WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 17 Dec 2017, 10:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 777 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 148 49 50 51 52
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 Okt 2016, 20:38 

Hallo MCIM gebruikers,

Ik heb Moviemeter weer werkend, versie 1.10.0.16 online gezet met de volgende wijziging.
Bij de instellingen van MCIM nu keuze voor Duits via TheMovieDB.
Check even of je instellingen nog goed staan voor je veel films in gaat lezen, zou een beetje jammer zijn als films in gaat lezen in een taal die je niet zou willen. Just in case...

En maak voordat je deze versie installeert een backup van de MCIM database in de MCIM\db directory.
Het is natuurlijk altijd aan te raden regelmatig een backup te maken.

Zijn er nog problemen vertel het en ik zal er naar kijken zoals altijd.

En na 6 Jaar MCIM .....doet ie het nog steeds... ;D

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2016, 20:55 

Hallo MCIM gebruikers,

Ik heb nog een paar kleine bugs gefixed in versie 1.10.0.17 en deze online gezet met de volgende wijziging.
1. Opslaan van films tijdens import kon mis gaan door missen van IMDB informatie bij moviemeter films.
2. In de Engelse taal waren bepaalde instellingen niet goed te gebruiken door overlap.

Check even of je instellingen nog goed staan voor je veel films in gaat lezen, zou een beetje jammer zijn als films in gaat lezen in een taal die je niet zou willen. Just in case...

En maak voordat je deze versie installeert een backup van de MCIM database in de MCIM\db directory.
Het is natuurlijk altijd aan te raden regelmatig een backup te maken.

Zijn er nog problemen vertel het en ik zal er naar kijken zoals altijd.

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 14 Nov 2016, 22:00 

Hi Loadercoder

Ik loop tegen een probleempje aan. Ik had de versie 1.10.0.14 draaiende. Omdat het wat problemen gaf die jij ook vermeldde wilde ik gaan upgraden.

Heb eerst een backup gemaakt van de MCIM.db3 database, daarna de 1.10.0.14 versie van de PC gehaald en daarna de MCIM versie 1.10.0.17 geinstalleerd.

Na het starten vd nieuwe versie kreeg ik de popup met "Bijwerken MCIM Database".

Ik had al een copy gemaakt van de MCIM.db3 dus heb ik op de 'Ja' button geklikt om bij te werken.

Gelijk kreeg ik weer een popup met "Fout bijwerken MCIM database"".

Heb daarna de 1.10.0.17 van mijn PC (Windows 10) afgehaald, opniew geinstalleerd en opnieuw het proces doorlopen maar blijf de popups krijgen en kom niet verder, krijg het programma dus niet meer werkende.

Hoe kan ik dit oplossen want ik ben een fan van het gebruik van MCIM. Hoor graag van je.

Bijlagen:
Fout tijdens bijwerken MCIM Database.jpg
Fout tijdens bijwerken MCIM Database.jpg [ 26.16 KiB | 4720 keer bekeken ]
Bijwerken MCIM Database.jpg
Bijwerken MCIM Database.jpg [ 32.65 KiB | 4720 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2016, 07:50 

Hallo arien klomp,

Dat is inderdaad een probleempje. Het gemakelijkste is als ik een kopie van je database zou krijgen dan kan zien waar de problemen ontstaan.
Ik zou deze dan mogelijk kunnen repareren en hierna kan je er weer mee verder.

Ik stuur je even een PM met de details.

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 01 Jan 2017, 13:35 

Hallo MCIM gebruikers,

Voor een ieder de beste wensen en natuurlijk een goede gezondheid toegewenst.

Het is weer zover, de licentie is verlopen maar geen nood de nieuwe staat al weer klaar. Al heb je natuurlijk veel leukere dingen te doen dan vandaag met MCIM spelen. ;-)

De licentie is geldig tot 01-04-2017

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2017, 21:07 

Hallo Loadercoder! Superhandig zo'n permanente licentie. Alleen moet je nu zelf wel het laatste versienieuws in de gaten houden :|
Nu heb ik het volgende aan de hand hier: Opeens loopt het aanvullen van mijn filmverzameling niet meer goed. Ik werk in versie 1.10.0.20 64 bit - tot nu toe probleemloos.
Als ik een film toevoeg heb en wil vervolgens een achtergrond aanmaken met 'Maak Achtergrond', dan zegt hij keurig: 'bezig met aanmaken interface', maar zonder resultaat.
Ook als ik het doe met 'Maak Interface', dan zegt hij dat hij bezig is en dat blijft zo (Filmnaam -> Bezig.). Wel komt er dan toch een melding dat het aanmaken van de geselecteerde items gereed is, maar dat is niet (helemaal) waar: Op de Dune zie ik wel een lege map met de filmnaam, maar geen pictogram, dus de film opvragen en opstarten gaat niet.
Heb jij misschien een oplossing?
Hartelijke groet, Paul.

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2017, 21:01 

Halo Stip56,

Sorry voor de wat late reactie van mijn kant, zit hier niet elke dag te kijken.

Meestal komen dergelijk dingen door media bestanden die niet 100% in orde zijn zodat de media informatie niet uit het bestand gehaald kunnen worden.
Wat je zou kunnen proberen om via maak interface eens een film te selecteren en daar de interface van te laten maken.
En mocht de eerste het gelijk niet goed doen, dan de volgende om te proberen.

Blijft het probleem zich voordoen laat het even weten, dan kan ik er even naar kijken.

Groeten, Laodercoder

BerichtGeplaatst: 29 Mar 2017, 16:24 

Heb laatst weer wat zitten proberen, maar nog steeds geen resultaat.
Of ik het nu doe middels 'Maak achtergrond' of 'Maak interface', er komt geen pictogram in de interface. De aangemaakte map met de filmnaam in de Dune is leeg.

Ik heb wel gezien dat er in de programma-map van MCIM een aantal logfiles staan. Daar staat een paar keer in: "Error generating interface: Er is een algemene fout opgetreden in GDI+".

Kan je hier iets mee?
Hartelijke groet, Paul.

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2017, 21:47 

Hallo Stip56,

Dit klinkt als iets wat ik heel lang geleden een keer gezien heb. Volgens mij was het toen dat de 32bits versie niet werkte op een een 64bits omgeving.
Heb je een update gedaan en wellicht de 32bit versie gedownload en geinstalleerd?

Mocht je er niet uitkomen kan ik ook even remote meekijken. Wellicht dat we samen tot een oplossing komen.

Groeten Loadercoder

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2017, 21:48 

Hallo MCIM gebruikers,

Er staat weer een nieuwe licentie klaar, die is bruikbaar tot 01-07-2017.

Veel plezier er mee.

Loadercoder

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 20:26 

Dag Loadercoder. Als ik een film toevoeg in dvd-formaat, dan ging ik vroeger gewoon naar de map met de film of VIDEO_TS. Nu gaat dat niet meer en moet ik naar een bestand in die videomap gaan. Momenteel kan ik geen enkele film in het dvd-formaat via MCIM meer openen. Wat is er veranderd?

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 20:44 

Hallo Orlik,

Ik heb even gekeken en bij het Importeren via internet dien je inderdaad een video bestand aan te geven. Bij het zoeken naar video bestanden kan je wel een directory op geven.
Dit heb ik net geprobeerd maar levert op mijn systeem een crash op. Overigens is hier in tijden al niks meer aan veranderd. Zal deze crash even nakijken want dat is wel vervelend.

Groeten Loadercoder

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 777 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 148 49 50 51 52

Alle tijden zijn UTC+01:00