WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 22 Apr 2018, 08:23

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: AudioEngine 5
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2007, 10:16 

Ik heb het set net 2 dagen in huis dus dit is een eeste indruk. Maar wat een erste indruk! Het is een set speakers met versterker ingebouwd waarop je een ipod, squeezebox, airtunes, of ander muziek apparaat kunt aansluiten.

Ik vind het altijd weer spannend om te zien hoe een product er in het echt uit ziet. Je ziet een plaatje op internet, je leest reviews, maar hoe ziet het er in het echt uit? Soms lijkt iets heel mooi en is het product in het echt minder goed afgewerkt dan het op de plaatjes. Dit is absolut niet het geval bij dit audioengine set. Ik kon niet wachten op verzending dus ik ben naar Arnhem gereden. Toen ik in de winkel aankwam zag ik het zwarte set (er zijn twee kleuren zwart en wit) staan. Prachtig afgewerkt. Het ziet er allemaal simpel uit zonder toeters en bellen maar de kwaliteit straalt er van af. alleen daarvoor al zou je ze willen hebben. Ik vroeg of ik de witte set even mocht zien. Deze was mogelijk nog mooier.

Voor mij is een deel van de pret van iets nieuws kopen ook het uit de doos halen en het aansluiten. Je kunt wat dat betreft je lol op. Mischien vind je het niet belangrijk, maar ik houd er wel van als er aandacht is besteed aan het verpakken van het product. De speakers zij ieder appart verpakt in een katoene zak met een goudkleurig lint aan de bovenkant dichtgestrikt. De aanblik van zo'n goede afwerking deed mijn hart sneller kloppen. Alle snoeren die je nodig kunt hebben worden bijgeleverd (dit lijkt logisch maar bij heel veen fabricanten schort het hier wel aan; bv apple heeft er een handje van dat de juiste kabels appart gekocht dienen te worden)

Nu het belangrijkste het geluid............
Ik geeft toe ik ben niet echt een audiofiel. Dat wil zeggen ik houd erg van muziek maar ik loop niet voorop met de laatse snufjes op dit gebied. Mijn vergelijkingsmateriaal is dan ook niet echt om over naar huis te schrijven; een Sony home-cinima set van ongeveer 600 euro. Dus een beetje speaker moet dit kunnen overtreffen. Maar dit overtrof echt mijn verwachtingen. Er zit behoorlijk wat power in de set. Maar het geluid is werkelijk geweldig. Ik heb de set aangesloten op een universal dock voor een 30 gig ipod. Ook als je het volume flink opendraaid kun je nog steeds zonder noemenswaardige vervorming van de muziek genieten. Meteen moeilijke nummers geprobeerd. Veel bass met fragiele stemmetjes. Janine Jansen op de viool, metalica. Prima allemaal! nummers van Pearljam en anderen in dit genre hebben vaak de neiging om tot een brei van geluid te vervallen op wat mindere sets. Echt zeer goed weergegeven met deze set.

Ja, jullie hebben het al begrepen ik ben er heel blij mee. Ik denk dat dit echt een van de beste sets moet zijn voort dit geld (349 euro)

Is er dan helemaal niets negatiefs te melden. Wel de eerste set deed het niet. Maar hier kreeg ik dan weer zoveel service te zien van wifisound.nl dat dit eigenlijk ook wel weer positief uitviel.

Ik zal later nog eens een berichtje plaatsen als ik ze wat langer heb.

Berichtenonderwerp: AudioEngine, 5 sterren
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2008, 00:04 

ABOVO, LOL. Ik ben ook heel tevreden, en mijn vrouw helemaal!

Berichtenonderwerp: Re: AudioEngine, 5 sterren
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2008, 17:25 

Dit setje boxen vervangt inmiddels mijn surround opstelling. Deze was al niet mis met o.a. een sony es versterker en kef boxen, maar de hoeveelheid boxen etc ging mij tegen staan na mijn verhuizing. Daarnaast maakte ik voornamelijk gebruik van 2 boxen voor het beluisteren van muziek. Ik was dus op zoek naar iets compacters, maar dan wel met een volwaardig geluid. Eerst de audica mps1 geprobeerd, maar die produceert mij te weinig bas en bij laag volume zijn met name de hoge tonen afwezig. Deze set van audioengine zou prima moeten klinken en deels tot mijn verbazing doet hij dat werkelijk ook. Ik hoor wel degelijk verschil tussen mijn volwassen set en deze boxen in bijvoorbeeld het echte laag, maar ook met name op lage volumes komen deze a5's er erg goed uit. Ik heb nu mijn squeezebox en de tv erop aangesloten en meer is niet nodig. (als beide apparaten aanstaan, komt trouwens van beide het geluid tegelijkertijd uit de boxen, er zit dus geen schakelaar voor de bron op.)
Ik verwacht hier veel plezier aan te beleven en kan hem zeker aanraden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00