WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 14 Dec 2017, 07:25

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 Feb 2012, 17:19 

Hallo lezer,
Mijn Dune Max, bekabeld in een netwerk, is uitgerust met een interne hardeschijf. Mijn eerste actie was formateren met een partitie voor systeemopslag volgens de aanwijzingen in de Dune Firmware Zone. Hierbij is ook de firmware opnieuw geinstalleerd. Na herstarten van het systeem vermeldt het informatiescherm o.m. dat systeemopslag is aangesloten en dat hiervoor een gedeelte van de hardeschijf wordt gebruikt. Terug in het hoofdmenu is bij Bronnen echter het icoon van de hardeschijf verdwenen. Ook vanaf de PC is de hardeschijf niet meer te zien en dus ook niet meer te benaderen.
Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe moet ik dat herstellen?

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2012, 23:06 

Hallo GeeWee,

Ik heb geen idee wat je verkeerd gedaan zou hebben want je vertelt er niet bij hoe je de partities (Dus 2 stuks) gemaakt hebt.

Op het op te lossen zou ik de harddisk even aan je pc hangen (als dit natuurlijk kan) of in een externe behuizing en met b.v. MiniTool Partition Wizard Home Edition de partities weghalen en het nog eens proberen wie weet lukt het dan wel.

Groeten, Loadercoder.

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2012, 17:24 

[quote="Loadercoder"]Hallo GeeWee,

Ik heb geen idee wat je verkeerd gedaan zou hebben want je vertelt er niet bij hoe je de partities (Dus 2 stuks) gemaakt hebt.

Op het op te lossen zou ik de harddisk even aan je pc hangen (als dit natuurlijk kan) of in een externe behuizing en met b.v. MiniTool Partition Wizard Home Edition de partities weghalen en het nog eens proberen wie weet lukt het dan wel.

Groeten, Loadercoder.[/quote]

Hallo Loadercoder,

Dank je wel voor jouw reactie. In de Dune Firmware Zone (http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/) lees ik dat voor een aantal playerfuncties extra systeemopslag nodig is en de procedure hoe dit bij o.m. een hardeschijf gerealiseerd kan worden. In de veronderstelling dat het systeem zelf een partitie van 2 GB hiervoor aanmaakt heb ik heb ik een firmware update uitgevoerd. Met gevolg dat voor de systeemopslag de gehele hardeschijf is toegewezen. Dit heb ik kunnen constateren nadat ik op jouw advies de hardeschijf aan de PC heb gekoppeld. Ik had dus eerst twee partities moeten maken!!! Omdat ik de hardeschijf toch op de PC had aangesloten heb ik met de partitiemanager maar meteen twee partities aangemaakt. Vervolgens de hardeschijf weer in de player geplaatst en de updateprocedure nogmaals uitgevoerd waarna het hele probleem was opgelost.

Nogmaals dank voor jouw reactie.
Groeten, GeeWee.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00