WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Aug 2018, 13:55

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 Feb 2009, 13:15 

Momenteel gebruik ik een qnap 109II samen met squeezebox classic. Dit werkt prima, alleen na het toevoegen van nieuwe muziek wordt het bedienen van de squeezebox erg traag. Na een rescan van de squeezecenter database is dit probleem opgelost.
Het nadeel is alleen dat rescannen behoorlijk lang duurt. Minimaal 5 minuten, maar bij volledig opnieuw opbouwen van de database zeker een kwartier. Volledig opnieuw opbouwen is echter de beste manier om te voorkomen dat de database fouten bevat en zodoende de squeezebox alsnog traag wordt.
Al met al ben je dus een kwartier aan het prutsen om nieuwe muziek toe te voegen. Heeft iemand hier een snellere weg voor gevonden? Ik las bijvoorbeeld ergens dat squeezecenter op een QNAP met iTunes kan praten en zodoende rescannen niet meer nodig zou zijn.

Herkent iemand dit "probleem"? Kun je het met iTunes oplossen? Heeft iemand ervaring met iTunes op de QNAP 109II?

Berichtenonderwerp: iTunes+SqueezeCenter+QNAP
BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009, 18:28 

Momenteel ben ik bezig de iTunes plugin in squeezecenter te installeren. Ik herken inderdaad het probleem dat de TS-109 (ik heb de II PRO) erg traag is. Maar zoals gezegd probeer ik nu een oplossing te vinden middels de iTunes plugin. Deze kun je installleren via de webinterface van squeezecenter. Daarvoor ga je naar de tab plugin in de instellingen pagina.

Verder kan ik nog geen informatie geven want het is vooral wachten tot alle services geladen zijn (SC moet worden herstart voor de plugin). De TS109 wordt btw traag doordat er teveel services open staan waarvan drie mediaservices (iTunes, Twonky, SC) die ik alledrie nodig heb. :? Daarbij opgeteld de FTP, download, apache service etc. etc... afijn... :roll:

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009, 19:24 

Hmm, grappig. Ben er ook net mee bezig. Op zich draait een en ander al maar ben nu de bibiotheek aan het importeren in iTunes. Met nu bedoel ik dan eigenlijk sinds vanmorgen... Wat een traag gedoe zeg... Ca. 3000 nummers vanaf de QNAP\qdownloads map naar QNAP\qdownloads\iTunes muziek.
iTunes Bibliotheek staat in qdownloads\iTunes bibliotheek.
Wanneer ik klaar ben met importeren van de muziek in iTunes verwijder ik alle overige muziek. Binnen Squeezecenter de pad verwijzing naar de muziek collectie leegmaken en testen of het werkt.

Ik zie nu ook dat de iTunes muziek map read-only geworden is. Heb hier vaker last van. De enige manier om bestanden dan te verwijderen is via de webinterface van qnap naar de multimedia manager te gaan en daar de mappen 1 voor 1 te verwijderen. Robin, heb jij enig idee wat de beste manier is om de rechten op de QNAP in te stellen en hoe je vervolgens het best verbinding kunt maken?
Ik heb zelf via verkenner een netwerkverbinding aangemaakt met aangepaste inlog gegevens "<naam>\admin" in combinatie met het admin wachtwoord dat ik op de QNAP gebruik. De admin heeft op de QNAP alle (standaard instellingen) rechten.

Even off-topic: Apple staat bekend om z'n geweldige UI, waarom moet je dan via één of ander forum ontdekken hoe je de lokatie van de database moet wijzigen? Tijdens het opstarten van iTunes shift ingedrukt houden om een nieuwe database te selecteren?! Kan dat niet gewoon onder opties? Appletje eitje...

Succes, laat svp nog even weten wat jouw bevindingen zijn...

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009, 22:38 

Citeer:
Robin, heb jij enig idee wat de beste manier is om de rechten op de QNAP in te stellen en hoe je vervolgens het best verbinding kunt maken?

Zelf op een mac werkende weet ik niet zo 123 een antwoord op je vraag. QNAP bepaald de rechten van de mappen, niet Windows lijkt mij. Wel heb ik met een Synology NAS problemen gehad om op een Windows PC een netwerkfolder te mounten ('mappen' weet het Nederlandse woord er even niet voor). Met het meegeleverde programma van Synology, wat precies hetzelfde zou moeten doen, lukte het wel. Dat was trouwens met Windows XP. Dus misschien dat de meegeleverde software uitkomst kan bieden?

Citeer:
Even off-topic: Apple staat bekend om z'n geweldige UI, waarom moet je dan via één of ander forum ontdekken hoe je de lokatie van de database moet wijzigen? Tijdens het opstarten van iTunes shift ingedrukt houden om een nieuwe database te selecteren?! Kan dat niet gewoon onder opties? Appletje eitje...

Tja, Apple wil nou eenmaal voorkomen dat mensen zich in de nesten kunnen werken en daarmee het merk vervloeken. Ik vermoed dat dit daar ook enigszins mee te maken heeft. Ik heb de bibliotheek trouwens gewoon op de lokale schijf laten staan. De muziek staat op een externe schijf. Van die twee maak ik back-ups naar de server vanwaar ik het kan afspelen via de slimserver. De iTunes plugin is alleen om de boel iets sneller te scannen en werkt tot nu toe goed.

Back-ups van je muziek kan ik overigens echt aanraden. Ik ben een keer tegen 100 GB aan muziek kwijt geraakt doordat m'n harde schijf crashte.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00