WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 17 Jul 2018, 05:56

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Draadloos netwerk Sonos
BerichtGeplaatst: 12 Apr 2011, 13:48 

Beste forumlezers,

Ik heb een Netgear wndr3700 router waar ik mijn zoneplayer op heb aangesloten (en tevens een QNAP). Dit is op de begane grond. In mijn slaapkamer (etage 1) een S5 die draadloos werkt. De S5 wil ik ook graag op mijn dakterras (etage 2) gaan gebruiken. Echter, daar is het draadloos signaal niet erg goed. De S5 verliest af en toe signaal en is niet stabiel.

Nu wil ik het signaal gaan versterken maar hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ik heb het vermoeden dat de S5 namelijk connectie maakt met de zoneplayer (het Sonos netwerk) en niet met mijn eigen netwerk. Het plaatsen van een accespoint op etage 1 om mijn wifi signaal te versterken (op etage 2) biedt dan geen oplossing. Of kan ik de S5 via een acces point op etage 2 naar de router laten connecten?

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Berichtenonderwerp: Re: Draadloos netwerk Sonos
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2011, 12:49 
Admin

Je kan een Zonebridge 100 plaatsen, deze pakt het netwerk op versterkt het weer door naar andere Zoneplayers.

Meer informatie:
http://www.wifimedia.eu/catalog/sonoszo ... p-243.html

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2011, 19:49 
WifiTom schreef:
Je kan een Zonebridge 100 plaatsen, deze pakt het netwerk op versterkt het weer door naar andere Zoneplayers.

Meer informatie:

IK zit met hetzelfde probleem met de sonosplayer S5, ik hoef maar7 meter te overbruggen naar de tuin.
klantenservice zegt dat dat kan gebeuren, oplossing is de bridge erbij te plaatsen.
Meschien dat je daarom nu de bridge erbij kan krijgen voor de helft.
Om nu 99€ uit te gaan geven voor die paar meter ? is wel veel geld natuurlijk.
verwachte iets meer van de s5

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2011, 18:23 
Admin

rotel1 schreef:
WifiTom schreef:

Meer informatie:

IK zit met hetzelfde probleem met de sonosplayer S5, ik hoef maar7 meter te overbruggen naar de tuin.
klantenservice zegt dat dat kan gebeuren, oplossing is de bridge erbij te plaatsen.
Meschien dat je daarom nu de bridge erbij kan krijgen voor de helft.
Om nu 99€ uit te gaan geven voor die paar meter ? is wel veel geld natuurlijk.
verwachte iets meer van de s5

Heb je al geprobeert het draadloze kanaal van het Sonos netwerk te veranderen? Dit kan soms een grote verbetering geven.

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2011, 09:51 

Precies..... laten we niet vergeten dat er steeds meer draadloze vervuiling in de lucht komt en ook vaak die zeven meter ook nog eens door een betonnen muur moeten. Het centraal opstellen van een bridge kan echt een wereld van verschil zijn.
Zo heb ik zelf een klein betonnen half muurtje naar mijn keuken en als ik dan het device aan de ene kant zet heb ik slechte ontvangst en aan de andere kant "volle bak". Zo klein kunnen de verschillen zijn. Vaak denkt men van "draadloos en hupsakee" maar de praktijk leert ons anders helaas.
Een kleine bridge is zo
(bijna onzichtbaar) geplaatst in de vensterbank. Desnoods maak je die bridge "master door hem de ehernetkabel te geven, al dan niet met een homeplug en vervolgens kan alles draadloos meespelen.

BerichtGeplaatst: 01 Mei 2011, 12:50 
Heb je al geprobeert het draadloze kanaal van het Sonos netwerk te veranderen? Dit kan soms een grote verbetering geven.[/quote]

jazeker, allemaal getest in samenwerking met sonos.
De master staat al bij de vensterbank voor een raam, dus voor een totaal berijk van 7 meter
heb ik een bridge nodig.
100€ voor twee meter pfff is nogal wat.
Ik heb de sonos bij inschrijving gekocht hier, maar toen had je die aanbiedingen nog niet om de bridge erbij te kopen, jammer genoeg.
ikzelf denk dat er veel mensen tegen dit probleem zijn opgelopen en dat daarom die actie is opgestart.
baal natuurlijk wel, ik hoopte dat sonos mij tegemoet kon komen om de bridge alsnog voor de actie prijs te verkopen, maar helaas.
goede les voor mij, voortaan eerst de kat uit de boom kijken.

BerichtGeplaatst: 06 Mei 2011, 19:35 
rotel1 schreef:
Heb je al geprobeert het draadloze kanaal van het Sonos netwerk te veranderen? Dit kan soms een grote verbetering geven.

jazeker, allemaal getest in samenwerking met sonos.
De master staat al bij de vensterbank voor een raam, dus voor een totaal berijk van 7 meter
heb ik een bridge nodig.
100€ voor twee meter pfff is nogal wat.
Ik heb de sonos bij inschrijving gekocht hier, maar toen had je die aanbiedingen nog niet om de bridge erbij te kopen, jammer genoeg.
ikzelf denk dat er veel mensen tegen dit probleem zijn opgelopen en dat daarom die actie is opgestart.
baal natuurlijk wel, ik hoopte dat sonos mij tegemoet kon komen om de bridge alsnog voor de actie prijs te verkopen, maar helaas.
goede les voor mij, voortaan eerst de kat uit de boom kijken.[/quote]

En dan krijg ik, weer mail met de bridge aanbieding.
Raak er al meer van overtuigt dat de s5 gewoon niet goed functioneert zonder bridge.

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2011, 07:25 

rotel1 schreef:

En dan krijg ik, weer mail met de bridge aanbieding.
Raak er al meer van overtuigt dat de s5 gewoon niet goed functioneert zonder bridge.

Onzin, een collega van mij heeft een aardig groot huis en heeft S5én zeker op verder dan tien meter van een bridge staan en dat gaat allemaal goed.

Ik zou maar eens nagaan wat er bij jou allemaal aan draadloos signaal in de lucht zit...... umts, c2000, heel veel wifi kanalen, noem maar op, allemaal mogelijkheden om het signaal van de Sonos (en andere draadloze devices) te verstoren.

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2011, 20:21 
Frank1964 schreef:
rotel1 schreef:

Onzin, een collega van mij heeft een aardig groot huis en heeft S5én zeker op verder dan tien meter van een bridge staan en dat gaat allemaal goed.

Ik zou maar eens nagaan wat er bij jou allemaal aan draadloos signaal in de lucht zit...... umts, c2000, heel veel wifi kanalen, noem maar op, allemaal mogelijkheden om het signaal van de Sonos (en andere draadloze devices) te verstoren.

onzin???? goed lezen mag ook natuurlijk.
ik schreef dat ik denk dat de s5 niet goed funcioneert zonder bridge, en jij gaat mij vertellen dat het onzin is want bij je collega werkt het prima met bridge

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2011, 23:52 

In zoverre lees ik dat jij beweert dat de s5 moeite heeft met 7 meter en daarom zonder bridge om het signaal te repeaten niet kan functioneren.....dat mijn collega een bridge geeft komt omdat ie meerdere s5'en heeft spelen, maar voor die ene ethernet verbinding net geen s5 daar in de buurt heeft staat en daarom op die plek een bridge heeft..... De afstanden tussen de s5'en onderling en bridge bedragen meer dan tien meter, maar als ie op de plek van de bridge een s5 zet dan pakt de volgende s5 die dus weer verder dan tien meter staat het signaal prima op.

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2011, 21:06 
toch raar een prijsverlaging van de bridge, van 100 naar 50€
zal toch ergens mee te maken hebben? wat denk jij?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00