WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 25 Sep 2018, 00:50

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 11:21 

Ik wil de optie Internetradio van mijn Squeezebox server gebruiken (de SB server versie 7.5.1 - r30836 draait op een Synology DS209+II, ik gebuik een Logitech Transporter voor streaming). Als ik een station kies (gewoon Nederlands, b.v. BNR of 538) dan zie ik op mijn scherm het station starten. Het loopt dan 5 tot maximaal 15 seconden en daarna stopt het station. Ik hoor ook geen geluid uit mijn luidsprekers. :(

Als ik de url van een radiostation toevoeg in URL instellen onder Internetradio gebeurt precies hetzelfde. :?

Ik heb geen flauw idee waar het probleem zit, wellicht weet iemand hier de oplossing? Alvast hartstikke bedankt!

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 13:11 

Zelfde ooit ervaren.
Waar het op lijkt is dat internet radio een url gebruikt die niet lekker werkt. In iedergeval voor meerdere Nederlandse stations.

Voorbeeldje met Radio 538

Via internet radio (werkt dus niet goed):
opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s6712&formats=aac,ogg,mp3,wma,wmvoice &partnerId=16&serial=*****

Met de radio time app (werkt wel):
opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s6712&username=*****&partnerId=16

Met de radio time app (welke dus op basis van dezelfde radio service werkt) krijg je net een iets andere url en die werkt wel.
Gaat nog steeds om dezelfde station, id is gelijk.
Als je via mysqueezebox.com werkt krijg je zowel bij internet radio als bij de radio time app de 2de url en werkt het dus op beide plaatsen goed.

Heb dit probleem toen ook op het slimdevices en logitech forum geplaatst maar nooit een reactie op gekregen.

Zelf heb ik ook een synology NAS in gebruik met de 7.5.1. Vroeger had ik hier geen last van. Alleen moeilijk te bepalen of dit door de squeezebox versie komt of door radiotime. Mogelijk speelt het probleem alleen met de Synology versie (nooit getest of het met 7.5.1 op de PC niet speelt).

Dus voorlopige oplossing, gebruik de radiotime app.

Rob

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 17:59 

Rob, bedankt voor de reactie.

Ik heb je advies gevolgd. Dus RadioTime geinstalleerd, mijzelf aangemeld en de app geactiveerd. Kan nu in Squeezebox Server onder Menu "Mijn Toepassingen" Radio Time vinden en zenders zoeken. Echter eilaas, doet precies hetzelfde. Start de zender keurig op, maar na een aantal seconden valt deze weg (laat ook geen enkel geluid horen). Er is dus iets raars aan de hand, want Squeezebox Server laat gedurende die paar seconden wel het logo zien van de zender, maar ook dat logo valt daarna weg. :? :?

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 18:21 

Net even snel getest, maar zowel bnr als 538 werken bij mij via de radio time app (via internetradio alleen bnr, 538 niet, zoals ik eerder beschreef).
Met welk station heb je nu problemen?

En werkt het als onderstaande als fav. toevoeg (**** vervangen door je id bij radiotime)
opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s6712&username=*****&partnerId=16

Dat er eerst een logo staat en dan verdwijnt is geen vreemd verschijnsel. Volgens mij staat er eerst het logo middels de keuze die je gedaan hebt. Vervolgens als er wat data binnenkomt word het logo gebruikt die in de stream zit. Bij problemen kan je dan dus ook geen logo krijgen.
BNR bijvoorbeeld heeft verschillende logo's. En zie dus bij mij ook niet altijd dezelfde.

Heb je alleen met deze Nederlandse stations problemen of zijn andere stations ook een probleem? Kan je squeezebox wel naar buiten communiceren.

En heb je niet andere zaken draaien die teveel van je lijn gebruiken (downloads) waardoor het niet meer werkt.

Rob

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 18:31 

Hoi Rob....je url heb ik toegevoegd aan favorieten (met wijziging in mijn id)...gebeurt precies hetzelfde, start op en laat naam, gespeeld nummer en logo zien maar na 10 minuten valt dit allemaal weg.

Ik heb andere stations geprobeerd, maar overal hetzelfde probleem. Er draaien geen downloads, dus dat kan het probleem niet zijn. Hoe kan ik controleren of Squeezebox Server "naar buiten" kan communiceren? Want iets dergelijks zou het kunnen zijn, dat er geprobeerd wordt om een verbinding te maken maar dat dit niet lukt.

Zie attached de screendump van deel Squeezebox gedurende die eerste 10 seconden (tot dat dat wegvalt)...

Bijlagen:
Bestandscommentaar: screendump deel Squeezebox server
Squeeze.JPG
Squeeze.JPG [ 15.14 KiB | 5598 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 19:07 

Belangrijk is dat je squeezebox een ip nummer in de juiste reeks gebruikt volgens jouw netwerk configuratie en dat hij ook de juiste gateway en dns gebruikt.
Dus als je iets met handmatig instellen van ip adressen hebt gedaan is het belangrijk dat toen ook de juiste gateway en dns is opgegeven (normaal het ip van je router).
Als je met je transporter/classic werkt zit er niet zo veel informatie in de menu's.
Werk je met de duet of touch kan je onder instelling/geavanceerd/diagnostiche gegevens kijken. Daar zie je onder andere of hij myscqueezebox.com kan benaderen en kan pingen.
Met de transporter/classic zou je dus ook even kunnen proberen om met mysqueezebox.com te gaan werken (instellingen/muziekbron/mysqueezebox.com). Houd er wel rekening mee dat die op 7.5.2 werkt en dat dan als eerste even de firmware word bijgewerkt (omdat je 7.5.1 op je NAS gebruikt).
En werkt het op iedere squeezebox niet, want heb je niet toevallig een duet en een transporter?

Rob

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 20:50 

Rob, denk dat je met je netwerk opmerkingen de vinger op de juiste plek legt, de zere plek dan wel. Mijn Transporter is (mede om aan voldoende bandbreedte te kunnen komen voor 24bits/96Khz)) aangesloten via een bridge aan mijn router. Dus bekabeld een Netgear aan mijn router en een Netgear bekabeld aan mijn Transporter en tussen die 2 Netgears een 5Ghz 300Mb draadloze verbinding. En dat werkt met streamen vanaf mijn Synology prima. Maar wellicht juist door die bridgeconstructie kan mijn Transporter geen verbinding maken met MySqueezebox.com. Probeert het wel, als ik jouw instructies opvolg, maar geeft dan op display aan dat dat niet lukt. "kan de server niet vinden".

Ik heb ook voor alle zekerheid SB server 7.5.2 op mijn PC geplaatst, maar ook daarmee geen internetradio op de Transporter te krijgen.

Ik denk dat ik maar eerst ga checken of die Netgear bridge het probleem is. Dit door een lange ethernetkabel te trekken van mijn Transporter naar mijn router. Als dan internetradio wel werkt, dan ben ik een heel stuk verder.

Alvast heel erg bedankt voor je hulp, ik laat weten of hiermee wel/niet de oplossing is gevonden....Peter... :)

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2011, 20:58 

Laatste opmerking: ik heb geen Duet of andere SB, maar bedacht mij plotseling dat we vroeger (nou ja, vroeger :) ) Softsqueeze hadden. Die gedownload en samen met de net op mijn PC gezette Squeezebox server 7.5.2 werkt internetradio als een zonnetje op mijn PC. Dus het probleem ligt duidelijk bij de verbinding tussen Transporter en internet.

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2011, 13:26 

Bij deze mijn ervaring met het slecht funktioneren van SB server 7.5.3
Waarschijnlijk een heel ander probleem, maar wellicht heb je er iets aan:
Ik gebruik mijn Mijn Squeezebox Classic voornamelijk als internet radio en sporadisch om bestanden van mijn pc ( windows xp) af te spelen. De Squeezebox is draadloos aangesloten op een kpn modem.
Mijn pc is bedraad aangesloten op het kpn modem. De squeezebox heeft altijd probleemloos op alle fronten gefunktioneerd, maar de laatste tijd had ik grote problemen met het afspelen van bestanden van mijn pc. Ik gebruik alleen .wav bestanden geripped van cd's en soms ook .wav bestanden met een resolutie van 24bit-96kHz. Zoals gezegd heeft dit altijd prima gewerkt. Na een update van de Squeezebox Server-software naar 7.5.3 ging echter alles mis.!
Bij het omschakelen van network naar server ging de Squeezebox nieuwe firmware laden. Dit gebeurde ook als ik weer terugschakelde naar network. Als ik bestanden probeerde af te spelen van mijn pc, reageerde de Squeezebox erg traag en de muziek begon ook af en toe te stotteren. Bij de 24bit-96kHz bestanden was ik helemaal kansloos.
Rik van WifiMedia heeft mij geadviseerd om SB server 7.6.0 te installeren.

http://downloads.slimdevices.com/nightl ... -32248.exe

Hierna waren alle problemen verholpen.
Wel moest ik de buffertijd verhogen naar 6s om ook de 24bit-96kHz wav-bestanden stottervrij te kunnen afspelen.

mvg
Bertels

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2011, 14:14 

BERTELS schreef:
Bij deze mijn ervaring met het slecht funktioneren van SB server 7.5.3
Waarschijnlijk een heel ander probleem, maar wellicht heb je er iets aan:

Rik van WifiMedia heeft mij geadviseerd om SB server 7.6.0 te installeren.

http://downloads.slimdevices.com/nightl ... -32248.exe

Hierna waren alle problemen verholpen.
Wel moest ik de buffertijd verhogen naar 6s om ook de 24bit-96kHz wav-bestanden stottervrij te kunnen afspelen.

mvg
Bertels

Thanks! Ik heb 7.6.0 gedownload en op mijn PC gezet, maar hou hetzelfde probleem. Internet radio niet afspeelbaar :( . Maar aangezien ik ook bufferproblemen merk met 24bit/96kHz, kan je mij laten weten waar ik die buffertijd kan verhogen? Ik heb de instellingen doorgespit in SqueezeboxServer, maar kan nergens een instelling vinden die hierop lijkt.

Bedankt!

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2011, 19:01 

De buffertijd heb ik niet aangepast in de Squeezebox Server, maar in mijn account op mysqueezebox.com --> Player --> Network.
Hier staat o.a. het item Radio Station Buffer Seconds.
Na het verhogen van de default waarde van 3s naar 6s kon ik de 24/96 bestanden probleemloos afspelen.

Internet-radio luister ik overigens niet via Squeezebox Server, maar via mysqueezebox.com en dat werkt goed.

gr.
Bertels

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00