WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 20 Apr 2019, 06:14

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2011, 14:47 

Ik zoek een draagbare afstandsbediening voor de Sonos, maar met wat groter scherm dan een mobieltje. Dus bijvoorbeeld een tablet. De vereisten voor de Sonos app zijn een besturingssysteem met minimaal Android 2.1 en wifi. Ik zoek iets dat goedkoper is dan een Ipad en eigenlijk alleen maar gebruikt hoeft te worden om de Sonos te bedienen. Wat is een prettige schermgrootte? Is de gebruiksduur van de batterij nog van belang, ik wil 'm het liefst een tijdje gebruiken zonder aan de lader te hangen. Nog andere dingen die handig/prettig zijn, of juist niet? Ik wil teleurstellingen voorkomen, dus ook graag reacties met minder leuke gebruikerservaringen!

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2011, 21:56 

Met sonos heb ik geen ervaringen maar met tablets volop (zowel Android en iPad).

De app van sonos voor de iPad is echt voor de tablet.
De android versie is voor zover ik heb gezien een telefoon versie. Dus gemaakt voor de kleinere schermen. Deze zal mogelijk best draaien op tablets met de grotere schermen maar maakt daar dus mogelijk niet optimaal gebruik van.
Een 10" is wat grote betreft lekker in gebruik voor zaken als browser en email. Dus als je later toch meer met de tablet zou willen doen is dat het aan te raden formaat. Het meeste doe ik zelf dan ook op een 10" Android tablet (android 3.x).
Puur als afstandbediening zou ik eerder voor een 7" gaan. Voordeel is dat deze lekker in 1 hand gehouden kunnen worden. De huidige modellen daarvan draaien nog op android 2.x. Zelf heb ik er ook 1 in gebruik, een viewsonic viewpad 7. Niet de meest krachtige op processor gebied maar draait alle apps welke ik wilde gebruiken prima. En van dit soort type tablets zijn er leuke aanbiedingen te vinden.
Wat accu duur betreft, de meeste tablets zitten tussen de 6 en 10 uur gebruik. Een tablet is dus niet geschikt voor meerdere weken gebruik zonder te laden. Ik laad ze dus iedere dag (als ik ze niet gebruik zet ik ze op hun docking station). Alleen de 7" gebruik ik langer. Daar doe ik z'n 5 dagen mee. Maar die gebruik ik ook veel minder.

Wat mogelijk ook een interessant model is, de Acer A100. De eerste 7" tablet die met android 3.2 geleverd word. Alleen is deze voor zover ik weet nog niet leverbaar in Nederland. Maar dat zal wel niet zo lang meer duren.

Rob

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00