WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 16 Okt 2017, 23:59

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2013, 17:19 

Ik heb een maand of 3 geleden deze DAC gekocht en in eerste instantie gebruikt op 2 verschillende Windows notebooks met een hoofdtelefoon. Werkte prima, fantastisch geluid. Nu heb ik hem tussen mijn Mac mini (2011, Mac OS 10.7.5) en mijn AVI ADM 9.1T actieve speakers met ingebouwde DAC gezet, uiteraard op de analoge ingang. Gewoon om te kijken of dat nog kwaliteitswinst oplevert. Nieuwe Audioquest kabel gekocht (3,5 mm jack --> RCA).

Helaas, ik krijg het niet werkend. De Meridian wordt gewoon herkend, is zichtbaar in de 'Geluid' en 'Audio/MIDI setup' functies, maar hoe ik het ook instel, hij blijft de muziek via de ingebouwde speakers van de Mac afspelen. Wie kan mij helpen?

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2013, 00:25 

Ik neem aan dat je met geluid bedoeld het geluids in en uitvoer paneeltje bedoeld in de systeemvoorkeuren.
Gebruik je soms een andere speler dan itunes?
Als ik bv. aan het editen ben in adobe audition, kan ik namelijk ook kiezen naar welke geluidskaart ik luister ongeacht de systeem instellingen. Misschien dat het bij mij player ook zo is.
en anders eens naar de site gaan om te zien of er recentere mac software is voor die dac.

En heb je ook hier al gekeken? http://www.meridian-audio.com/en/collec ... 4/support/

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2013, 13:23 

Inmiddels ben ik erachter en werkt het allemaal wél. Wat was er aan de hand? Het probleem zat in Squeezeplay, wat ik gebruik omdat ik van een Squeezebox kom en al mijn muziek in flac heb. Ik vond het volgende: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?96328-ANNOUNCE-SqueezePlay-for-Mac-OSX waaruit bleek dat je in de versie die ik gebruikte het output device niet kunt selecteren. Ik heb vervolgens versie 7.8.0r247 geïnstalleerd en toen werkte het meteen. Dus de XML-file 'environment.plist' hoefde ik niet te creëren of aan te passen.

Probleem opgelost!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00