WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 11 Dec 2018, 13:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009, 11:35 

(tijdelijk) verdwijnen van radiozenders

Via internet zijn veel radiostations te beluisteren. Van de meeste stations is de kbps zo laag dat de kwaliteit niet om aan te horen is. Er zijn echter gelukkig enkele goede uitzonderingen. In mijn geval de klassieke zenders zoals AVRO klassiek Baroque, Concertzender Oude Muziek en IranianRadio (klassieke Persische muziek met een behoorlijke kbps.
Wat mij opvalt is dat deze zenders die ik vrijwel dagelijks beluister soms een tijdje niet meer te bereiken zijn. De tekst van de zenders blijft wel zichtbaar, maar een verbinding kan - tijdelijk - niet tot stand worden gebracht. Soms biedt het opnieuw instellen van de Logitech controller soelaas of het opnieuw opstarten van de NAS/Squeezebox, maar meestal moet ik lijdzaam wachten tot ik plotseling weer verbinding krijg.

Heeft iemand dezelfde ervaring en misschien een tip om deze favoriete zenders ongestuurd te kunnnen blijven beluisteren?

Berichtenonderwerp: oplossing
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2009, 13:40 

Hoi, luister jij toevallig met 'n ADSl verbinding?

Theo

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2009, 13:36 

Ik heb dit probleem ook gehad, m.n. na opgrade naar 7.4.1 van squeezeserver werkte een van mijn lievelingskanalen niet meer. Ik heb geen echte verklaring maar wel een work-around gevonden door niet via squeeze menu naar het station te gaan maar via de lijst http://www.listenlive.eu/ bij het betreffende station een 'right-click' te doen en copy link location. Dit paste je dan vervolgens via je browser in de squeezbox server / hoofdmenu / internetradio / url instellen

succes

melsius

A. Ras schreef:
(tijdelijk) verdwijnen van radiozenders

Via internet zijn veel radiostations te beluisteren. Van de meeste stations is de kbps zo laag dat de kwaliteit niet om aan te horen is. Er zijn echter gelukkig enkele goede uitzonderingen. In mijn geval de klassieke zenders zoals AVRO klassiek Baroque, Concertzender Oude Muziek en IranianRadio (klassieke Persische muziek met een behoorlijke kbps.
Wat mij opvalt is dat deze zenders die ik vrijwel dagelijks beluister soms een tijdje niet meer te bereiken zijn. De tekst van de zenders blijft wel zichtbaar, maar een verbinding kan - tijdelijk - niet tot stand worden gebracht. Soms biedt het opnieuw instellen van de Logitech controller soelaas of het opnieuw opstarten van de NAS/Squeezebox, maar meestal moet ik lijdzaam wachten tot ik plotseling weer verbinding krijg.

Heeft iemand dezelfde ervaring en misschien een tip om deze favoriete zenders ongestuurd te kunnnen blijven beluisteren?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00