WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 18 Jan 2018, 18:53

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 Apr 2015, 23:18 

Al weken tracht ik dit te bewerkstelligen. Ik krijg echter de instellingen niet goed. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij door de verschillende instellingen loodsen?

Streamen is me eerder gelukt met UPnP, maar dan kan ik geen films 'scrapen'. Ik heb begrepen dat dit wel lukt met NFS.

Greetz
Jeroen

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2015, 11:32 
Admin

Hey Jeroen,

Je kan ook gewoon SMB/Samba gebruiken voor het scrapen.

Mocht je echter NFS willen gebruiken moet je dit aanzetten op de QNAP.
Uitgaand van de laatste firmware;
Login op QTS > kies configuratiescherm > netwerkdiensten > Win/Mac/NFS / NFS / Activeer NFS
Daarna moet je nog rechten instellen op je gedeelde mappen of "network shares".
In het configuratiescherm kies je voor Gedeelde Mappen en klik je op de actieknop "toepassingsmachtingen" bij de map met films.
Er opent een nieuw scherm waar je in het dropdown menu kiest voor "Toegang tot de NFS-host".
Zet je rechten op Geen Limiet > NO_ROOT_SQUASH_ en druk op de knop toevoegen. Vul hier het IP adres van de Mede8er in. Of makkelijk een * (dit is een joker teken).
Druk op toepassen en je bent klaar. Ga naar de Mede8er, bladeren door je mediabronnen, kies NFS en zoek je map met films.

BerichtGeplaatst: 02 Apr 2015, 21:43 

Tom,

Bedankt voor je duidelijke en volledige reactie. Dit zijnde instructies die ik nodig heb om verder te komen. Dit frustreert mij echter wel, want dit is wat ik gedaan heb en het werkt niet. De mede8er vindt geen mappen via NFS. Zou het probleem dan kunnen liggen in mijn mede8er instellingen?

Is Samba ook een protocol voor draadloos netwerk?

Ik lijk de keuze te hebben tussen bedraad netwerk, UPnP en NFS of vergis ik mij hierin?

BerichtGeplaatst: 03 Apr 2015, 11:24 
Admin

De keuze in de Mede8er is:

Netwerk (samba/smb) wordt door de meest apparaten gebruikt.
UPnP (universal plug and plug) handig voor indeling van muziek e.d. maar slechte ondersteuning voor films en beperkte bestandsondersteuning.
NFS is efficient/snel protocol van linux maar vereist wat instellen zoals je merkt.

In de winkel en bij klanten stel ik doorgaans gewoon alles via samba in en werkt dit zonder problemen.

De protocollen hebben niks met draadloos of bekabeld te maken. Natuurlijk is het te adviseren de Mede8er met kabel aan te sluiten voor Full HD materiaal.

BerichtGeplaatst: 03 Apr 2015, 21:33 

Tom,

Het is gelukt via Samba. Het pictogram voor Netwerk is een stekker. Daarom dacht ik dat dat voor bedraad was. Inmiddels de mappen gescand. Vele films zijn gescraped, maar niet allemaal. Ben aan het onderzoeken hoe dat komt. Hiervoor nog tips?

Bedankt. Het is een lang en leerzaam proces geworden. :wink: :?

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2015, 17:29 
Admin

De mede8er indexeert op basis van de map of film naam. Deze moet overeen komen met de database zoals https://www.themoviedb.org/

Het is ook handig om het jaartal in de naam te zetten i.v.m. meer uitgaves/remakes zoals total recall, robocop etc.

Bijv.
RoboCop (2014)
RoboCop (1987)

Meer informatie vind je hier:
http://www.mede8er.eu/guide/mede8er_X3_ ... de_V3.html

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2015, 12:39 

Dankje, Tom.

Weer een stap verder. Bezig geweest met scrapen via 'bewerken'. Dat gaat goed, totdat ik de resultaten wil opslaan. Bij een hoop films slaat hij de gevonden gegevens niet op. Wat kan ik verkeerd doen?

Ondertussen ploeter ik door. :? :wink:
Gr.
Jeroen

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2015, 10:58 
Admin

Je scrapt gewoon via de Mede8er zelf neem ik even aan en niet via de PC?

Dus op de Mede8er kiezen voor favorieten, staan op de film map en de opties omhoog roepen met de menu knop en dan drukken op mappen scannen?

Heb je een voorbeeld van een paar films die niet gevonden worden? Anders is het namelijk lastig te zeggen.

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2015, 20:58 

Via 'scan mappen' worden niet alle mappen succesvol gescraped. Vervolgens via 'bewerken' van de speciale filmmap maar eens geprobeerd. Dan worden de gegevens wel gevonden maar de gescrapete gegevens worden niet opgeslagen. Toegangsrechten op de betreffende mappen, niet lezen/schrijven?

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2015, 09:39 
Admin

Als sommige films het wel doen zal het wel geen rechten kwestie zijn maar je kan natuurlijk controleren of je opgegeven gebruiker waarmee je de verbinding hebt gemaakt de juiste rechten heeft.

Heb je een voorbeeld van een film die het niet doet en een voorbeeld van je mappen stuctuur?

Het best werkt zoiets als dit:

Films>RoboCop (2014)>RoboCop (2014).mkv

BerichtGeplaatst: 09 Apr 2015, 22:06 

Zo staan inderdaad alle films die het doen in de mappen. De filenaam van de .mkv of .iso of .avi is echter niet altijd gelijk aan de mapnaam of filmnaam. Dit is echter niet consistent met scrape succes.

Het gekke blijft dat hij de juiste gegevens wel vindt, maar niet opslaat. Ik heb de rechten op de map gecontroleerd. Ik neem aan dat, als de rechten op de hoofdmap lezen/schrijven is, dat op de submap ook zo is. Via 'gedeelde mappen' in het configuratiescherm van de NAS zie ik dat de rechten van de hoofdmap goed staan.

Wat ik verder nog lastig vind, is hoe de dvd files op te slaan. Die zet ik nu in een submap om te voorkomen dat ik alle files los zie via de mede8er.

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2015, 09:36 
Admin

Als lees/schrijf rechten aanstaan op de network share(gedeelde map) hebben alle onderliggende mappen deze rechten.

Qua DVD of Blu-ray mappen zou het als volgt moeten:
Films>Robocop (2014)>VIDEO_TS & AUDIO_TS
of
Films>Robocop (2014)>BDMV>Stream & overige mappen.
Dan ziet de Mede8er dit als gewoon een complete film.

Dat bij jouw bepaalde films niet opslaan snap ik niet en ik heb op dit moment even geen idee.
Hier kan je nog wat handleidingen downloaden om te kijken of je het goed doet:
http://www.mede8er.com/mede8er_support_user_guides.htm
En anders zou ik het even vragen op het Mede8er forum:
http://mede8erforum.eu/

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00