WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 23 Sep 2018, 09:15

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: iPhone en Experiabox KPN
BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009, 15:03 

Ik heb een week geleden de Sonos S5 gekocht bij Wifimedia. Ik ben er erg blij mee.

Maar er is wel een minpunt: de iPhone kan geregeld geen contact krijgen met de ZonePlayer/ZoneBridge. De oorzaak blijkt de Experiabox van KPN te zijn (InternetPlusBellen). Het probleem is bekend bij Sonos - het staat ook bij de FAQ's op de site van Sonos - maar bij verkoop is hier helaas niets over gezegd. Dit terwijl ik heb aangegeven dat ik een Experiabox heb. Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem bij Wifimedia niet bekend is.

Bij Sonos Support zeggen ze dat een extra router aansluiten op de Experiabox de enige oplossing is om het stabiel te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zorgt dit niet voor andere problemen?

Een andere oplossing zou de aanschaf van de Sonos Controller CR200 zijn, maar ik vind 349 euro voor eigenlijk niet meer dan een afstandsbediening erg veel geld.

edit: Ik zie nu pas dat er een apart onderdeel op dit forum voor de iPhone is. Sorry...

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2010, 23:25 

Mmmm, ik ga morgen een Sonos set incl een Ipod Touch halen maar wist dus ook niet van dit probleem met internetplusbellen/Experiabox... :-( Nu wil ik opzich best overstappen op kabelinternet + bellen maar die nieuwe router aansluiten, hoe werkt dat? vervangt die dan de experiabox of hoe moet ik me dat voorstellen?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 20 Feb 2010, 00:25 

Helaas niet heel veel feedback op dit forum :cry: Maar inderdaad toch problemen gehad met het gebruik met de kpn speedtouch internetplusbellen router/modem. Heb er een N-router aangehangen (doorgelust) en nu werkt het prima.

Op de faq site van Sonos staat dit probleem ook. Ik zag mijn NAS van Iomega Home Media 500gb er ook tussen staan (bij de unsupported hardware) maar die werkt nu al een week zonder enige problemen. Je kan dus altijd proberen!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00