WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 23 Sep 2018, 00:15

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Nas verdwenen uit lijst Netwerk
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 12:31 

Na een firmware-update is mijn Qnap-212 ineens verdwenen uit mijn lijstje Netwerk in Windows 7.....??!! Voorheen stond in verkenner onder Netwerk "gewoon" mijn pc (FRANK-PC) én mijn nas (FRANK-NAS). Als ik verkenner via Qnap Finder start staat de nas er wel bij, maar dan met z'n ip adres. Zie Image beneden.

M'n router geeft netjes aan dat de nas er is. Ook de WD TV Live mediaplayer vindt de nas, maar kan helemaal nergens vinden hoe ik m'n nas weer terugkrijg in verkenner. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen?

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 20:51 

Heeft niks met je nas te maken maar is een windows probleem, mijn advies netwerkverbindingen aanmaken met QNAP Finder.
Loop zelf ook al tijden tegen dit probleem aan en heb nog niet echt een oplossing kunnen vinden en het kan ook maar zo zijn dat na een herstart van je PC je nas ineens weer opduikt.

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 11:54 

OPGELOST!! Heb tijdelijk m'n Eset firewall uitgezet, daarna in Finder Microsoft Netwerk uitgeschakeld en gelijk weer aangezet en ja hoor..... De nas staat weer onder netwerk.

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 16:41 

basbone schreef:
OPGELOST!! Heb tijdelijk m'n Eset firewall uitgezet, daarna in Finder Microsoft Netwerk uitgeschakeld en gelijk weer aangezet en ja hoor..... De nas staat weer onder netwerk.

Aiiii.

Ik heb met ESET nogal wat problemen gehad en opgelost.
Het begon met adobe flash dat niet wilde werken. ESET's helpdesk werke prima, maar via elke oplossing dook er een ander probleem op.
Op het moment dat we weer bij het eerste probleem (die flash) terug waren leek het mij een onoplosbaar kringetje voor ESET en ben ik overgestapt op Norton.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00