WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Aug 2017, 10:15

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 777 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 552 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010, 20:03 

Citeer:
Ongeveer 4 weken geleden heb ik bij wifimedia een Dune Prime gekocht. Hierna ben ik aan het zoeken geweest naar programma's waarmee je de film informatie op je scherm kan laten zien voordat je de film start (cover art).
Na veel zoeken op internet kwam ik eigenlijk maar 3 programma's MyMovies en Zappiti en een Franstalig programma waar ik de naam van ben vergeten. Al met al onhandig en ik wil dit graag in het Nederlands en misschien in het Engels. Daarom is er een nieuw programma in de maak wat in het Nederlands is en waarbij de film informatie van Moviemeter.nl komt, dus alles prettig in het Nederland en wellicht ook nog in andere talen maar eerst dit :D.
Ik heb een schermafdruk gemaakt zodat je een beetje kan zien hoe het gaat worden. En een voorbeeld wat er op de Dune zichtbaar komt met deze tool.

Wellicht zijn hier een aantal mensen blij mee te maken die meer uit hun mooi speler willen halen.

Lever vooral opbouwende kritiek want daar heb ik wat aan. :lol:

Om het zoeken in deze wat de verminderen, het programma is te vinden op:
http://www.dds-online.nl hier kan je links vinden om het programma te downloaden. Veel plezier met uitproberen..

25-01-2011 Versie RC 2.7 online gezet
Met de volgende aanpassingen:
Bug fixes:
Scannen van films op Dune Max afkappen directory naam -1 teken.
Lokale filmbestanden worden niet verwerkt/opgehaald.
Spelfout Documantaire aangepast naar Documentaire
Zowel bij handmatig als toevoegen via internet film pad onjuist en ook in de interface door deze bug.

Nieuwe functionaliteit:
Toevoeging om IMDB rating te kunnen gebruiken in film info.
Toevoegen om 2x5 en 3x6 folder info te kunnen gebruiken met en zonder tekst en filmstrip rand in beide formaten.
Mogelijkheid om een Dune disk gekoppeld aan pc waar MCIM lokaal draait te voorzien van interface. Hiervoor is Stream info optie Dune HD toegevoegd.
Bij "maak interface" mee scrollen met de film waarvan de afbeeldingen gegenereerd worden.

13-02-2011 Versie RC 2.8 online gezet

Nieuwe functionaliteit:
Mogelijkheid om bij de mediaspeler onder NFS een volumenaam op te geven. Dit is b.v. nodig bij de Synology NAS. Als je de volumenaam in moet vullen in je NFS link op je Dune moet je deze ook in MCIM invullen. Dit is nodig zodat je ook de juiste medua_url krijgt zodat je de films in de interface kan afspelen.

06-03-2011 Versie 1.0 online gezet

Bugfix:
TMDB fout bij het ophalen van afbeeldingen leverde een mooie fout op.

Nieuwe functionaliteit:
Vanaf nu kan je een vaste MovieProvider instellen. Dus nu kan je alle info standaard zoeken op MovieMeter of op TheMovieDB. Dit voor de personen die een complete engelse interface willen. Zonder elke keer na te moeten denken welke provider je aan hebt staan. :D

31-03-2011 Versie 1.0A online gezet

Bugfix:
Een losse Blu-Ray structuur werd niet goed herkend wanneer als deze op een harddisk op de dune stond. Althans dit was het geval bij Lowieke.

01-05-2011 Versie 1.02 online gezet
Small bugfix.

03-06-2011 Versie 1.03 online gezet
Mogelijkheid tot samengestelde interface van verschilende afspeel locaties (uniek).
Dus combinaties van NAS en Dune HD is mogelijk.
Alfabet, Genre en Alles toegevoegd op veler verzoek.

Extra:
Mede8er mediaspeler geschikt gemaakt wel met de minimaal firmware versie 4.
Support voor MediaBrowser dit is een addon voor Windows MediaCenter.

LET OP!!!!!

Als je dit gebruikt voor de Dune speler gooi de oude interface (de map waar MCIM heen schrijft) weg. En genereer de interface geheel opnieuw. Dan krijg je de knop Alles erbij en de Genre knoppen mits je Alfabet en/of Genre aan hebt staan.

Als je met deze versie de titel, jaar, genre template, of media bestandsnaam veranderd zal automatisch bij het opslaan de film uit de bestaande interface verwijderd worden.

03-07-2011 Versie 1.04 online gezet

Bug fixes:

De interface werd soms niet goed weggeschreven met dank aan JeroenH voor het melden. :D
Probleem met SMB. Als je een share gemaakt had die dezelfde naam heeft als de gedeelde map (standaard in Windows) dan ging het aanmaken van de netwerkpaden niet goed. Gemeld door Cyberjoe en HuubvW.

Nieuwe toevoegingen:

Dit programma is nu in het Engels en Nederlands te gebruiken. Nog niet alles is vertaald maar door de bovenstaande bugs zag ik mezelf genoodzaakt iets sneller dan gepland een nieuwe versie online te zetten.
De kleur van de interface buttons zijn nu in te stellen. Gebruik je de laatst stabiele firmware voor je Dune dan heb je de beschikking over nieuwe achtergronden. Deze buttons gebruiken dezelfde kleuren zodat het wat rustiger overkomt. De button zijn nu beschikbaar in zwart/wit, blauw en rood.

31-08-2011 Versie 1.05.0.3 staat online.

Bug fixes:

Losse harddisk aan pc inlezen en generen films aangepast.
Verkeerde media url. Dit werk alleen mooi als je maar 1 harddisk gebruikt in je Dune.
In alle andere gevallen kan je wel je films kopiëren maar zou ik de films inlezen in MCIM als je je Harddisks in je Dune hebt zitten. Aangezien de share die de Dune gebruikt nodig is om de films te kunnen vinden. Met dank aan Thieu voor het test werk.

Enter toets bij op zoeken van film. Zowel bij import als zoek film via internet. Speciaal voor AtHome :D

Fout bij aanmaken interface als imdb gemiddelde score 0 is.
Moviemeter is Siencefiction te gaan gebruiken i.p.v. Sience Fiction. Ik converteer dus naar de laatste optie. In een komende versie kan je dit zelf aanpassen als je dit anders wilt hebben. Voor nu blijft het zo.

Fout afgevangen wanneer een iso bestand mogelijk niet helemaal correct is of media informatie er niet goed uit te halen valt. Met dank aan Stip56 voor het testen.

04-10-2011 Versie 1.05.0.4 staat online.

Bug fixes:

Na een melding van BirdyD heb ik versie 1.05.0.4 online gezet. Met hierin een drietal bugfixes.

Er miste plaatjes voor stereo geluid en MpegVideo en deze versie werkt met DMC.

Versie 1.05.0.5
Test versie.

30-11-2011 Versie 1.05.0.6 staat online.

Toegevoegd Extra genres:
3D
Klassiek instr.
Klassiek zang
Opera
Geloof

31-01-2012 Versie 1.06.0.1 staat online.

Kleine aanpassing in genre template, maar bug is nog niet voor 100% opgelost. Met dank aan CorW voor het testen.
Ondanks dat heb ik deze toch online gezet zodat een ieder gewoon met het programma verder kan.

26-02-2012 Versie 1.07.0.2 staat online.

Kleine aanpassingen in genre template, maar bug fixed alleen gezien met windows xp. Met dank aan CorW voor het testen.
Vanaf deze versie is het mogelijk om een dvd box te tonen i.p.v. de filmstrip rand e.d.
Dit kan met en zonder te titel tekst. Deze keuze kan je terugvinden bij de configuratie van je speler, folder type.
En is in zowel 5x3 als 6x3 formaat aan te maken. :D

15-04-2012 Versie 1.08.0.1 staat online.
Transparante DVD hoes nu standaard voor de Mede8er speler.
Metadata toegevoegd voor de Mede8er deze info is zichtbaar in de video wall. Dit kan worden weergegeven door de 500X2, 400X2 en de 450X2. (Beta)

28-04-2012 Versie 1.08.0.2 staat online.
Bug in rating voor Mede8er aangepast, kan soms 10/10 komen te staan. Probleem bij xml aanmaken.
Mogelijkheid toegevoegd om Mede8er.db aan te laten maken door MCIM. Hierdoor hoef je het apparaat niet meer te laten scannen, 1x exporteren klaar.
Eindelijk de Engels taal werkend, bij een nieuwe installatie start hij standaard in het Engels.
Bij verwijderen werd xml (Mede8er) niet verwijderd van de disk.
Als er bepaalde velden leeg waren in MCIM ging het aanmaken van de xml voor de Mede8er niet goed. Gefixed.

31-05-2012 Versie 1.09.0.1 staat online.

Wat heb ik aangepast:

Vertaling hier en daar aangepast, met name in de template zaten nog dingen in het Nederlands.

Gebruikers die geen netwerkmapping aangemaakt hebben maar via het netwerk de film machine selecteren zouden problemen kunnen hebben met het ophalen van de mediainfo informatie dit betreft met name de Synology gebruikers die hier last van hebben. Hier heb ik een aanpassing voor gemaakt die gevolgen heeft voor het bestandspad bij de film. Hierbij zal nu geen IP-adres zichtbaar worden maar de naam van de pc/nas waar de films op staan (locatie film bestand). Mocht je hier last van hebben en je wilt deze informatie wel zien dan dien je je films opnieuw te importeren. Je hoeft ze niet uit het programma de verwijderen importen is voldoende.

Nieuw voor de Dune:

Het is nu ook mogelijk om een trailer te selecteren bij een film. Dit is een extra veld bij de film informatie geworden zodat deze aangepast kan worden door de gebruiker.
Als er tijdens het importen een Trailer gevonden word zal deze automatisch toegevoegd worden. Trailer bestanden worden herkend door het woord TRAILER in de bestandsnaam. Deze mag in de filmmap bij de hoofdfilm staan (Mits geen uitpakte DVD ISO of Blu-Ray ISO), maar beter is een submap te maken met de naam Trailer en het bestand daar in te plaatsen.

Zodra er een trailer bestand is aangegeven zullen er bij het aanmaken van de interface 2 knoppen zichtbaar zijn. Een knop om de film te starten en een knop voor de trailer. Als alleen een film aangegeven is zal er alleen een film knop zijn.

De start film knop is kleiner geworden en veranderd, omdat ik extra ruimte nodig had voor de trailer knop.

Voor alle gebruikers van MCIM:

Het is noodzakelijk om 1x compleet de interface te laten genereren waardoor alle bestanden weer bijgewerkt zijn. Inclusief de nieuwe knoppen.

08-07-2012 Versie 1.09.0.3 staat online.

Wat heb ik aangepast:

Bug m.b.t. het generen van de film info op de Dune, zowel met harddisk in de Dune als losse harddisk via pc.
En een bug in de rating waarbij op 32bits systemen altijd de hoogste score werd getoond.
En wat andere kleine bug oplost.

Installatie zoals hieronder beschreven.

Daarnaast voor de mensen die de plottekst te klein vinden heb ik 2 templates op de website staan met alternatieve plottekst. Deze tekst heeft een groter lettertype dan de standaard MCIM template.
Download het bestand en plaats de template bestanden in de mcim\template directory overschrijf de bestaande en genereer de interface opnieuw, hierna zal de plottekst veranderd zijn.

25-07-2012 Versie 1.09.0.4 staat online.

Wat heb ik aangepast:

Er bleek en bug te zitten bij het scannen van de trailers. Hierdoor ontstaat er een vertraging bij het opslaan e.d.

30-09-2012 Versie 1.09.0.5 staat online.

Wat heb ik aangepast:

Niets.

01-01-2013

Vanaf 01-01-2013 maak ik gebruik van een licentiebestand op deze manier hoef je niet elke keer het programma te downloaden maar alleen het licentie bestand te vervangen is een stuk simpeler denk ik. Dit Licentiebestand staat op http://www.dds-online.nl

28-02-2013 Versie 1.09.0.6 staat online.

Wat heb ik aangepast:

Er is weer het nodige gedaan.

1. Er is geen extra bestand meer nodig om de tekst aan te passen naar wit, je kan nu zelf een kleur instellen. Standaard staat deze op de gele kleur zoals ook in het oorspronkelijke template zat.
2. Je kan nu zelf je plottekst grote instellen tussen de 18 en 25 pixels. Standaard op 22 pixels zoals ook in de oorspronkelijke template het geval was.
3. Er is een knop bij gekomen als je de import functie gebruik. Je kan de lijst met films nu ook opslaan naar een tekst bestand. Knop zit naast de kopieer naar klembord functie.
4. Importfolder word nu opgeslagen en opnieuw getoond bij het openen van het scherm. Als je in het veld van het pad staat en je drukt op de Enter toets dan zal het programma gaan zoeken in die directory.
5. En als laatste een nieuwe template, zoals hieronder getoond.

Alle functionaliteit is instelbaar bij de mediaspeler (behalve optie 4 natuurlijk). Let wel als je een wijziging maakt die betrekking heeft op kleuren en templates zal je altijd je interface opnieuw moeten laten genereren. Anders kan je verschillen krijgen in de afbeeldingen en de locatie waar knoppen staan.

Maak een backup van de database aangezien er weer wijzigingen in aangebracht worden bij het opstarten van het programma.
Je kan de vorige versie van MCIM ook blijven gebruiken met het laatste licentie bestand maar fouten zullen alleen hersteld worden in de laatste versie.

01-05-2013 Versie 1.09.0.7 staat online.

Wat heb ik aangepast:

IMDB rating in nieuwe template was niet juist.

02-07-2013 nieuw licentiebestand staat online.

01-09-2013 nieuw licentiebestand staat online.

18-11-2013 nieuwe versie staat online.
Aanpassingen bij het ophalen van de gegeven van Moviemeter en TheMovieDB.

31-12-2013 nieuw licentiebestand staat online.

30-04-2014 nieuw versie 1.10.0.5 en licentiebestand staat online.
Proxy functionaliteit toegevoegd in de MCIM instellingen.

04-07-2014 nieuw versie 1.10.0.6 en licentiebestand en nieuwe versie MCIM staat online.
Ik heb een kleine aanpassing gemaakt, vanaf nu zal het tijdens het importeren rekening gehouden worden met het .mjbignore bestand. Staat dit bestand in een map zal deze map niet meegenomen worden bij de import. Dit bestand mag een extensie hebben hoeft niet deze zal genegeerd worden.

30-09-2014 nieuw licentiebestand staat online.

02-01-2015 nieuw licentiebestand staat online.

04-01-2015 Een nieuwe versie van MCIM staat online 1.10.0.7
Moviemeter API bugfix.

13-01-2015 Een nieuwe versie van MCIM staat online 1.10.0.8
1. Programma start sneller door gebruik van ander beveiligingsprogramma. ;-)
2. MovieMeter API fix.
3. Zoeken van filmbestanden werkte niet correct.
4. Er is een donatiebutton toegevoegd.

01-04-2015 nieuw licentiebestand staat online.

Er staat een nieuwe versie online 1.10.0.9 Beta

Zet deze versie in een andere directory zodat u de bestaand MCIM versie nog kunt blijven gebruiken.

29-04-2015 Een nieuwe versie van MCIM staat online 1.10.0.9 Beta

De oude moviemeter API is vanaf 1 mei niet meer te gebruiken. Hiervoor is een andere uitwisseling door Moviemeter in het leven geroepen. Deze heb ik nu in MCIM aangebracht. Dit is nog een test versie om mogelijke bugs te pletten. Daarnaast is vanaf deze versie is .NET Framework 4.5 verplicht om te installeren. Anders werkt het programma niet meer.

Deze is gratis te downloaden bij Microsoft wel even letten op de taal deze dient hetzelfde te zijn als Windows versie die u gebruikt. Let wel het kan goed zijn dat de laatste versie al op uw computer staat u krijgt vanzelf een melding/foutmelding als de versie niet overeen komt.

03-05-2015 Een nieuwe versie van MCIM staat online 1.10.0.10

Ik heb een bug opgelost met betrekking tot het .mjbignore bestand. Door een dergelijk bestand in een directory te plaatsen zal deze directory niet opgenomen worden in MCIM. Dit kan soms handig zijn als je bijvoorbeeld homevideo's in een map bij je films hebt staan.

Het bestand moet .mjbignore heten mag mag in kleine letter met of zonder extensie.

31-05-2015 Een nieuwe versie van MCIM staat online 1.10.0.11

.mjbignore probleem opgelost met dank aan Schaapie voor het melden.
Een nare bug (rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overflow) gefixed.

En er is iets nieuws bijgekomen voor de Dune gebruikers onder ons. Je krijgt een extra button met de laatst toegevoegde films. Dit is instelbaar bij de MCIM instellingen. Als je geen betaalde licentie hebt krijg je maximaal 3 films te zien en met de betaalde licentie kan je zelf bepalen wat je wilt zien tot een maximum van 99 dagen.

Let op maak eerst een backup van de database uit map MCIM\db en plaats deze dan terug bij de nieuwe versie als je niet alles opnieuw wil scannen of bijwerken.
In deze versie zit een database wijziging m.b.t. de bovenstaande optie.

31-07-2015 Een nieuwe versie van MCIM staat online 1.10.0.14

01-12-2015 Een nieuwe licentie

Mogelijk share probleem in Windows opgelost maar niet iedereen heeft hier last van. Dus upgraden is zeker geen verplichting.

01-02-2016 Een nieuwe licentie

01-04-2016 Een nieuwe licentie

01-06-2016 Een nieuwe licentie

05-08-2016 Een nieuwe licentie

01-09-2016 Een nieuwe licentie

26-10-2016 MCIM Versie 1.10.0.16
Nieuwe MCIM versie online. Bugfix Moviemeter en toevoeging van Duits via TheMovieDB.

28-10-2016 MCIM Versie 1.10.0.17
Ik heb nog een paar kleine bugs gefixed in versie 1.10.0.17 en deze online gezet met de volgende wijziging.
1. Opslaan van films tijdens import kon mis gaan door missen van IMDB informatie bij moviemeter films.
2. In de Engelse taal waren bepaalde instellingen niet goed te gebruiken door overlap.

Check even of je instellingen nog goed staan voor je veel films in gaat lezen, zou een beetje jammer zijn als films in gaat lezen in een taal die je niet zou willen. Just in case...

01-01-2017 Een nieuwe licentie
Geldig tot 01-04-2017

01-04-2017 Een nieuwe licentie
Geldig tot 01-07-2017

Vanaf nu is het mogelijk om een donatie te doen voor het programma, uiteraard is dit een vrijblijvende optie. Het helpt mij om de boel in leven te houden zoals het programma de webserver e.d. dus een donatie zal ik zeer waarderen. Maar nogmaals is geen verplichting. Bij een donatie van 30 euro of meer zal ik een licentie verstrekken die je kan blijven gebruiken als bedankje van mijn kant.

Met het licentiebestand zal deze versie zal blijven werken tot 01-07-2017

LET OP!!!, Wil je de database bewaren van MCIM zonder al je films opnieuw in te lezen kopieer deze dan naar een andere locatie. De database met alle gegevens kan je vinden in de MCIM map onder DB. Hier staat een mcim.db3 bestand. Na de installatie van de nieuwe versie kan je dit bestand hier weer naartoe kopieren. Deze versie zal weer een aantal database wijzigingen doorgevoeren, zorg voor een backup zodat je niet al je werk voor niets gedaan hebt als het mis zou gaan. Een gewaarschuwd mens telt voor...

Exit, Loadercoder.. :arrow:

Laatst gewijzigd door Loadercoder op 01 Apr 2017, 21:49, 59 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Dune Interface Manager
BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010, 20:52 
Admin

Dat ziet er veelbelovend uit!!! Ik wil wel graag FF Dimmen met de Dune Interface Manager!

Wat mij opvalt bij de MyMovie variant is dat als er een filmachtergrond getoond wordt, de tekst erg slecht leesbaar wordt. Bij de keuze die jij hebt gemaakt in de kleurstelling lijkt dit goed te gaan. Erg belangrijk, check even met een film met een lichte (witte) achtergrond of het nog steeds leesbaar is.

Overigens heet het Franse programma Yadis en deze is tegenwoordig ook NL-talig. Toch mis ik bij Yadis veel info. Het ziet er wel fancy uit, maar jou interface is rustiger en toont meer info.`

Verder weet ik niet of je een map gebruikt of meerdere. Ik heb zelf een onderverdeling tussen films en series. Die laatst zorgt nogal voor kopzorgen. je zou je echt onderscheiden als je een structuur kunt aanbieden, waarbij series goed worden ondersteund. Ik per serie een map met daaronder per seizoen weer een map en in deze map de bestanden van het seizoen. maar dat kan ook een DVD-map per aflevering zijn...

WifiBob

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010, 21:22 

Hallo WifiBob,

Bedankt voor je reactie.

Yadis, hoe kon ik hem vergeten. 8)
De mappen structuur blijft een hot issue, eigenlijk bij elke collectie ik zit er aan te denk de structuur zoals je je films/series geordend hebt over te nemen. Zoals b.v.
Films
-Actie
- Last Action Hero
- Terminator
- Komedie
- Beverly Hills Cop

Op deze manier pas je de Dune interface aan gelijk aan de structuur waarin je zelf je films hebt opgeslagen. Daarnaast wil ik ook een lijst maken op alfabet. Dus een knop (icon) met de letter A alle films die beginnen met A. Een beetje zoals Zappiti maar dan als extra keuze in de interface.

Eens kijken wat de tijd gaat brengen dit ligt niet vast en is zeker in de toekomst naar wens aan te passen. Eerst maar zorgen dat we iets hebben dat het doet. :wink:

Ik gebruik naast deze speler ook een TVIX 6500 en een Mede8er. Ook deze zullen in de loop van de tijd opgenomen gaan worden in dit programma. Al is niet alle functionaliteit gelijk tussen de diverse spelers.

Indien er al een collectie met film info is opgebouwd via Tvixie dan is deze te importeren. Deze functionaliteit zit er inmiddels al in.

Exit, Loadercoder. :arrow:

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010, 14:36 
Admin

Ziet er super uit! Ik heb ervaring met mymovies, tvixie en yadis maar dit programma oogt overzichtelijk, geeft een mooie interface en is dus nederlandstalig.

Yadis was grafisch gezien mischien het mooist maar het updaten van een grote filmcollectie ging al snel heel veel tijd inzitten.

Het indexeren van mijn collectie heb ik ook volledige zelf gedaan met een mapstructuur omdat de index die bijv mymovies maakt niet helemaal geweldig werkt.
Ik heb bijv:

-Dvd
-actie
-film1
-film2
-thriller
-etc

Series
-serie1
-serie2
-etc

Trailers

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010, 16:04 

Hallo WifiTom,

Bedankt voor je reactie. Zoals de meeste collecties gaat er veel tijd zitten in het netjes organiseren. Daar ben ik inmiddels na veel uren prutsen ook achter gekomen. Ik hoop dan ook dat met dit programma dit tijdrovende klusje leuker wordt om te doen en beter beheersbaar.

Dit programma maakt gebruik van een eigen database. Dit heb ik gedaan om de volgende reden. Het is geweldig dat we info via internet kunnen verzamelen maar ook websites zoals Moviemeter lopen een kans een keer overgenomen te worden dan wel uit de lucht te gaan (wat ik natuurlijk niet hoop). Door nu alles zelf te verzamelen ben je altijd in staat met deze gegevens de interface op nieuw aan te maken. Dit zie ik als groot voordeel. Daarnaast zou ik in de toekomst van meerder websites info kunnen halen. Zo en nu weer gauw verder met deze leuke bezigheid.. :wink:

Exit. Loadercoder :arrow:

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010, 19:33 

Beste Loadercoder,

Ik kijk al met veel plezier uit naar dit programma !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb sinds kort gisteren de Dune Prime 3.0 en hij bevalt prima op 1 klein probleempje na dan !
Ik heb met veel plezier altijd gebruik gemaakt van Tvixie en Netshare op mijn Dvico tvix M-6600N heerlijk om al die films in mapjes te zien met beschrijving.
Ik zou graag gebruik van Yadis willen maken maar ik krijg het niet zo voor elkaar zoals je op het MPC forum (foto's) kunt zien en zoals het bij wifi-media in de zaak te zien is ! Het verschil zit erin dat ik wel de hoesjes te zien krijg maar met de naam van de map er dwars doorheen. Er is geen duidelijke nederlands handleiding om helemaal precies Yadis te gebruiken. Ergens doe ik het verkeerd ??? Zou je mij echt stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik yadis moet gebruiken zodat ik er optimaal en op de goeie manier gebruik van kan maken ???

Met vriendelijke groet,

Gunther99

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010, 19:59 

Hallo Gunther99,

Leuk dat je even een berichtje plaatst.

Helaas weet ik te weinig van Yadis om je hiermee verder te helpen ik liep tegen dezelfde problemen aan als jij :oops:. Vandaar dat ik zelf maar iets ben gaan maken. Maar wie weet lost dit programma dat ongemak op en kan je "simpel" je covers op je Dune speler zien.

Ik ga maar weer gauw aan het werk er zitten mensen op te wachten.. 8)

Exit, Loadercoder :arrow:

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2010, 17:37 

Hoi Loadercoder,

Heb jij enig idee wanneer we dit prachtige programma kunnen verwachten ?

Het zomaar stil aan het front !

Groetjes Gunther99

Ps: Keep up the good work :D

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2010, 14:29 

Hallo Gunther99,

Ik ben nog steeds bezig met dit feest...

Het is de bedoeling om half augustus een beta versie te hebben maar pin mij hier niet geheel aan vast ik doe dit in mijn vrije tijd :wink:. Deze beta wil ik binnen een kleine groep (6 personen) verspreiden om bugs te kunnen fixen voor release. (ja, ook ik maak bugs.. 8))

Dus als er mensen zijn die deze beta willen proberen laat even een berichtje achter. De eerste 6 personen die hierop reageren zal ik contacten zodra de beta versie klaar is.

Hieronder een paar schermafdrukken direct vanaf de dune zoals de informatie op je scherm te zien is. :o

Exit :arrow:, Loadercoder.

Bijlagen:
Bestandscommentaar: Film informatie zonder film achtergrond
screenshot5.jpg
screenshot5.jpg [ 138.16 KiB | 24642 keer bekeken ]
Bestandscommentaar: Cover browser
screenshot4.jpg
screenshot4.jpg [ 192.13 KiB | 24642 keer bekeken ]

Laatst gewijzigd door Loadercoder op 25 Feb 2012, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010, 13:42 

Loadercoder, het ziet er fantastisch uit!

Zou ik mogen adviseren er een aantal gegevens bij in te proppen;

- Weergave van het soort beeld drager, (handmatige) formaat keuze uit bijvoorbeeld formaat DVD , AVI, AVCHD, Blu-ray oid.
- Weergave van waardering voor de film iets groter (Zoals Yadis weergeeft, zie afbeelding)
- Data van de database in een aparte map (vooral NIET in de film map)
- Zou je in het "cover browsers" overzicht Filmnaam + productie jaar kunnen weer geven?
- Kun je een zoekstructuur bouwen gebaseerd op IMDB én MovieMeter Filmnaam (productie jaar), m.a.w. ik heb een film (Bangkok Hilton (1989) De filmmap van deze film heet Bangkok Hilton (1989) 1080P NL gesproken by pietjepuk Ik zou graag zien dat DIM gaat zoeken totaan de ")" dus zoekt op Bangkok Hilton (1989) en niet kijkt naar de zooi erachter....
Dit heeft niet alleen als voordeel dat iedereen persoonlijk gewenste info achter de film kan zetten, zonder nadelig te zijn op zoekwijze.
Stel ik heb de film in 2 versies (één in alleen NL gesproken, en één in alleen Engels, dan kan ik die met deze info separaat zien, maar de uiteindelijke gegevens zoals informatie en plaatjes zijn natuurlijk identiek. Lastig uit te leggen hahahaha
Maar het is ook handig als je een film hebt die bestaat uit 2 DVD's. Zelfde naam/gegevens, maar 2 delen...
Misschien kan je zo het probleem van de series ook eenvoudig oplossen?

Sabnzbd+ pakt standaard uit EXACT naar de naam van je nzb. Ik pas dus de NZB naam aan, zoals ik aangeef: Bangkok Hilton (1989) en laat relevante info erbij staan. Als SABNZBD+ klaar is, hoef ik feitelijk niks meer te veranderen :mrgreen:

Ik heb Yadis wél goed werkend, dat was/is een heidens karwei....
Maar prefereer zeker jouw NL versie.

Zie PM.

Bijlagen:
Bestandscommentaar: Yadis voorbeeld mét aangepaste naam, mét filmdrager (hier links onderin MKV) en waardering
Schermafbeelding 2010-07-22 om 14.20.54.png
Schermafbeelding 2010-07-22 om 14.20.54.png [ 216.53 KiB | 24546 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010, 21:02 

Hallo MCNON,

Bedank voor je info, zal eens kijken wat ik erbij kan maken van je suggesties. Zitten zeker dingen bij die ik ook zou willen hebben waarvan sommige "simpel" zijn en andere lastig. Maar zal eens kijken wat haalbaar is.

Op dit moment kan ik de complete interface voor de Dune aanmaken. Daarnaast heb ik de mogelijkheid om verschillende configuraties te hebben. Dit is nodig omdat ik straks ook nog andere mediaspelers wil bedienen.

Het vervelende is bij de Dune dat je aan 1 info scherm maar 1 film kan hangen of je zal iets van sub icons moeten gaan maken waarna je verder kan selecteren. Maar 10x klikken met je afstandsbediening is ook geen feestje dus daar moet ik nog eens over nadenken.

Op dit moment heb ik 2 mensen die willen beta testen.
Dus er is nog plaats in de DIM trein.. :lol:

Exit :arrow:, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010, 07:40 

Ben net nieuw op het Dune vlak. Nadat je de player werkend hebt dan is de eerste stap daarna om het allemaal wat mooier te laten lijken. En ik moet zeggen dat ik de interface die je laat zien in je applicatie er erg mooi uitziet.

Ik zou graag een paar avondjes beta testen om te kijken wat het is en om tips te geven om het nog beter te maken.

Succes met je werk.

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010, 09:05 

Hallo ad6922,

Bedankt voor je aanmelding. Zodra er een werkende versie is (ongeveer half augustus) zal ik contact met je opnemen. :)

Er zijn nog 2 plaatsen in de DIM trein... :)

Exit, :arrow: Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010, 09:12 

Op tweakers zijn een aantal fanatieke gebruikers.

Mag ik jou info daar vermelden?
Als je er zelf lid bent natuurlijk zelf melden ;-)

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010, 15:10 

Hallo MCNON,

Zet het gerust bij Tweakers neer. Ondanks dat ik daar geregeld artikelen zit te lezen heb ik er geen account.

Groeten en alvast bedankt.

Exit, :arrow: Loadercoder.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 777 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 552 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00