WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 25 Sep 2018, 19:50

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verbinding met SSOTS instabiel
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2009, 17:09 

Hallo,

Ik heb een QNAP 109 II via UTP (100Mbit) aan een Linksys WRT 54G hangen. Vanaf mijn Squeezebox verbind ik via WiFi naar de squeezecenter installatie “NAS” op de QNAP. De QNAP is geïnstalleerd door WiFiSound en voorzien van SSOTS, allen up to date.

Ik ervaar regelmatig 2 problemen met mijn configuratie:

1. Het gebeurd regelmatig dat ik verbinding met “NAS” verlies. Als ik dan direct de fileservice probeer van de QNAPondervind ik geen enkel probleem en performed het systeem goed. Dat sluit voor mij netwerk latency uit. (Ik zal het binnenkort eens gaan meten)

2. Als ik albums of artiesten blader klikt de GUI ineens geen veld meer dieper, ik moet dan eerst terug naar het hoofdmenu alvorens ik bijvoorbeeld weer terug naar de artiest en zijn verschillende albums wil.

3. Squeezecenter webpagina is tergend traag ten opzichte van een PC installatie.

Kortom het lijkt erop dat de QNAP niet snel genoeg is voor squeezecenter, ervaren meer mensen dit probleem? Is hier een oplossing voor?

Punt2 zou ook nog niet gerelateerd aan de performance van Squeezecenter/SSOTS kunnen zijn, graag jullie mening/ervaring/tips op dit punt.

3 items die voor redelijk veel frustratie zorgen op dit anders fantastisch werkend idee! Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groet, Zen

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 18 Jan 2009, 22:49 

Heb dit weekend SB3 en QNAP in gebruik genomen, eveneens door wifisound geinstalleerd. Performance was in eerste instantie rampzalig, vergelijkbare problemen.

Na het logbestand van ssods bekeken te hebben bleek dat veel pad verwijzingen in playlist fouten veroorzaakte. Na het verwijderen van de playlists, en volledig opnieuw opbouwen van de squeezecenter database draait het systeem nu top. Prima geinstalleerd dus, maar altijd weer die domme gebruikers...

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 21 Jan 2009, 15:32 

Hoi Braamsma,

Dat herken ik, ik heb in een eerder stadium ook al eens alle playlists verwijderd. Hierna inderdaad een veel betere performance maar de door mij beschreven issue's kwamen daarna pas.

Voor het punt2 heb ik een call bij Logitech lopen, ik zal de oplossing (ervan uitgaand dat die komt) posten!

Zen

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2009, 08:44 

Logitech gaf aan dat er een issue is met de remote software 7.3 r3476

"There is a known issue with the current firmware for the Duet in regards to loss of wireless connections. Our engineers are working to correct this with a new version of the firmware due out within the next week. We apologize for the inconvenience you are experiencing."

Gisteren geupdate naar 7.3.2, lijkt de oplossing te zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00