken; de playlist "CD singles.xml" staat netjes op de NAS, maar SONOS ziet deze niet.

Na wat Googlen las ik dat SONOS maar met één playlist overweg kan, en dat deze de naam "iTunes Music Library.xml" moet heten.

Mijn workaround is dat ik simpelweg de default iTunes lib "iTunes Music Library.xml" van mijn c:\ schijf naar de NAS kopieer, maar dat is wel een beetje raar.
Liever exporteer ik alleen de gewenste playlists naar de NAS, maar dat kan blijkbaar niet?

Is dat waar, kan SONOS alleen met de default iTunes playlist "iTunes Music Library.xml" overweg?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00