WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 25 Sep 2017, 07:59

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012, 13:03 
Offline

Lid geworden op: 14 Mar 2012, 20:42
Berichten: 6
Hallo,

Na de aanschaf van een ReadyNAS Duo met tweemaal 1,5 TB ben ik aan het uitvogelen hoe ik deze wil configureren, maar dat lukt me nog niet zo goed.
Heb namelijk een klein beetje moeite met de Engelse handleiding..
Ik vind het zonde om 1 van beide schijven volledig te reserveren voor backups.

Het liefst wil ik het ongeveer als volgt:
1 maal 500 GB reserveren voor backups
1 maal 500 GB (op de andere schijf) met persoonlijke data waar de backups van gemaakt moeten worden.
Resterend deel voor van alles waar geen backup van gemaakt hoeft te worden.

Het lukt me maar niet om partities te maken..

Hoe kan ik dat het beste doen en met welke configuratie?

Alvast bedankt,

Chris


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2012, 20:50 
Offline

Lid geworden op: 14 Mar 2012, 20:42
Berichten: 6
Eehh...
Ik heb net iemand gesproken die mij verteld dat dat wat ik wil niet mogelijk is.
Toch begrijp ik dat niet.
In deze beschrijving staat volgens mij iets anders:
http://dl.dropbox.com/u/15972977/RAIDiator4-1_SW_en_06Dec11.pdf
Op pagina 16 wordt namelijk beschreven dat een Volume iets anders is dan een schijf (dat wist ik natuurlijk al).
Op pagina 20 staat hoe ik een Volume kan creëren.
En daarna staat de mogelijkheid om een schijf aan een Volume toe te voegen.

In mijn ogen betekent dat dat ik met mijn 2 schijven makkelijk 3 volumes kan creëren.
En dat is dus exact wat ik wil.

Is dit nu mogelijk of niet?

Chris

Edit:
Volgens mij moet ik eerst het aangemaakte volume verwijderen, maar ook dat lukt niet:
Als ik op de knop "Volume verwijderen" druk
Afbeelding

Dan vraagt hij bevestiging door deze tekst in te typen:
Afbeelding

Vervolgens geeft hij geen bevestiging dat het volume is verwijderd, maar hij reageert niet meer op de knop "Volume verwijderen".
De knop "Volume toevoegen" is nog steeds nergens te zien.
Als ik mijn browser opnieuw opstart is de knop "Volume verwijderen" er nog steeds;
Sterker nog: Hij reageert weer exact hetzelfde als de eerste afbeelding.

Bovenstaande gebeurt ook na Factory reset.
Snap er geen snars van..

Iemand suggesties??

Chris


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2012, 10:04 
Offline
Admin

Lid geworden op: 03 Mar 2009, 15:48
Berichten: 340
Locatie: Arnhem
Citeer:
En daarna staat de mogelijkheid om een schijf aan een Volume toe te voegen.


Dit houd volgens mij in dat je een bestaand volume kan uitbreiden. Denk aan van 2 naar 3 schijven gaan (van RAID 1 naar 5) of van een 1 schijfs volume naar een 2 schijfs volume(van 1 schijf naar 2 schijven in raid 1).

Voor zo ver ik weet kan je de volumes of schijven niet partitioneren op een ReadyNAS, Synology kan dit wel en is een van de enige?

Je kan altijd even bellen met de ReadyNAS support in nederland:
Netherlands (Nederland) 020 721 9080
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/984


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2012, 20:44 
Offline

Lid geworden op: 14 Mar 2012, 20:42
Berichten: 6
Beste WifiTom,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb vrijdagochtend even gebeld en de dame aan de telefoon vertelde dat het niet mogelijk was om partities te maken, maar bij navraag aan haar collega bleek dat het wel mogelijk was, maar wisten ze niet precies hoe.
Ze zouden het navragen bij de tweedelijns support afdeling en daar zou ik per email reactie op krijgen.
Dat hebben ze nog niet gedaan, maar ik houd jullie op de hoogte als ik wat hoor.

Iemand bekend met de gemiddelde reactietijd van Netgear Support?

Groeten Chris


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2012, 23:47 
Offline
Admin

Lid geworden op: 03 Mar 2009, 15:48
Berichten: 340
Locatie: Arnhem
Binnen 24-72 uur zal je wel een antwoord hebben al loopt dit misschien wat vertraging op i.v.m. koninginnedag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2012, 13:02 
Offline

Lid geworden op: 14 Mar 2012, 20:42
Berichten: 6
Pffff..... Nou dat was me wat..
Ik ben heb afgelopen weken al die tijd contact gehad met Netgear en afgelopen vrijdag was het eindelijk zover..
Ik zal jullie alle details besparen, maar de eerste contacten met Support Level 1 en 2 was werkelijk slecht te noemen en werd ik niet serieus genomen.
Na een goed beargumenteerde klacht bij de manager van Netgear NL werd ik plots in contact gebracht met Maarten van L2 Support en hij heeft mij verder geholpen.
Het blijkt dat er ergens in mijn NAS iets mis is waardoor ik zelf geen volumes kan verwijderen.
L3 Support (!!) kon dat wel bij mij doen en sindsdien functioneert alles zoals ik wil (behalve SABNZBd, maar dat terzijde).
Maarten bedankt!!

Groeten Chris


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kan geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.