WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 23 Sep 2018, 00:14

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2012, 21:36 

Ik heb in mijn QNAP TS-209 II 1 goednieuwe HDD WD20EFRX (WD Red) geplaatst.
Na (zeer lange) initiatie leek alles goed te werken. Ik heb versie 3.3.2 Build 0918T geinstalleerd.
Ik kan via de webbrowser inloggen en de Server Administration e.d. benaderen. Echter, als ik in Disk Management het Volume Management selecteer is mijn harde schijf niet zichtbaar (loading data, please wait ...). Als ik HDD SMART selecteer word ik uit de menustructuur gegooid en moet ik opnieuw inloggen.
De zojuist aangemaakte mappen (Public / Qdownload enz) zijn wel te benaderen via de webbrowser en verkenner. Ik kan daar gewoon data opzetten.
Ik kan ook gewoon extra mappen aanmaken via Share Folders.
In System Status kan ik de temperatuur van de HDD zien.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Bij voorbaat vriendelijk dank
Bart

BerichtGeplaatst: 26 Okt 2012, 09:37 
Admin

Wat voor een volume gebruik je(RAID, JBOD etc.)? Zit er nog een andere harde schijf in de NAS?

BerichtGeplaatst: 26 Okt 2012, 18:14 

Er zit slechts 1 harde schijf in de TS-209 II. Ik kan niet zien hoe wat volume die heeft maar het kan haast niet anders dan dat hij "single disk" is.

Ik heb overigens contact gehad met de service desk van QNAP in Nederland. Hij vertelde me na ruggespraak dat deze schijf niet werd ondersteund. De WD Red is dus niet compatable met de QNAP TS-209 II. De compatabiliteitslijst voor deze QNAP wordt overigens niet meer bijgehouden. Door Wifimedia is me indertijd verteld dat tot 2TB HDD geplaatst kon worden. Die schijven staan niet op die lijst. Wat zou een goede 2TB HDD zijn voor deze NAS? Op het QNAP forum wordt over de Seagate ST2000DM001 het volgende gezegd: There is about 10pages long thread about issues with these, plus another about chirping and clucking. Dat lijkt me dus geen goede keus. Maar wat dan wel?

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2012, 09:34 
Admin

Op de QNAP site staat het volgende:
Each drive bay can hold one 3.5-inch SATA hard drive of maximum 2TB capacity.
Met de notitie dat het maximale volume 2TB groot kan zijn dus een RAID 0 of JBOD is niet mogelijk.
Ik kan echter niet met zekerheid zeggen welke 2TB drive wel wordt ondersteund.
Het QNAP forum is denk ik het beste uitgangspunt.
Wij hebben overigens de omschreven problemen bijna tot niet tegengekomen. Wellicht is dit ook d.m.v. firmware updates en nieuwe batches al uit de wereld geholpen. Maar of deze in de TS-209 II werkt is onduidelijk. Wij hebben helaas geen model meer staan om dit te testen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00