WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 14 Dec 2017, 07:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: MCIM
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2011, 20:49 

Lukt me niet om de vanuit de Videowall van MCIM de films op te starten.
De films staan op mijn NAS (/volume1/video) hieronder folders tekenfims, jeugdfilms en films.
op deze share video een folder aangemaakt MCIM.
Op de Dune benader ik dus deze folder en klik film aan en druk op play dan krijg ik de melding afspeellijst is leeg.

Overigens zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van MCIM t.o.v. de andere videowall software zoals yadis etc.
Wat doe ik fout..welke instelling zie ik over het hoofd.

Berichtenonderwerp: Re: MCIM
BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011, 12:01 

hallo jans8090,

Als ik zo naar je pad verwijzing kijk waar de video bestanden staan gebruik je een Synology NAS.
Als dit het geval is dien je bij de speler configuratie het veld Volumenaam in te vullen.

Hierna selecteer je één film uit de lijst aan de linker kant. En klik op maak achtergrond. Hierna zoek je de film op in je video wall op de Dune en kijk of het afpelen nu wel lukt.

Laat even weten of het gelukt is.

Groeten, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011, 20:26 

Hallo,

Ik heb inderdaad een synology nas (411).
Lukte me daar niet om / teken in te geven dus had ik deze maar leeg gelaten.
Eerst in notepad /volume1/video er in geplakt maar toen werkte het nog niet.
Uiteindelijk alleen volume1 er in gezet waarna het afspelen via de videowall wel lukt!

Prima programma!

Bedankt voor de oplossing

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2011, 20:34 

Hallo jans8090,

Mooi dat het gelukt is. :D
Alleen de volume naam is voldoende, in jouw geval volume1

Groeten Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 26 Okt 2012, 16:36 

Beste Loadercoder

Ik heb ook het probleem dat ik fils die op mijn Synology Nas staan niet via MCIM kan starten. Ik zie ze wel in de video wall maar bij starten krijg ik de melding: openen van URL mislukt en als foutmelding URL:nfs://admin:@192.168.1.200:/DVD Klassiek/ naam DVD.

In het configuratiescherm van MCIM bij instellen player heb ik als volumenaam inderdaad alleen "volume1" ingevuld omdat er geen andere tekens dan letters/cijfers kunnen worden ingevuld. Op de Dune Smart heb ik een nieuwe netwerkmap aangemaakt met als map "/volume1/video_catalogus". Ik kan op de Dune deze map openen, een film selecteren uit de rij en hem afspelen. Dit lukt echter niet met de MCIM video wall.
Wie kan mij helpen? Uit het forum blijkt dat het zou moeten werken met volumenaam "volume1"
Heeft het te maken met NAS inlogwoord of met de aan de mappen toegekende rechten op de NAS?

Bij voorbaat hartelijk dank voor een respons

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2012, 21:44 

Hallo gkn,

Ik zou als eerste de gebruikersnaam en wachtwoord leegmaken in de configuratie van je mediaspeler in MCIM. Hierna bij de volumenaam volume1 invullen.
Dit is normaal gesproken voldoende om het werkend te krijgen.

Probeer na het wijzigingen van de instelling dit bij één film via de maak achtergrond. Als het dan werkt zal je nog een keer de gehele interface moeten maken via maak interface.

Laat even weten of het gelukt is.

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2012, 09:49 

Beste Loadercoder
Je hebt de oplossing van het probleem gegeven! Het "password" moet inderdaad worden verwijderd. Achteraf is dat logisch omdat ik vanuit de Dune mijn bestanden in de mappen op de NAS ook zonder password kon bereiken.
Misschien een goed idee, deze aanwijzing in de procedure van MCIM op te nemen?

Rest mij nog een vraag. Ik zie op mijn TV (direkt na het opstarten van de Dune) een map "@eaDir" en als ik daarop klik de map "MCIM@synoEAStream".
Deze mappen stonden er al voordat MCIM werkte. Waarschijnlijk zijn ze ontstaan door mijn geklooi, MCIM werkend te krijgen maar daarvan ben ik niet zeker. Dus mijn vraag is of ik deze mappen kan verwijderen en MCIM blijft werken?

Nogmaals hartelijk bedank voor deze geweldige TIP!

Met vriendelijke groet

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2012, 19:59 

Hallo gkn,

Dit zijn mij geen bekende mappen / bestanden. Zelfs de tijdelijke bestanden zijn zo niet benoemd. Als er geen bestanden in staan MCIM dan zou je deze moeten kunnen verwijderen zonder dat dit gevolgen heeft voor MCIM.

Let wel. ik kan dus niet bepalen zonder het te bekijken of dit werkelijk zo is dus weghalen is nog steeds voor eigen risico.

Als je voor het weghalen van de boven genoemde mappen/bestanden een backup maakt van MCIM.db3 en MCIM zou niet meer werken dan kan je deze gewoon downloaden en het MCIM.db3 bestand vervangen. Hierin zitten al je opgeslagen film gegevens en de configuratie. Dus in zoverre mag het geen probleem zijn om alles weer werkend te krijgen.

Ik ga er vanuit dat het probleem wat je via een PM gestuurd hebt inmiddels opgelost is. ;-)

Even ter info voor mensen die dit voor het eerst moeten doen:

MCIM werkt met een Synology NAS maar hierbij moet je even op een een paar dingen letten. Als je bij het aanmaken van je NAS snelkoppeling op je Dune geen wachtwoord hoeft op te geven moet je deze ook leeg laten in de configuratie van MCIM bij je Dune configuratie. Wel dien je volume1 toe toevoegen achter het label volumenaam.

Sterker nog over het algemeen is een gebruikersnaam alleen nodig bij SMB (Samba Windows file sharing) en niet bij NFS. Dit staat ook vast ergens vermeld in de oorspronkelijk MCIM draad maar deze is inmiddels aardig groot waardoor zoeken en alles doorlezen soms geen pretje is. Voor versie 2.0 beginnen met een nieuw draadje. Binnenkort zal ik weer een oproep doen voor Beta Testers voor MCIM 2.0

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2012, 12:44 

Beste gkn,

De @eaDir mappen zijn mappen met thumbnails en andere media informatie erin.
Ze horen bij de NAS en ik zou ze niet verwijderen.

Groeten Cor

gkn schreef:
Rest mij nog een vraag. Ik zie op mijn TV (direkt na het opstarten van de Dune) een map "@eaDir" en als ik daarop klik de map "MCIM@synoEAStream".
Deze mappen stonden er al voordat MCIM werkte. Waarschijnlijk zijn ze ontstaan door mijn geklooi, MCIM werkend te krijgen maar daarvan ben ik niet zeker. Dus mijn vraag is of ik deze mappen kan verwijderen en MCIM blijft werken?

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2012, 16:32 

Hallo CorW,

CorW schreef:
De @eaDir mappen zijn mappen met thumbnails en andere media informatie erin.
Ze horen bij de NAS en ik zou ze niet verwijderen.

Bedankt voor de info. Zo zie je maar weer niet alles lijkt wat het is.

Groeten Loadercoder

Berichtenonderwerp: Kader bij stereo kanalen
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2012, 17:46 

Beste Loadercoder,

Het is al weer een tijdje geleden dat wij elkaar gesproken hebben..gelukkig maar want dan werkt alles naar wens :wink:

Echter wil ik toch nog eens de kadertjes onder de aandacht brengen..heb nog steeds het probleem vooral met blu-ray's dat wanneer er meerdere geluidssporen opzitten, het programma automatisch spoor 1 pakt....kan dit niet aangepast worden dat, of je zelf kan kiezen, of de "hoogste" spoor gepakt wordt??

Ik krijg namelijk heel veel een 2 te zien en hier ontbreekt het witte kadertje wat gewoon niet helemaal mooi staat..

Vast bedankt voor de moeite!

Een hele hartelijk groet van Bert

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2012, 20:52 

Hallo Birdy D,

Dat probleem zal in de nieuwe versie tot het verleden behoren dan kan je namelijk zelf kiezen welke geluidsspoor je het liefst op je filmkaart wilt afbeelden.
Daarnaast kan je dit ook voor de talen instellen. En is de media-informatie aanpasbaar.

Groeten Loadercoder

Bijlagen:
Bestandscommentaar: Mediainfo
Media_Informatie.jpg
Media_Informatie.jpg [ 105.88 KiB | 4682 keer bekeken ]
Bestandscommentaar: Talen Prioriteitenlijst
Talen_Prioriteitenlijst.jpg
Talen_Prioriteitenlijst.jpg [ 61.92 KiB | 4682 keer bekeken ]
Bestandscommentaar: Audio Prioriteitenlijst
Audio_Prioriteitenlijst.jpg
Audio_Prioriteitenlijst.jpg [ 52.54 KiB | 4682 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2012, 00:42 

Hoi Loadercoder,

Dat ziet er gelikt uit zeg! Blij mee,maakt het zo goed als af...heb je de series ook al klaar?

Wacht geduldig op je nieuwe versie!!

Bedankt en groet van Bert

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2012, 10:00 

Hallo Birdy D,

Het begint zachtjes aan ergens op te lijken. De series inlezen (import) werkt al maar nog niet helemaal naar mijn zin. Daar moet ik nog wat aan sleutelen. Wat ik nog moet maken is de template om de informatie op de Dune te krijgen. En zo links en rechts wat losse eindjes opruimen en testen.

Al met al is er nog zat te doen. Maar het einde is in zicht. :D

Groeten Loadercoder

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00