WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 25 Jun 2018, 21:55

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2015, 09:33 

Ik heb een TS219 P+ met de meest recente firmware. inloggen op afstand naar Nas geschied via de MYQnapcloud en werkt goed.
daar ik in projecten met een andere collega bestanden deel wil ik dat deze automatische worden gesynchroniseerd als een van ons deze wijzigt.
Hiervoor heb ik Qsync geïnstalleerd.
Thuis waar de NAS staat staan de bestanden welke ik wil delen / synchroniseren onder de map van Filestation zoals de instructie van QNAP aangeeft.
Op de window pc (windows 7 64 bit) is eveneens het qsync programma geïnstalleerd waarna de mappen en files van de qnap zijn gekopieerd.
Uit de test blijkt dat de synchronisatie na wijziging of toevoeging van files goed werkt echter binnen de Lan omgeving.

Bij mij collega welke niet werkt binnen de LAN omgeving maar extern is de qnap qsyc programma voor mac geinstalleerd nadat ik deze heb gedownload via qnap.
Vervolgens de aanwijzingen gevolgd in de handleiding en de myqnapcloud adres ingevoerd.
mappen en bestanden gelijk aan die van de window pc naar de qsync map gekoppieerd.
qsync map geeft wel een groen teken echter van sychronisatie is geen spraken terwijl er wel verbinding is met internet.

wat doe ik fout.
moet er via de MYqnapcloud service nog iets worden open gezet. nu staan er geen vinkjes bij publiceren van b.v. webserver etc.
is dit nodig om op afstand via qsync verbinding te kunnen maken. overigens werkt de VPN wel op afstand evenals Qfile welke is geinstalleerd op alle mob telefoons, Ipads e.d.

graag jullie tips / advies.

met vr groet,
Fred

BerichtGeplaatst: 07 Mei 2015, 12:06 
Admin

Heb je de volgende handleiding al even nagelopen, dat je overal je de juiste instellingen hebt?

https://www.qnap.com/i/nl/trade_teach/c ... one&cid=62

https://www.qnap.com/i/nl/trade_teach/c ... one&cid=81

Je geeft aan dat QFile wel functioneert. Werkt dit ook buiten je netwerk via 3/4G of een Wi-Fi netwerk buiten thuis?
Als dit zo is dan zou je router/mycloud toch echt goed geconfigureerd moeten zijn.

Wat wellicht nog zou kunnen is dat de Mac de qsync software blokkeert omdat het niet van apple zelf is.

BerichtGeplaatst: 07 Mei 2015, 14:14 

ja van buiten af werkt het via Qfile prima. overal in de wereld benaderbaar met laptop, Iphone en Ipad.
Router en modem zijn correct ingesteld. dit wordt ook bevestigd door de test van QNAP.
nog gezocht of er beperkingen zijn bij het instellen van MYQnapcloud echter hier kan ik niets vinden wat ik nader zou moeten instellen.
wel vreemd dat de mac computer vanuit qsync een verbinding zou verhinderen terwijl op de mac wel de map groen aan geeft dat deze doende is met sychroniseren.
waarom is dit zo gebruikersonvriendelijk dat hier veel tijd ingestoken moet worden.
zou eigenlijk toch automatisch moeten gaan. de file voor de mac is immers gedownload van de qnap site.

wat kan ik nog meer doen.

BerichtGeplaatst: 07 Mei 2015, 14:45 
Admin

Helaas ken ik hem probleem niet en kan ik via google ook niet een vergelijkbaar probleem vinden.

Je zou even een ticket kunnen aanmaken bij qnap via https://helpdesk.qnap.com/index.php?/Tickets/Submit
Doorgaans krijg je hier snelle en goede ondersteuning.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00