WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Aug 2018, 13:55

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Pandora
BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006, 13:26 

Heeft iemand op dit forum wellicht al ervaring met Pandora (icm SB3)?

Volgens mij is Pandora namelijk alleen bedoeld voor inwoners van de VS. Is het de $30 waard?

Klopt het dat je als SB3-gebruiker verplicht bent om je te registeren (de Ad-versie werkt niet samen met de SB3?) etc. etc.

Maw ik heb allemaal vragen. Graag jullie reactie op bovenstaande vragen en uiteraard graag ook jullie gebruikerservaringen.

Bvd

Gr. Marco66

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006, 16:06 

Als je de gewone net-versie van pandora registreert als 'Amerikaan' kan je die ook volledig gebruiken. Gewoon aanduiden in welke Amerikaanse staat je leeft ;) weet niet of dit kan met de squeezebox-versie.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2006, 00:00 

Om te registeren officeel moet jij in de VS wonen, maar als jij een zip code (post code) weet van ergens in de VS is dat voldoende. Registeren geeft je gratis toegang via een browser(ad versie), en 3 maanden gratis toegang via de Squeezebox. Daarna kost het iets van $36 voor een 1 jaar abonnement.

Ik vind het leuk, je hoort heel veel nieuwe musiek maar $36 ....

Berichtenonderwerp: Nogmaals Pandora
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2006, 15:48 

Avé,

Ik ga absoluut binnenkort een Squeezebox aanschaffen en wil dan ook graag Pandora beluisteren via m’n hifi set.
Pandora is in feite alleen maar legaal te beluisteren in Amerika i.v.m. hun overeenkomsten met artiesten (op dit moment 20.000 artiesten met ruim 400.000 nummers). Via een PC kun je toch buiten Amerika luisteren door bij het aanmaken van je account een “valse” amerikaanse postcode op te geven bv 90210. Je kunt dan kiezen voor gratis gebruik door reclame op je scherm toe te staan hetgeen overigens niet storend is. Kies je niet voor reclame dan moet je 36 dollar per jaar betalen.
Wil je nu via een Squeezebox naar Pandora luisteren dan krijg je het volgende:
"Squeezebox Pandora and Slim Devices are offering free 90 day Pandora subscriptions to new and current 2 and 3 owners. To get started you'll need to signup for Squeezenetwork. When you connect your account with your ad-supported-free Pandora.com account (you'll do this from your account page at the Squeezenetwork website) we'll automatically upgrade you to a 90-day-free subscription on Pandora. No credit card required."
Dat gaat op zich nog goed denk ik maar wanneer je na 90 dagen vanuit Europa moet gaan betalen (36 dollar per jaar) voor een illegale amerikaanse postcode denk ik dat het niet zo goed meer gaat.

Heef iemand hier ervaring mee?

Pandora is verslavend en volgens diverse fora ook beter dan Last.fm, maar de laatste ken ik nog niet.

Gegroet,

Jan

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2007, 08:59 

Het volgende las ik niet over Pandora:

"If you live outside of the U.S. and enjoy listening to customized radio stations on Pandora, brace yourself for some bad news. The site will be shutting you out starting Thursday evening. Registered users who access the service from outside the U.S. received a warning email yesterday letting them know that this will be happening."

Bron: http://www.techcrunch.com

Ik vraag mij af, wordt er gekeken naar Geograpische locatie (ip adres) of naar je profiel bij het uitmaken of je US citizen bent of niet?

[edit]:
Verder lezen helpt:
"That didn’t stop many international users from registering anyway, using “90210″ or another famous zip code to get access to the service. Now, with IP-based filtering, users will be forced to go through proxy servers or other complicated mechanisms for getting to the music."

Jammer dus, vergeet het maar. Of is er een "workaround"?

Berichtenonderwerp: pandora uit de lucht!
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2007, 09:13 

Ik kreeg net een mailtje als betalend Pandora-gebruiker buiten de VS: ze hadden aan mijn ip-nummer gezien dat ik in Nederland woon en tot hun grote spijt, ze hadden het zelf liever ook niet gewild, moeten ze me afsluiten. Ik krijg een gedeelte van mijn geld terug. Heel jammer, voor mij was Pandora de reden dat ik een Squeezebox kocht.
warna oosterbaan

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2007, 20:44 

Ik vernam vandaag het "tragische" nieuws ook uit de slimdevices fora.

Ik heb nog 21 dagen over van mijn 90 dagen trial ivm de aanschaf van een Squeezebox 3 en Pandora werkt nog altijd, ondanks dat ik geregistreerd heb met een .nl adres.

Ach ja, hoe dan ook het is uitstel van executie. Triest uiteraard, als je ziet wat er wereldwijd aan extra CD's wordt verkocht doordat mensen via Pandora nieuwe muziek hebben leren kennen.

Maar ja, we moeten ons maar weer schikken naar VS-regels, verhuizen is geen optie!

Berichtenonderwerp: Pandora-einde
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2007, 21:31 

Ook ik ben er vandaag uitgegooid, weliswaar met een zeer vriendelijke mail, maar het blijft droevig dat ze blijkbaar geen zaken kunnen doen met de stemra/buma/brein-maffia.

Weet iemand of ze alleen klanten verwijderd hebben die met een creditcard op een nederlands adres hebben betaald (niet slim van mij), of een steekproef op ip-adressen hebben gehouden. of alle gebruikers met een nederlands ip-adres hebben gewipt?
(ik heb die vraag ook aan Pandora gesteld, maar ik weet niet of ik daar een oprecht antwoord op krijg).

Marcel

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2007, 13:36 

Komt erop neer dat alle Nederlandse IP adressen inderdaad geblokkeerd worden. Enige manier om toch nog te kunnen luisteren lijkt via een zogenaamde proxy server. Hoe dat precies in z'n werk gaat kan je vinden op internet. Hoe dat zou moeten gaan met een Squeezebox weet ik niet. Misschien dat de pc waar SlimServer op draait moet inloggen via zo'n proxy?

[edit]
In SlimServer beheer staat bij "Home / Server Settings / Network" het veldje "WEB PROXY"

"You can specify the IP address and port for an HTTP/Web proxy to use when SlimServer connects to servers outside your local network. Use the format xx.xx.xx.xx:yyyy where xx.xx.xx.xx is the IP address of the proxy, and yyyy is the port number. Leave this field blank of you don't use a HTTP web proxy."

Hier dus een US server adres invullen om niet herkend te worden.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07 Mei 2007, 21:34 

Op de Squeezebox kun je ook een proxy instellen:
1. Log in op je account bij www.squeezenetwork.com
2. Kies Players in het menu
3. Klik op Settings achter je squeezebox player
4. Klik op de tab Network

Maar volgens sommige forums laat Pandora zich ook op deze wijze niet om de tuin leiden.

Marcel

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2007, 14:12 

Marcel schreef:
Op de Squeezebox kun je ook een proxy instellen:...
Marcel

Enig idee of dit ook met een Sonos kan?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2008, 20:13 

Als je je registreert op pandora . com en een registered gebruiker wordt à ongeveer $36 dan kun je ook gewoon vanaf buiten de VS gebruik maken van Pandora. Het werkt in ieder geval prima hier en komt o.a. door het feit dat via squeezenetwork het ip niet aan pandora wordt doorgegeven.
Dit is bevestigd in een post van me op het slimdevices forum.
Wel wordt gezegd dat ze verwachten dat er in de toekomst van ze kan worden verlangt dat ze wel IP nummer doorgeven. Dat zou het einde betekenen van de mogelijkheid te luisteren naar Pandora over de Squeezebox.

Hoe registreer je je op Pandora aangezien je niet tot dit stuk van de website komt door de ip nummer blokkering?
1. Maak gebruik van een public webproxy server
2. Gebruik Hotspot shield. Gratis in gebruik en werkt prima. Indien geinstalleerd kun je pandora . com ook weer gewoon gebruiken vanuit de browser.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 21 Feb 2008, 20:14 

De URL van Hotshield is http://www.hotspotshield.com/launch/

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 18 Sep 2008, 08:50 

Jammer bij mij krijg ik het nog niet aan de praat. Had al een gratis Pandora account en kan ook via hotspotshield via pc er naar luisteren.
In Squeezenetwork kan ik ook login opgeven etc (land USA). Maar dan krijg ik toch op Squeezebox foutmelding dat er geen toegang is buiten USA.

Hoe moet ik dat oplossen?? Hartelijk dank voor alle tips.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00