WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Apr 2018, 11:54

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2012, 11:31 

Op dit moment gebruik ik de Qnap 419P+ om mijn audio files (merendeel flac) via de Touch te streamen. De collectie omvat circa 10.000 cd's. Ik ga nu steeds meer merken dat het selecteren van een track lang gaat duren. Ik heb de muziek ingedeeld in mappen op alfabet. Als ik dan een album wil spelen uit een map met vele albums (250Gb) neemt het even tijd. Zeker het opnieuw scannen van de muziek duurt uren. Ik zie dan dat de belasting van de processor van de nas 100% is. Dit zie ik overigens ook bij het kopieren van een grote file van laptop naar Nas.

Mijn vraag:
Zou het overgaan naar bijvoorbeeld een Qnap-659 ProII het probleem verhelpen door de meer krachtige processor en ruimer geheugen? Alvast dank voor de reactie

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2012, 22:22 
Moderator

Tsja, natuurlijk wordt het sneller op een systeem met een krachtigere cpu en meer geheugen.
als je verder geen extra qpkg's gebruikt zou je eens kunnen proberen om bij instellingen -> geavanceerd -> dropdown box "Prestaties" de configuratie van de het database geheugen op "hoog" te zetten. Eigenlijk voor systemen met 1gb+ geheugen, maar met een 512mb systeem als de p+ kan dat ook nog wel wat uitmaken.
na het wijzigen nog wel even het qpkg disablen en enablen om sbs te herstarten met de nieuwe instellingen.

TS-459Pro II, 2x Samsung Spinpoint F2 HD154UI 1.5TB in Raid 1. (buildbox)
TS-212, 2x seagate 500gb (testgedrocht voor al mijn wazige creaties...)

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 16:19 

Waarom blijf je nog op een NAS draaien met zo'n mega collectie?
Zelf heb ik ook een dergelijke collectie (nog iets groter zelfs) en ik heb een leuke kleine en vooral stille 2e hands Dell 780 gekocht en die op win XP gezet en vol geduwd met geheugen.
Een dikke 2 Tb schijf er in, de laatste versie van de serversoftware installeren en in het opstarten van windows gelijk de serversoftware meenemen. Als je dan de map waar je muziek in komt even deelt in je netwerk kan je gewoon via een andere pc die map benaderen en toevoegen en verwijderen.
Via het ip nummer van de server pc start je de server webinterface en kan je alle handelingen doen met de serversoftware.
Ik draai ook een 10.000+ collectie en alles draait als een zonnetje op 3 classics en een boom. de pc krijgt het er niet echt warm van.
specs van het Delletje:
Optiplex 780 SSF / Intel E8400
XP prof sp3
Laatste versie Logitech software
4 gig intern geheugen.
WD 2Tb Caviar Black.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00