WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Nov 2018, 03:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2010, 15:49 

Ik wil een S5 gaan aanschaffen en een remote. Aangezien een iPod touch 8gb de helft kost van CR200 zou ik graag willen weten wat de belangrijkste verschillen tov de Sonos remotes zijn. Welke functie voor mij een must is is het plaatsen van tracks in een wachtrij. Verder is haperen/langzame reactie van de remote ook een no no. Bvd voor je reactie :D

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2010, 10:34 
Moderator

beste ...

het voordeel van je iPod touch is dat hij veel goedkoper is maar er zitten ook nadelen aan

je touch maakt contact via je eigen draadloos netwerk (dat je dus wel moet hebben)
de touch zal dus elke keer als je hem aanraakt opnieuw verbinding moeten maken met je router en dus zal er iets langer over doen dan de sonos controller

daarbij is de touch niet speciaal gemaakt voor sonos en dat is de controller wel.

ben je nog steeds aan het twijfelen wifimedia heeft de controler en de touch in de winkel liggen dus je kan ze ook daar even bekijken

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2010, 10:38 

okay, dat de touch ook in de winkel ligt is wel erg handig voor het maken van een definitieve beslissing.

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2011, 16:12 

Hallo,

Ik loop met dezelfde gedachte om de originele remote te wisselen voor een ipod touch.Echter begrijp ik niet helemaal, jullie geven aan dat je met een Ipod touch verbinding maakt met je eigen wireless netwerk om de sonos te bedienen...

Maar er is toch een originele sonos app. die toch draadloos rechtstreeks met de zoneplayer communiceert?
Alvast bedankt voor je reply!

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 19:27 

CHECKM@TE schreef:
Maar er is toch een originele sonos app. die toch draadloos rechtstreeks met de zoneplayer communiceert?

Nope. Sonos componenten praten een eigen draadloos taaltje "SonosNet" met elkaar.

iPod Touch is wifi. Dat signaal loopt dan via je accesspoint en een bedraad Sonos-component.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00