WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 21 Okt 2018, 23:24

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2007, 11:14 

davek schreef:
ja dat klopt het moet zijn mms://84.87.14.17:3690

Nu werkt het wel op de squeezebox.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2007, 23:09 

De soundbridge lijkt de stream (mms://84.87.14.17:3690) ook goed te kunnen verwerken.
Alleen momenteel lijkt er wel een capaciteits probleem aan de zend kant. Na even spelen begint de soundbridge weer opnieuw te bufferen.
Ook als ik MediaPlayer gebruik zie ik dit zelfde verschijnsel.
Aangezien mijn internetlijn momenteel voor niets anders gebruikt wordt lijkt het de verzendende kant. Mogelijk dat daar de lijn volloopt?

Rob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2007, 23:31 

nou mijn oom heb hem nu 15 uur lang getest en daar heb hij de hele tijd staan draaien zonder 1 buffering dus ik weet niet van welke kant het komt

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007, 01:05 

De stream komt hier in ieder geval te langzaam binnen. Het vullen van de buffer gaat ook veel trager dan bij alle andere zenders (te traag dus).
Net nog meerdere stations geluisterd terwijl ik in bad zat (ook daar heb ik streaming audio) en met geen enkel station een probleem wat snelheid, iets wat ik normaal ook nooit heb. Nog even de lijnsnelheid getest en ik haal ook gewoon mijn maximale snelheid van de lijn (zoals ik al verwachte). Kan ook rustig meerdere streams tegelijk ontvangen.

Probleem zit mogelijk ook in de manier van uitzenden. Zaken als unicast of multicast. Upstream heb je normaal maar een beperkte bandbreedte bij je provider. En als met unicast wordt gewerkt zit de lijn snel vol. Je hebt dan voor iedere luisteraar extra bandbreedte nodig (ter grote van je stream). Met multicast technieken verstuur je de stroom in 1 keer naar meerdere clients. Met de test bij je oom was hij mogelijk de eerste client en daarvoor was nog voldoende bandbreedte. En bij extra clients loopt het dan vol. En dan is het afhankelijk van de prioriteits afhandeling van de software welke client nog goed gaat.

Rob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007, 10:20 

nou ik doe niet moeilijk met clienten ik stuur het rechtstreeks het internet op :?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007, 18:31 

Maar waarmee stream je naar het internet.
Eerder is gesproken over SAM Broadcaster.
Als je deze gebruikt om ook streams over het internet te versturen kan je waarschijnlijk nog wel wat problemen verwachten want daar is de applicatie niet voor bedoeld. De applicatie is wel goed voor het maken van een stream maar niet voor de distributie over het internet. Daarvoor het je een streaming server nodig. SAM verzend de stream dan naar de streaming server welke dan voor verdere distributie zorgt.

In de handleiding van SAM (ik heb even gekeken op http://www.spacialaudio.com/products/sa ... rinted.htm ) staat bijvoorbeeld:

Setting SAM to Broadcast over the Internet

Set up a streaming server (SHOUTcast, LIVE365, Icecast, Windows Media, etc.).
Note: If you need a streaming server, we recommend AudioRealm stream hosting .

Create an Encoder to stream to the server.

Create a relay for each streaming server to grab statistics from the servers. This will also cause your station to appear on AudioRealm.com and other station listing sites.

Rob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007, 18:47 

ja maar ik ben 16 en dit is alleen om te spelen en die stream servers zijn niet te betalen en die wma kan niet via een stream server lopen alleen de mp3 en aac

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007, 19:08 

Citeer:
ja maar ik ben 16 en dit is alleen om te spelen

Ik had juist begrepen dat het een test was om Arthur verder te helpen.

Citeer:
en die wma kan niet via een stream server lopen

Ook voor wma kan het via een server lopen. Er zijn opties voor Pull (waar hij nu als het goed is op staat) en Push.
Push moet dan gebruikt worden. Maar daar heb je natuurlijk alleen wat aan als je ook een streaming server hebt.

Rob

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007, 19:53 

ook maar het was ook voor mij zelf

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00