WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Apr 2018, 11:56

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2011, 21:31 

Beste forumleden,

De raid-controller van mijn qnap 509-pro heeft het onlangs begeven. Gelukkig heeft een collega van mij ook een 509pro staan, en is hij bereid mij deze enkele dagen te lenen. Ik wil daarmee graag de gegevens van mijn schijven naar een ander systeem copieren, zodat ik ze weer kan gebruiken. Ik heb 5 schijven (ieder 1 TB) in gebruik.
Ik heb hierover enkele vragen:
- kan ik mijn schijven zo in een andere 509 plaatsen, en heb ik dan direct weer beschikking over de data, zoals het op mijn 509 al was?
- maakt het uit of de schijven in precies dezelfde volgorde staan? Ik weet namelijk niet 100% zeker welke schijf in tray 1 zat en welke in tray 2. Als dat wat uitmaakt (en dat vrees ik), is er dan een manier om er achter te komen welke schijf 1 en 2 is, zonder mijn data in de waagschaal te stellen?
- zijn er voorzorgsmaatregelen die ik moet treffen om mijn data niet kwijt te raken (en om zijn data te beschermen wanneer hij zijn schijven later weer terug wil plaatsen)?

dank jullie,
Roger

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2011, 21:05 

colablikje schreef:
Beste forumleden,

De raid-controller van mijn qnap 509-pro heeft het onlangs begeven. Gelukkig heeft een collega van mij ook een 509pro staan, en is hij bereid mij deze enkele dagen te lenen. Ik wil daarmee graag de gegevens van mijn schijven naar een ander systeem copieren, zodat ik ze weer kan gebruiken. Ik heb 5 schijven (ieder 1 TB) in gebruik.
Ik heb hierover enkele vragen:
- kan ik mijn schijven zo in een andere 509 plaatsen, en heb ik dan direct weer beschikking over de data, zoals het op mijn 509 al was?
- maakt het uit of de schijven in precies dezelfde volgorde staan? Ik weet namelijk niet 100% zeker welke schijf in tray 1 zat en welke in tray 2. Als dat wat uitmaakt (en dat vrees ik), is er dan een manier om er achter te komen welke schijf 1 en 2 is, zonder mijn data in de waagschaal te stellen?
- zijn er voorzorgsmaatregelen die ik moet treffen om mijn data niet kwijt te raken (en om zijn data te beschermen wanneer hij zijn schijven later weer terug wil plaatsen)?

dank jullie,
Roger
Volgens mij moet dit gewoon werken.
Als je de disks maar in dezelfde tray doet.
Maar bij twijfel kan je beter met qnap support contact opnemen.
Ik dacht dat het ook mis was met me 509 alles opnieuw gedaan alles dus kwijt.
Toen qnap support contact opnam zeiden ze dat ze het allemaal hadden kunnen redden.

QNap TS-509pro 1gb memory 5x1tb
QNap TS-509pro 4gb memory 5x500gb
QNap 1xTS409pro 4x 500gb
HDI Dune BD Prime 3.0 500GB

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00