WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Sep 2018, 08:39

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 Feb 2010, 11:57 

Dag allen,

ik browse al een tijdje rond op dit forum als lezer en ben inmiddels al een aantal handige dingen tegengekomen.
Maar nu loop ik toch tegen een probleem aan waar ik geen oplossing voor kan vinden.

De NAS staat in het netwerk en kan ik vrij benaderen via verschillende manieren: via IE, via de PS3, via de Tvix, via de Onkyo, via de SONOS en zelfs via verkenner. Maar bij die laatste loop ik nu tegen het probleem aan:

Als ik in Verkenner naar bijvoorbeeld de map Qmultimedia of Qdownload wil gaan, geeft hij een foutmelding:
"\NAS...\qdownload is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..."

Nu dacht ik gelijk aan het feit dat ik ook via bv de SONOS gebruik maak van de NAS dat ik dan een andere gebruiker moet kiezen. Maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.
Ook als ik bv nu een word-document wil opslaan op een map van de NAS geeft hij ook een melding dat de schijf te weinig ruimte heeft...

Zit er ergens een instelling binnen Windows die ik over het hoofd zie? Of in de QNAP zelf?

HELP

dank
Eddie

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2010, 09:08 

Beste Eddie,

Ik heb een QNAP 119 met kennelijk dezelfde mapstructuur.
In de NAS heb ik Microsoft Netwerken actief gezet.
Vervolgens heb ik in Vista bij Netwerkcentrum bij de optie Extra een Netwerkverbinding gemaakt.
Hiierin heb ik de map Qmultimedia toegekend voor station/drive Z:.
Mijn NAS staat wel op en vast IP-adres en misschien dat dit ook nog wat uitmaakt.
Bij mij verschijnt de Qmultimedia map als schijf Z in verkenner en is volledig toegankelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2010, 22:21 

Beste Eddy,

Ik krijg exact dezelfde melding met TS119. Bij mij lijkt te helpen: selecteer via de verkenner onder map netwerk de NAS. Daarna kan ik, voor zo lang het duurt, overal weer bij. Verder heb ik vd week de NAS een fixed ip-adres gegeven en, zonder verklaring, heb ik tot op heden nog geen melding weer gekregen.

Frank.

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2010, 19:57 

eddie schreef:
Dag allen,

ik browse al een tijdje rond op dit forum als lezer en ben inmiddels al een aantal handige dingen tegengekomen.
Maar nu loop ik toch tegen een probleem aan waar ik geen oplossing voor kan vinden.

De NAS staat in het netwerk en kan ik vrij benaderen via verschillende manieren: via IE, via de PS3, via de Tvix, via de Onkyo, via de SONOS en zelfs via verkenner. Maar bij die laatste loop ik nu tegen het probleem aan:

Als ik in Verkenner naar bijvoorbeeld de map Qmultimedia of Qdownload wil gaan, geeft hij een foutmelding:
"\NAS...\qdownload is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..."

Nu dacht ik gelijk aan het feit dat ik ook via bv de SONOS gebruik maak van de NAS dat ik dan een andere gebruiker moet kiezen. Maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.
Ook als ik bv nu een word-document wil opslaan op een map van de NAS geeft hij ook een melding dat de schijf te weinig ruimte heeft...

Zit er ergens een instelling binnen Windows die ik over het hoofd zie? Of in de QNAP zelf?

HELP

dank
Eddie

Het lijkt erop dat we hetzelfde probleem hebben. Ik heb bij Windows XP geen problemen.

Sinds kort hebben we echter ook een Windows 7 laptop. Hiermee is het zeer lastig om in te loggen op de NAS. De enige manier is om je aan te melden via het IP adres van de nas. (Niet de naam gebruiken.) Je moet dan je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Je kunt dan shares aanmaken enz. Het werkt allemaal prima.

Als je dan echter de laptop opnieuw opstart, dan zijn alle shares onbereikbaar geworden. Je moet dan snel weer via je IP adres contact zoeken met de nas, anders wordt het IP adres van de laptop "geblokkeerd" door de nas. In de log van de nas staan dan ook diverse "access violations".

Het lijkt een Windows 7 probleem te zijn.

Helaas heb ik tot nu toe geen oplossing gevonden. :( :(

Laatst gewijzigd door Thelosen op 27 Feb 2010, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2010, 08:34 

Als het bij XP wel werkt dan lijkt mij dat het probleem niet aan de NAS ligt.
Misschien moet je het zoeken in het beveiligingsnivo van Win7, de UAC.
Pobeer dit eens:
Kies vanuit het windowsmenu de optie Configuratiescherm en vervolgens Gebruikersaccounts.
Klik op: Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen.
Zet de schuifregelaar op de onderste stand en druk op Ok.
Het kan zijn dat je als administrator ingelogd moet zijn.

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2010, 14:58 

Perzik54 schreef:
Als het bij XP wel werkt dan lijkt mij dat het probleem niet aan de NAS ligt.
Misschien moet je het zoeken in het beveiligingsnivo van Win7, de UAC.
Pobeer dit eens:
Kies vanuit het windowsmenu de optie Configuratiescherm en vervolgens Gebruikersaccounts.
Klik op: Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen.
Zet de schuifregelaar op de onderste stand en druk op Ok.
Het kan zijn dat je als administrator ingelogd moet zijn.

Helaas, UAC heeft helemaal geen invloed. Ik heb nu de koppeling met de naam van de nas helemaal verwijderd en heb geprobeerd om een vaste link te maken met het IP adres.

Het aanmaken van shares is dan een beetje lastig, maar even op de andere pc kijken hoe ze heten en dan handmatig ingeven. Na enkele malen opnieuw opstarten staan ze er nog!

Even kijken of dit op termijn blijft werken.

En ook de volgende dag zijn de shares nog aanwezig.

Het is wel even uitkijken. De nas verschijnt ook nog met zijn naam in de netwerklijst. Als je daar echter shares mee aanmaakt ga je subiet weer op de "banlist" van de nas. Lijkt toch echt een raar probleem met WINS en Windows 7.

BerichtGeplaatst: 01 Mar 2010, 23:42 

Ik gebruik ook WIndows 7 en heb twee drives gemapt in mijn verkenner. Wat je wel moet doen is de login naam en wachtwoord van Win 7 gelijk houden aan die van de NAS. Dit voorkomt dat je bij iedere keer dat je je pc aanzet het de user en het wachtwoord van de NAS in moet geven.

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2010, 09:52 

Eer schreef:
Ik gebruik ook WIndows 7 en heb twee drives gemapt in mijn verkenner. Wat je wel moet doen is de login naam en wachtwoord van Win 7 gelijk houden aan die van de NAS. Dit voorkomt dat je bij iedere keer dat je je pc aanzet het de user en het wachtwoord van de NAS in moet geven.

Deze oplossing bleek bij mij uiteindelijk ook te werken. Ik heb nu echter een nieuwe laptop (Windows 7 ultimate) en dan sta je toch even te kijken naar de verschillen. Zowel een Apple als Win 7 Ultimate hebben helemaal geen problemen. Het lijkt een probleem van Windows 7 Home Premium te zijn.

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011, 13:16 

Eindelijk is door jullie ook mijn probleem opgelost. Ik had geen wachtwoord op mijn laptop met win7premium ingesteld. En elke keer dat mijn laptop was opgestart moest ik naar de verkenner en inloggen op de netwerkschijf en dan kon ik er weer bij. Ik heb nu dezelfde naam en wachtwoord in de laptop gezet en het inloggen gebeurd nu automatisch. Dat ik hier nu achter moet komen. vond het altiijd lastig om elke keer in te loggen. zo zie je maar weer dat het forum toch nut heeft.

gr.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00