WifiMedia

Het Nederlandstalige Streaming Media Forum!
Het is momenteel 19 Sep 2018, 11:04

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hallo!
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2009, 08:48 

Hallo mensen,

Ik heb aan WifiBob gevraagd of het misschien een goed plan was om een hoekje speciaal voor Applegebruikers te maken. En zoals je ziet heeft ie het voorstel ingekopt.

Hier mijn vragen:
ik werk met een MacBook en een synology nas. In Itunes heb ik het artwork keurig op orde, maar in mijn squeezbox duet zie ik lang niet alle hoesjes voorbijtrekken. Dingen die ik doe zijn de afbeeldingen in de muziekfiles plakken, en dan dan vaak ook nog een aparte afbeelding in een map stoppen. Wat is nou de beste weg?

Oh ja, mijn playlists zie ik ook nergens!
Draai squeezecenter op de nas, en daar staat ook de gekopieerde itunes map van mijn macbook.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009, 21:40 

Hoi
Je artwork in itunes werkt op een andere wat afwijkende manier. Als je muziek toevoegt in itunes dan haalt hij wel het artwork uit de mp3tag maar slaat het op in een directory die iets van itunes artwork heet (je ziet dat ook staan als "albumillustraties ophalen" als hij bezig is. Als je dus muziek zonder artwork in itunes zet en dan pas er covers inplakt of ophaalt via albumillustraties ophalen (uit het itunes menu) heb je de plaatjes alleen in itunes maar daar kan je squeezecenter dan niets mee.

Voor squeezecenter kun je je plaatjes als los jpgtje neerzetten of in de mp3tag zetten. Als je dat laatste doet kan itunes er ook wat mee dus dat heeft de voorkeur.
Om je mp3 tags op orde te krijgen heb je voor de mac een prachtig programma dat heet Jaikoz. Het is niet gratis maar ook niet duur en werkt echt helemaal super.
Je kunt dan je tags goed laten maken (automatisch) voordat je muziek in itunes zet en dat laatste kan hij ook automatisch als je dat wilt.

Maar wat jij zegt dat je de covers in de mp3 files plakt dus ik neem aan in de tag dan zou squeezecenter ze echt moeten zien hoor!

Over playlist kan ik niets zeggen dat gebruik ik nooit. Ik heb zelf de muziek op een externe harde schijf aan de macbook en zet alleen verwijzingen in itunes. En een kopie van de muziek op de nas. Maar dat komt denk ik uiteindelijk voor de nas op hetzelfde neer vergeleken met wat jij doet.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009, 22:00 

Gelukkig, er is nog een mac gebruiker op dit forum (of niet?)
Ik heb dat jaikoz even bekeken, en het kan wel veel denk ik. Maar waarom hiermee en niet gewoon met iTunes?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009, 22:16 

Je kunt het ook in itunes doen maar als je daar dus artwork in plakt zie squeezecenter het niet. En in itunes kun je lang niet alle tags aanpassen. En wat ook erg lastig is is als je dingen die slecht getagged zijn in itunes zet dan worden ze verspreidt neergezet en mis je soms een nummer over het hoofd bij het in orde maken. Jaikoz kan ook tags ophalen van compleet tag/loze muziek. En bij itunes moet je het zelf intikken. Bij jaikoz geef je een opdracht en dan gaat hij automatisch alle tags goedzetten (je kiest bij voorkeuren welke hij moet invullen of welke alleen als ze leeg zijn etc...). En je kunt het naderhand of ook alleen als het heel weinig is handmatig aanpassen. Dat gaat helemaal met copy paste alsof je in een excelsheet aan het werk ben.
Ik zou het eens proberen. Gewoon downloaden dan kan je het tijdje proberen voor beperkt aantal nummers tegelijk geloof ik. Als je dan appeltje 1 doet (staat ook in het menu) gaat hij volautomatisch aan de slag.
Je kunt nog eerst correct local, local artwork doen als je plaatjes al in directory heb staan. Dan worden ze later alleen overschreven als hij een betere vindt.

Het is ook een verschil wat je doet. Als je je eigen cds ript met itunes zullen de tags wel oke zijn meestal want dat doet itunes dan zelf. Als je muziek download is het soms een troep dus dan is het erg handig om het eerst netjes te maken.

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2009, 09:43 

Ik gebruik Media Rage om mijn muziek bestanden van de juiste tags te voorzien.

Ik heb besloten om mijn CD collectie op flac te rippen en kan daarom iTunes niet gebruiken. Media Rage is een goede verzameling tools om correcties en aanvullingen op je tags te doen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00